”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Mina hästar är inte så bortskämta. De får gå den långa väg till ån själv när de vill dricka.

Lägg dem på en pulka o dra dem nu när de är snö ., lättare o dra än skjuta kanske :)

SNO?? har inte sett en enda flinga har annu.. i alla fall inte nog att dra ngt pa. Och forra vintern nar jag bara hade en hand la jag dem i pulkan och drog.. men nu, nope det blir att rulla i trilleboren...

sagr tant kat som 0445 fortfarande haller pa att leta efter zibbers pass.. det finns ingenstans.. jag har hittat tant Fjantas och en annan numera avliden hasts pass.. de sma har jag inte fatt passen pa annu.. Men inget pa zibbers..

Men :o är de riktigt snällt de , att lulla ikring o knapra bulla , när älsklingen ligger o spyr:(

Du skall ju naturligtvis badda hans panna och varr honom behjälplig med nögifa spannar o ynka honom väldeliga ju :)

Nä, sånt ligger inte för mig.... inget duttande här inte... fylla på vattenglaset kan jag göra men sen räcker det:p

Idag är han dock på benen.... vi laddar inför höhämtning och stadsbesök... Imorgon ska jag nog banne mig ta lilla Kamel på en tur...

Hej hopp så länge... ha en bra dag:D

Vilket fint stall!! Måste bli bra luft med den stora luftvolymen i stallet......

I början tyckte jag nästan att det var för stort. mkt att sopa, men nu är jag väldigt nöjd. Man kan lätt borsta 4 hästar och ändå ha flera meter emellan.
Det luktar väldigt sällan och det är ljust och lättjobbat.
Det gamla stallet har en fölbox och 3 vanliga. Där är det en mindre gång.
Lite mysigare men mörkare, och svårare att hålla rent. Vi tänkte dra in el, men nu använder vi det att slänga ner hö och halm i, så man slipper gå upp så ofta på loftet.

Här snöar det för 5:e dan och det börjar påminna om förra vintern när man fick skotta varje dag. Dags att investera i en snöslunga

haha, nä det är inte allmän väg, ngn traktor som åker där bara och sen hästarna, inget annat.

äsch, jag är lat, jag släper hellre hinkarna 30 meter :angel:

OJ vad du rider - då fattar jag att broddarna slits! :)

Hmm, skrev ett fint inlägg igår om Lobells fina stall, om dyra klänningar:angel: om Gubbtjyvs räjsande, men glömde nog klicka på skicka:crazy:

Nåväl, jag får nog en hel roman att läsa på söndag, om jag känner er rätt, för nu åker jag till Göteborg på ett par dagar, och ingen dator...

Ha en bra helg, alla!

Haha, sådär gör jag med ibland, och sen orkar man bara inte skriva om.
men jag tackar för det fina du skrev :)
och en helg i Gbg kan ju bara bli trevlig.

Nu ska vi åka och storhandla innan vi blir helt insnöade.

Oj vad alla skriver,inte vart här på ngr dagar så det tog lite tid innan jag läst allt:)
Lobell ,vilket fint stall,tur att jag inte har ett sådant vågar inte tänka på hur många hästar jag skulle samla på mej:o
Nepp nu kommer dottern snart och då ska vi ut,får se hur det går,väntat lite på pållarnas vinterskor så de har fått stå lite för många dagar för att de ska vara bra.Hmm snön dämpar väl nedslaget lite i alla fall,min busa kommer väl vara ganska stollig misstänker jag.:crazy:

Kl

Här har vi -8 och just nu uppehåll:).

Just inkommen från skottning,vedhämtning och packat mat till hästarna för idag.
Jag får hit en ensilagebal åt gången och har den stående på gården,sedan packar jag varje dag i Ikea-påsar som jag ställer i stallet.Bär sedan ut lite olika mängd i hagen beroende på hur jag jobbar.

Ibland om vädret är eländigt eller jag trött får de en giva inne i lösdriften men det får jag ju igen när jag ska mocka;).

Har ju också alltid hört att en öppnad bal inte håller mer än några dagar men här räcker en bal ca 14 dagar och hela förra vintern var det inga problem med kvaliten under den tiden.Nu i höst har jag kasserat ca en dagsranson av en bal men då var det ganska många +grader.

Har ju knappt sett hästarna i dagsljus senaste tiden och då har de mest stått still.Idag fick jag se D galoppera omkring i hagen så medicinen gör ju verkan:).Han har några dagar kvar på kuren men jag kan hämta ut mer om det behövs.

F.ö förfaller hemmet(som inte prioriterades förut heller:o)men jag har tagit ledigt nästa vecka,får försöka ta igen en del då.Vill gärna få upp lite ljus i trädgården också,det lättar upp allt vinterjobb när det blir lite mysigt.

Och Kat:tänker på dig nu och hoppas att allt gått bra(är ju inte rätt ord men tror du vet vad jag menar).

kl -7 o hör o häpna :eek: snöfallet ar precis slutat .

Nu är jag less på snöskottande , 5-6 timmar i går och 4 timmar idag .

Min stackars kropp vill inte mer nu , har upptäckt förmodligen ett antal muskler som jag inte visste fanns , där de gör sig påminda. :o

Nää nu skiter jag i skotta snö , sadlar upp Ädle Springgaren som vilat 2 dagar , så nu lär de gå undan i snön , yihaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa:laugh:

Här flyger det bara nån enstaka snöflinga i luften, det blåser lite och är minus 10. Hästarna står och mumsar hö och har det så bra i kylan.

Vi har barnbarnet Mathilda 3 år här så nu leker vi med barbie :laugh:. Hon ska vara här till på söndag så det blir mycket bus och mys!

Kat: tänker på dej och jag hoppas det inte har varit alltför jobbigt. Bamsekram till dej.

Nää nu skiter jag i skotta snö , sadlar upp Ädle Springgaren som vilat 2 dagar , så nu lär de gå undan i snön , yihaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa:laugh:

*snörper surt avundsjukt på munnen* (finns ingen avis-smily)
Ja - ha det så j-a kul då! Min lunch är snart slut och jag ska på möte. Ute är det vitt och vindstilla - solen skiner... En sån't där dag som man vill........... ja, göra det du ska.

Ikväll är det mörkt - men det ska bli härligt med hästlukt i näsborrarna iaf!

KL
Är det någon av er som har en bra och billig - typ - barbackasadel/padd att rekommendera? Det ska vara som (ngt stadigare) alternativ till schabrak med täckesgjord (som far runt ibland). Jag har kollat (och skrattat mig igenom) specialtråden - men jag är just nu för lat för att tråckla ihop något utan vill köpa ngt färdigt. Som inte kostar skjortan (iaf inte över 1000). Någon?

Får väl retas lite:)
Precis hemkommen från stallet då jag o dottern var ute på en härlig sväng på ett stort fält.
Pigga o busiga hästar,hmm gick stundtals undan,snacka om att snön yrde runt hovarna.Men slapp ju i alla fall göra närmare bekantskap med snön,trots en del mkt glada språng:o

Kat: tänker på dej oxå.

såja inte sura nu :) du får så många rynkor i pannan då. Mutar med en mugg rykande hett svart Mollbergs kaffe , ställer en liten cognac bredvid.

Din tid kommer och nu med snö på marken o relativ klar himmel är de inte så mörkt ikväll .

ja idag var de fart under hovarna :laugh: Nyss hemkommen , ser ut som en snögubbe hela jag , utan morotsnäsa:laugh:

Ädle springaren for igenom gran o fur som ett expresslok som skenar , vilt frustande .

Snön for från grenarna o ner i nacken naturligtvis :) Rådjuren for åt alla håll skräckslagna ,

och nu har de börjar snöa igen suck , blir en kväll i sällskap med snöspaden igen , vill inte :cry:

Nåja först en mugg kaffe o en macka ,

Ja inte fan har då jag fått mig nån kamelskump.... Hämtat hö är det enda vettiga jag gjort....nu pimplar jag kaffe å sen blir det stalltjänst....

Tog extra lång tid idag på hemvägen för vi kom mitt i räddningsarbetet vid en ordentlig älgkrock...fyfan hur bilen såg ut.... tydligen hade halva älgen hamnat in i bilen...:cry::cry:

Tant Kat får naturligtvis extra kramar å tankar ikväll men ska jag vara ärlig så är jag så slut i huvudet så jag helst skulle vilja ställa in åsnorna omockat och krypa under täcket:eek:

NÄÄä, jag ska INTE göra det men måste erkänna mig lite frestad av tanken....:o

Imorgon ska jag ingenstans så då kanske man hinner med en sväng om i Roliga Skogen... om det nu inte är -36 förstås.... för då skiter jag i det...

Ikväll blir det att chilla i soffan å kolla IDOL och muffla bullar... tänkte lgga på mig några extra gram så inte El Camelo kan skicka mig alltför många meter upp i luften när han är på stepphumör:angel:

Ha det gott alla underbara.... vi "höjres" i "mörrnom":D

Fy så otäckt med olyckan! Jag hoppas att det gick bra för de som drabbades. Det där med att krocka älg är en ständig fasa. Jag tycker alltid att jag kör med älgradarn påslagen. Det är STORA djur, såg en på riktigt nära håll för ett par dagar sedan. En som stod mitt på landsvägen, mitt på dagen, och bara glodde på oss i bilen när vi sakta gled fram emot den och hade ingen större lust att flytta på sig.

Tant Kat; Kram!!!

Till alla som behöver; Kram!

Jag måste få visa, fast det ännu inte är hundra procent säkert. Den här lille krabaten kanske blir kanske en del i Suss menageri snart :love:

DSC_0122prute12.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 464
Senast: Bubban
·
Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
Kropp & Själ Nu har jag behov av bukes samlade medicinska kunskaper, jag hoppas att ni vill dela med er om ni har några teorier.... I våras sökte...
2
Svar
36
· Visningar
7 657
Senast: Luff
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka