”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Fick sms från dottern i Gbg igår vad man skulle dricka om man mådde illa, så kanske samma sak där :(

Min nya leksak har kommit hem :)
Tycker att den var ganska fin. Får se vad hästarna säger när de kommer in ikväll. Lasse kommer säkert bli jätterädd. Allt nytt är lite farligt. Trullan bryr sig inte så länge det finns mat i huset.

31886260.jpg

Riktigt fin, blir lite sugen...men pållan skulle förmodlingen fråga om jag fått feber eller nå´t!:D

I övrigt så har pålle fått snösulor och guldskor. Så finns det ingen anledning att inte rida lektion för PL i morgon. Lite pirrigt, har inte ridit på länge för honom.

Jag önskar att mina värkande armar skulle sluta göra ont. Man har inget helt liv när det ständigt ska göra ont någonstans, dessutom har rygg och nacke också börjat värka. Ska till sjukgymnastiken och arbetstera....t (hur stavas det egentligen?)Undrar om Gubbtjyvs mirakelkur skulle hjälpa?

Här finns det snö, kan jag lova! Tyvärr gillar jag inte snö...Men mina barn trivs nu!

S.

Om din armar värkar på grund av tennisarmbågar, sägs det att det tar två år oavsett vad man gör eller inte gör.
Men diklofenak lindrar mycket!
Jag hoppas det stämmer med två år, då skulle mina snart bli bättre.

Tack för tipset Karin! Nu vet jag vad jag ska göra med gubbens 50 årspresent :D. Han fick nämligen en rollator av sina snälla kamrater och den har bara stått i ett hörn ute i bon.
Jag skulle gärna ville ha rullator hemma! Den vi har på jobbet används till allt. Den är också perfekt när man ska stängsla eller annat där man måste ha mycket grejer med sig.
Man måste inte vara gammal för att ha nytta av en rullator.

Fick sms från dottern i Gbg igår vad man skulle dricka om man mådde illa, så kanske samma sak där :(

Ja, det kan det mkt väl vara.... kräksjukan är nog som mest aktiv snart iom all andel som strax startar....

Här har det inte blitt många knop idag, mest lullat runt å käkat bulla.... imorgon blir det förhoppningsvis höhämtning för maken är lite piggare nu på em... men men, vi får väl an si....

Jättefin rockard ni fått i...kommer nog bara swicha fram i skogarna med den där...eller kanske mer efter skogsVÄGARNA:D

Det var det från början! Muskeln som sitter där, vars fäste gett epikondylit, värker. Det i sin tur har lett till att värken spridit sig ner i handen. Har varit hos läkare som sagt att det även finns en nervpåverkan, det ger värk i nacke och rygg. Har svårt att använda hand/arm och det gör vansinnigt ont. Nätterna är hemska, sover mycket dåligt. Är sjukskriven och hoppas att en operation ska hjälpa, dock är chansen bara 25%, men i dagsläget gör jag vad som helst. Detta har jag haft i ca tre år. Enormt påfrestande, har jobbat fast svår värk men efter semestern i år gick det inte längre. Vissa dagar vill jag lipa av smärta, kan inte äta all värkmedicin pga allergi, för nöja mig med alvedon men det är som att äta godis. :cry:

Hade jag inte hästen vet jag inte hur jag skulle klara av den värk, hon ger mig något att tänka på helt enkelt.

S.

Men :o är de riktigt snällt de , att lulla ikring o knapra bulla , när älsklingen ligger o spyr:(

Du skall ju naturligtvis badda hans panna och varr honom behjälplig med nögifa spannar o ynka honom väldeliga ju :)

Om den hjälper :o Självklart ju , resultat garanteras åt ena eller andra hållet inom 5 timmar :laugh:

Vilken fin rockard. Men ännu mer: vilket fint stall!!! Har du fler bilder ser så himla välkomnande ut det lilla man ser på bilden!

KL
här snöar det non stop nu tredje dygnet - ska det SLUTA snart? :eek:
Jag åkte från jobbet vid 15.30 för min häst skulle skos kl 17, normalt tar det 30 minuter, men nu tog det en timma!
Dessutom hade jag insläppet det var 7 hästar ute i hagarna i mörkret och snön som var VÄLDIGT pigga på att komma in kan jag säga!
sen har jag varvat ner lite från jobbstressen genom att stå och snacka skvaller med min hovslagare medans h*n skodde hästen. Har haft samma hovis i 9 år, vi trivs ihop :D

Nu är det kväller och jag hoppas det slutat snöa i morgon, väglaget är illa nog som det är: ) fast egentligen gillar jag snö - det ska bli -12 och sol här i helgen säger dom, då borde det gå att ge sig ut på lite härliga ridturer i ett gnistrande vinterland :)

TYST! Korsar fingrarna, viftar med rökelse, vitlök eller vad som kan behövas för nån vinter-ni-vet-vad vill vi inte ha:eek: Det kan säkert smittas bara genom att läsa om det:(

I övrigt hade pållen hoppträning igår, och var laddad till tusen. Dottern var nöjd:) Fast vi fick brodda för att kunna gå hem, och då har vi ca 300 meter:crazy:

Idag har jag bara fixat stallet, Ingen ridning. Åkte till trevliga klädaffären och köpte mig en snuskigt dyr klänning i stället, till helgens begivenheter. Jag är ingen shoppingmänniska, och har alltid dåligt samvete när jag köper nåt till mig själv. Konstigt fenomen, det där.
Men det diskuterades för ett tag sen i en tråd på senior, om att ha svårt att unna sig själv saker fast man faktiskt har råd med det.

Ha det gott i kylan!

Jädrans dag detta:mad: 35 cm snö som skulle röjas o vad händer ???

självklart brakar snöslungan ihop 10 minuter efter ajg börjat , axelbrott:cry:

Gräva fram bilen o försöka böka sig ut till byvägen , en sträcka på 25 meter tog 1 timme:eek: , hämta släpet , böka ner slungan , lasta köra 3 mil på oplogade vägar till verkstaden o hem igen. Nej ingen slunga med hem , nästa vecka tidigast :(

Sedan leta fram snöskyffel o skotta snö i 6 timmar , fy f-n på rikssvenska.

Enda ljuspunkten är väl att man är ledig , ja jag hade inte komit till jobbet i alla fall.

Nu har jag banne mig gjort mig förtjänt av en cognac till kaffet :)

Bra idé! Tror jag tar en liten jag också, och håller dig sällskap;) Och visst håller det baciller borta?!

Tack, men det är ganska kalt och slitet. Slka måla om det till sommaren. Tror jag vill ha vitt och gult eller orange.

Till höger om den tjocka ponnyn är det sadelkammare och ingång till ett äldre stall utan el. Där har vi hö och där ska rockarden stå när vi fixat punkan på den.

30590363.jpg

30590364.jpg

30590365.jpg

23568109.jpg

Guldskor är de med fast brodd eller ?? Håller brodden i 6 veckor , om man rider på grusvägaar , nyfiken i en strut :)

om den gör oj oj inte en bacill eller virus som överlever min cognac :laugh: spetsar emd en aning av Specialen du vet,,,:angel:

plats finns de i alla fall:) orange:eek: hmm provmåla en liten bit först då , ar sett ett stall med orange o de var inte snyggt , tycker jag

Föreslår mossgrönt för att få ett lite varmare intryck:laugh:

Haha, ja jag brukar faktiskt provsitta nya sadlar inne, om det är mörkt ute :)

Ja, mossgrönt kan nog vara fint, e en av mina favoritfärger, fast har aldrig tänkt på det i ett stall.

Sen, eftersom jag aldrig bara kan låta saker vara, så tänkte jag måla om rockarden till sommaren, och sätta på nåt på sidorna, typ nån fräck tattoo-inspirerad bild eller nån text :)
Helst skulle jag vilja ha hästarna målade på varsin sida.

OJ vad stort det var! Den första bilden mot väggen med rockarden gav mig en bild av ett yttepytte, ombonat stall, haha!

Håller med Gubbtyv ang. mossgrönt - blir SUPERFINT och varm känsla. Kolla in myrby boxen - de säljer en sån färgvariant och de har bilder på stall med såna i den tonen, så får du känslan hur det kan se ut, blir jättefint.
Om inte det skulle jag mkt hellre måla typ grått och vitt, inga grälla färger med så stor yta, det blir bara för stora kontraster tror jag, du vill tona ner intrycket och göra det lugnt intrycksmässigt.... tror jag :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 467
Senast: Bubban
·
Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
Kropp & Själ Nu har jag behov av bukes samlade medicinska kunskaper, jag hoppas att ni vill dela med er om ni har några teorier.... I våras sökte...
2
Svar
36
· Visningar
7 657
Senast: Luff
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka