”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Vilken urusel dag för dig, men tur att ni klarade er oskadda. Hoppas det löser sig för dig med höet och framförallt att du har möjlighet att åka till din mamma när du behöver

Klart du orkar Karin , du är en tuff och stark kvinna o måste man kan så hittar man längst in reservkrafter. ''

Alternativen brukar väldigt ofta vara inga alternativ.

Tur i oturen är ju att dina hästar kan gå på bete o du får den bästa årstiden till återhämtning, sedan kan du köra för fullt igen.

:)

Vilken anspänning att sitta och vänta hela dagen på ett sådant samtal:cry:

Styrkekramar till dig! och tänk vad det är bra att de kan fixa så mycket nu för tiden

du har inte testat polarpad de skruvar man fast i frambrodden , jag har testat dem o de funkar lika bra som sulor, kan de vara ett alternativ kanske :)

hat du testat med sidkappor ?? de gör ju att trycket på sömmen blir mindre o skorna sitter säkrare .

10 - 15 baalar :eek: vad är de för släp?? vanliga hårdpressade balar går betydligt fler på ett vanligt släp , spännband o en pressening o du tar minst de dubbla . :laugh:

Vilka söta tomtar ni har Attila och Lobell:laugh: Skall försöka prova med ett litet julkort på prinsessan också, blir väl en strid om vem som äter upp mössan först:eek:

*kl
I fredags fick jag på vinterkittet på donnan, och både lördag och söndag gjorde vi inget annat än lekte i snön, en galopp skänkel och hon exploderade rakt upp av glädje, får jag verkligen?:idea: Sedan satt hon av som skjuten ur en kanon och snön yrde, det var ett lite trött men mycket lyckligt par som kom tillbaka efter ridturerna:love:

Och inga dumheter förutom en liten piruett som slutade i ett dike, hon stod aldeles still med snö upp till halsen och såg ut som om hon undrade hur hon hamnade där och jag satt på och skrattade för full hals, de människor som hade smällt i lite dörrar vid huset framför oss tittade väldigt konstigt:angel:

Jo,boots använder jag bak på H när jag rider henne, hon skos bara i fram(för att minska antalet tappskor:()har även ett par broddade till henne.D är ju skodd runt om nu och även broddad,det är sulorna som saknas.Gubbtjyv nämde polarpads,ska kolla upp vad det är.

Och jag tror inte det är så bra att ha bootsen på i hagen om man inte har väldig koll,de kan ju åka på sned eller bli hängande i kardborreanordningen som sitter runt karleden,detta har hänt någon gång vid ridning när de hakat ihop.

polar pads hittar du på www.polarpads.se , de skruvar du fast i frambrodden när du vill använda dem , funkar lika bra som snösulor i synnerhet för de som skruvar i o ur brodden.

vi lata gör ju inte de , vi byter bara till nys brodd :laugh:

Men tror du man kan ha på dom i hagen ,eller är de bara till för ridning?

du har inte testat polarpad de skruvar man fast i frambrodden , jag har testat dem o de funkar lika bra som sulor, kan de vara ett alternativ kanske :)

hat du testat med sidkappor ?? de gör ju att trycket på sömmen blir mindre o skorna sitter säkrare .

Polarpad får jag kolla upp, aldrig hört:) Nu har vi ju inte så ofta snö på vår sida här nere, förutom förra året, och tydligen i år:crazy:

Sidkappor har vi testat, men då snubblar han mer. Har en sko som är fasad på insidan för mindre tryck. Litar på min duktiga, trevliga och framför allt punktliga hovslagare. Han testar ibland nåt annat, och sen utvärderar vi/han.

Puktliga hovslagare :eek:

Avis!

om de är den modellen med kardborrband runt ankeln är Epic en .

Easybootarna är bra men passformen är noga , har du testa o sett omde går att spänna vajern tex flytta upp den ett snäpp på spännet .

Jag har ett par sådan kvar eftet märren o en del reservdelar :) som vajrar .

sedan köpte jag en upsättning Cavallo botts gillade dem bättre , satt bättre o tappade aldrig någon , inget som kunde gå sönder.

tror inte du behöver vara orolig om hon har dem i hagen. Min gick med dem hela dagarna i hage utan att de hände något i 3 år på vintrarna .

använder dem fortfarande när Springaren någon gång har tappsko, reservhjul till häst :laugh:

Det är bra de ska du göra , låter som en seriös hovis på alla vis.

polar pad är perfekt till dig som bara behöver ibland och som skruvar ur brodden.

bara klippa till dem noga så är de klart sedan. Använde dem en hel säsong utan problem och minst lka bra som fasta snösulor :laugh:

ja varför skulle du inte kunna ha det :) håller de för ridning så håller de för hagvistelse .,, :laugh:

Varför detta karin? Stackare. Min mamma öppnade upp genom hela 35 cm i juni för att ta bort en stor tumör. Två veckor på sjukhus. Tre veckor efter operationen var hon ute på 30 minuter promenader och fem veckor senare gick hon över en timme i hyffsat tempo. Det syndes knappt var ärret fanns och inget hår var borttaget. Hon har ändå en kort frisyr.

Håller du på med hästar så finns det nog mer grundfysik än vad min mamma hade så du kommer nog att repa dig rätt bra. Dock är min morsa envis som en tax och förnekar all sorts krämpor och sjukdom :crazy:

Kram Voff

stackars Voff :) inte ens en riktig hovis finns de till dig .

ska höra med några hovisar här om de inte finns någon de kan rekommendera, så där kan du ju inte ha de för bövelen:laugh:

KL

Här har jag knappt fått arslet ur vagnen idag... det enda som blitt gjort är stallet...och det var då rena mardrömmen:eek::eek: Kallstall på vintern är inte så himla nice.... spånet fryser, skithögarna fryser ihop och pinket blir som gjutet längst i botten:devil: Jaja, vi fick slita lite men sen var det fint igen....

Imorgon blir det staden, höhämtning och läkarbesök...sen, kanske på onsdag att jag hinner antingen köra Göte-pojken eller så rida El Camelo:love:

Karin: Klart du ska kämpa.... du kommer fixa detta...vi hejjar på....

Kat: Läs lusen av den där tösen så hon inser allvaret...

Lobell: Ha en underbar tur på åkern i overallen...jag lovar, du kommer hålla dig varm...:love:

Pöss å kräm alla underbara... skrives mer imorgon...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 464
Senast: Bubban
·
Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
Kropp & Själ Nu har jag behov av bukes samlade medicinska kunskaper, jag hoppas att ni vill dela med er om ni har några teorier.... I våras sökte...
2
Svar
36
· Visningar
7 657
Senast: Luff
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka