Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2
Kl
Här har vi -8 och just nu uppehåll
.
Just inkommen från skottning,vedhämtning och packat mat till hästarna för idag.
Jag får hit en ensilagebal åt gången och har den stående på gården,sedan packar jag varje dag i Ikea-påsar som jag ställer i stallet.Bär sedan ut lite olika mängd i hagen beroende på hur jag jobbar.
Ibland om vädret är eländigt eller jag trött får de en giva inne i lösdriften men det får jag ju igen när jag ska mocka
.
Har ju också alltid hört att en öppnad bal inte håller mer än några dagar men här räcker en bal ca 14 dagar och hela förra vintern var det inga problem med kvaliten under den tiden.Nu i höst har jag kasserat ca en dagsranson av en bal men då var det ganska många +grader.
Har ju knappt sett hästarna i dagsljus senaste tiden och då har de mest stått still.Idag fick jag se D galoppera omkring i hagen så medicinen gör ju verkan
.Han har några dagar kvar på kuren men jag kan hämta ut mer om det behövs.
F.ö förfaller hemmet(som inte prioriterades förut heller
)men jag har tagit ledigt nästa vecka,får försöka ta igen en del då.Vill gärna få upp lite ljus i trädgården också,det lättar upp allt vinterjobb när det blir lite mysigt.
Och Kat:tänker på dig nu och hoppas att allt gått bra(är ju inte rätt ord men tror du vet vad jag menar).