”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Vilken otur! Hoppas allt löser sig för dig så hästarna får hö och du kan ta dig till stallet.

Jag var ute och rida idag! När jag jag rätt långt hemifrån, började det snöa små isbitar som stack i ögonen. Det gjorde rätt ont och det var omöjligt att hålla ögonen öppna mot vinden. Det var bara att sluta ögonen och lita på hästen.
Hästen verkade inte bry sig! Han galopperade en lugn arbets galopp hela vägen och stannade när vi var framme. Jag har verkligen värdens bästa häst!:love:
Jag fattar inte hur han klarar att hålla ögonen öppna när det är så. Han har ju rätt så stora ögon, så man skulle tro att det gör jätte ont.
Jag måste köpa skidglasögon! Kan man också få det till hästen?

Sambon kör från Uddevalla till Göteborg i morgon bitti och jobbar hela dagen där. Han är faktiskt lite orolig. Han som ändå är så van bilförare med sitt tävlingskörande och kör mycket på is och många mil i jobbet. Men idag blev han lite spak på den lilla sträckan på 1, 4 mil till stallet.

Jag märkte att han tack vare rutinen kom upp för backar osv. Man ser hur han rattar och parerar att han kan dethär. Många satt fast. Jag hade gjort det om jag kört.

Cyklop är ännu bättre. Då får du inte snö i näsan heller.

Använde cyklop en gång när jag skulle hacka en större mängd lök inför en catering till ett bröllop :D Det var jättefiffigt. Inga tårar alls.

klart han är världens bästa :laugh:

du kan säkert sätta skidglasögon på hästen , går ju med flugnät och för några år sedan var de en travhäst som tävla med glasögon, så de finns grejer :)

Tess, jag har ju kompis som bor nara dig, och ar det kris, om du kan ge henne bensinpengar (hon ar fattig som en utarmad kyrkratta) kan hon nog hjalpa dig ut.. OM hon ar ledig vill saga.. kanske hjalpa med del av vagen om du kan fa Olle eller broder att mota om det ar sa.. vi skall nog losa det har skall du se. Kommer det till det sa kommer jag ner och du tar min bil och jag stannar med Filip, klart han vill kanske komma men det far du avgora.. Sen tycker jag att Johanna skall stalla up ngt ocksa.. du har ju fott hennes fol nu for en lang stund, dags for lilleman att glomma bort det dar med snuttande..
breathe deep, put a lukewarm towel on forehead and lay back and try to relax... tomorrow is another day..

Om jag ger honom flugnät på blir det ju snabbt till snöat så han inte kan se.
Då kan ingen av oss ju se! Det tror jag inte är en vettig lösning.
Du som brukar vara smart!;)

äsch skrev jag tokigt igen :D jag mende ju att kan hästar ha flugnät , borde de ju även kunna ha skidglasögon utan problem :)

hmm undrar om de går att få tag på tillräckligt stora , får kolla . detta måste testas ju :laugh:

Vet inte vad du vill ha bild på....min knöliga bil med grästuvor eller cyklopet så jag kan väl ta en när jag kör skrället iförd cyklop :idea:

nej nej för tusan inte cyklop och köra bil :eek: tänk om försäkringbolaget får se den bilden:eek:

du iförd cyklop hackande 10 kg lök räcker så bra så:angel:

Då kommer skidglasögonsäljaren att fråga om du tänker lära hästen att åka skidor!:D

nej han tävlade med dem för han hade ett brytningsfel o en optiker gjorde dem åt han.

ska se om jag kan få reda på vad han hette , mitt minne är inget minne längre :laugh:

:laugh: ja han lär i alla fall se väldigt konstigt på mig .

problemet är väl att hästhuvudet är så brett mellan ögonen., får kanske göra om dem lite , hmm bör gå:laugh:

Men gör man hästen en tjänst eller är det så att på grund av att ögonen inte är så framåt som våra ögon att den klarar sig bättre än vi gör?

skulle tippa på att ögonens placering gör mycket , århundraden måste ha tagit hänsyn till de fenoment för idag kan de ju inte varit första gången de blåst o snöat under evolutionen tycker jag:laugh:

ja kan meddela att 1968 hette hästen Segersson o tävlade med glasögon

2001 -05-31 vann hästen Home Alone lopp med glasögon

optikern heter Kurt Andersson idag 74 år

har gjort glasögon åt ca 25 hästar

visste väl att jag inte totalt vilse i terrängen:angel:

Dartmoor är en helt underbar ras. Supertrevlig att köra och en toppenfin barnvänlig ras som inte har så stort steg. Smart och trevlig i allafall den jag hade som kom från Stjärnsund stuteriet.

Hoppsan, jag kollade visst på nåt gammalt från oktober, om val av ponny. Sorry guy´s

*Studsar in som snabbast* :o

Jo, jag vet...*skäms lite*... har inte varit här på ett tag, nej...

Hysterisk vecka...studierna har tagit mesta tiden. Hästarna har fått gå på sparlåga men det är trösterikt att se hur dom håller igång själva. Kylan har tagit ett rejält tag på oss här. Inte så mycket snö, nej...men kyla.

Skyddsträningen på skolan har varit den motion man fått och det har ju inte varit några lätta pass. Herrejisses, man förvandlas och ger plötsligt kollegorna nåt att bita i:devil:...skitkul!!! Men, det är en sur eftersmak med träningsvärk, blåmärken och blodvite:p

Sen nalkas ju den där JULEN:eek:. Helt plötsligt har jag funnit mig i vilt planerande, inköp av diverse julpynt inomhus som utomhus. DET är inte vanligt när det gäller mig...

Studietakten kommer att vara hög ända till julafton + att jag bokat upp mig för extrajobb. Man är inte klok...

Jag har köpt en ny overall för kommande kvällsturer. En varseloverall så nu kommer vi att vara väldigt synliga och kylan kommer INTE att beröra oss :D

Fridens till er alla :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 464
Senast: Bubban
·
Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
Kropp & Själ Nu har jag behov av bukes samlade medicinska kunskaper, jag hoppas att ni vill dela med er om ni har några teorier.... I våras sökte...
2
Svar
36
· Visningar
7 657
Senast: Luff
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka