”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Blev riktigt fundersam på om jag sagt nå dumt eller om det var jag som kackat i det blå :D
Winnie brakade rätt in i boxdörren hon med när hon var tvungen att stå inne och vänta på hovis i våras när hon ff stog hos min kompis, halva dörren sprack :cool:.
Sitter och funderar på om jag ska gå ut och natta pållarna nu eller om jag ska se färdigt på Morden i Midsomer först. Hmm tror det blir det sista alternativet.

Tant alg, det maste vara en photoshop bild eller hur??? ser ut som koben till mig och ryttaren ar ju ocksa halverad.. Men yep det kan mkt val bli sa ibland.. for mkt av det goda....

Bilden är manipulerad:D

Men just nu beskriver den hästen ganska bra. Ha,ha.

men har du inget liniment i stallet kvinna:eek: smörj rejält o lite värme o axeln blir som ny ......

Kl mej själv :laugh:

NU fick jag till både profilbild och avatar. Dock blev det inte den avataren jag ville ha men det får duga så länge.

ded där är en väldigt vacker bild , väldigt fint ni bor :laugh:

:o ....................................eh, jo det finns liniment i stallet................................men det har jag ju bara till hästarna............. :o

Hästliniment är superdunderbra! Hade på mej det när jag var som mest ledbruten efter min vurpa från hästryggen :p

Jo vi bor jättefint på en gammal gård från tidigt 1700-tal och åkern går ända ner till sjön men synd nog så har gamla ägaren servitut på vägen som går i åkerkanten annars hade hästarna haft egen strand :laugh:

amen va fasen :laugh: du är ju hästkvinna ordentligt ju , hästliniment är de enda liniment som funkar på kroppen ju.

frågade en läkare om de en gång , eftersom jag är flitig användare av de starkaste hästlinimenten på mig själv o han påstod att hästhuden o människohuden var väldigt lika så tål hästen de är de med stor sannolikhet att även di gör de.

ut o hämta o be gubben gnida in en rejäl dos o massera in länge .

suck hästfolk o inte använda häästliniment , jisses :laugh:

Här används det radital till både folk och fä..;)

sällar mig till kören:

hästliniment = the way to go!

För att inte tala om isspray om man får en rejäl smäll:o

man kan inte få allt vet du:) ägaren dör väl någon gång.

stugan min är från sena 1700 talet ett dragontorp , ett jäkla besvär o såga i de timmret

gammla blue loition var suveränt :)

gör bara inte som jag o smörj in rejält med kamferliniment o gå o lägg er o börja svettas :eek:

jädrar i min lilla låda va jag vaknade snabbt at de brände o sved som eld , blev till att duscha illa kvickt

Kanske kan börja erbjuda ryttarspa:idea:
Inpackningar med canadensisk lera. Massage med liniment elelr varför inte en blistring:angel:
:rofl:

:laugh:fasen du är ju en smart affärskvinna ju , till de kan jag ju lägga

lerinpackningar o hälsokost , finns ett stort krondike med lera o på ängen växer de massor av maskrosor

hovis får fixa manikyren :angel:

hmm tål o räknas på ju , motion kan ju erbjudas i timmerskogen med vidhängande vedhuggning :idea:

Hästliniment har vi på jobbet, i fikarummet. Det är absolut bäst!! Det gnussar vi in varandras axlar och ryggar med på rasterna. När jag funderar på saken tror jag att i alla fall en tredjedel, eller lite mer, av oss har egna hästar eller rider på någon ridskola. Livet på landet ... :)

Äntligen kom jag på något att tjäna pengar på. Kelly har ju haft en spa-avdelning hela hösten i en liten del av hagen....Kan ju tippa några kärror tång i ett hörne och ta fram vattenslangen så har vi "tångbad" med. På menyn står ekologisk och vegetarisk kost bestående av betfor, havre och nyttiga mineraler. Frukosten består av luserngröt. Sova får man göra lite spartanskt i torv, halm eller spånbox. Med extratillägg kan man få täcke i storlek 145. Motionen på Spa- Kelly Camp består av att jag släpper ut henne i skogen och gästerna får jogga efter.....:rofl: :rofl: :rofl:

Väl beprövad metod

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar