”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Skall försöka komma ihåg vad jag läst:grin:

Kat Hoppas det gick lugn och sansat till, du gör/gjorde det som var nödvändigt.

McMarco riktig sötnos det där:laugh:

alla jag berörs aldrig så mycket som när jag läser denna tråd, jag följer allas "öden" :love:

*kl
Nu är vi vinterrustade så imorgon blir det snörace :idea: Prinsessan gillar snön (och jag också då man ramlar mjukt):angel:

Jag har en underbar hovis, men han börjar bli gammal:eek: Så jag hoppas varje gång att detta inte är den sista gång han kommer:crazy:

Fast får lov att säga att prinsessan skött sig "igen" nu på slutet, hon har en potential som jag hoppas jag kan få fram till fullo:love:

Kl.

Åhhh vad vackert det var ute nu när jag nattade pållorna! Det är kallt, minus 11 grader och det blåser lite granna och så snöar det stora gnistrande snöflingor. Det gnistrade som miljarder diamanter i lyset från pannlampan!!

Mindre kul var det när jag skulle göra iordning kvällsmaten, gubben min hade varit ut och blandat i ordning betfor och inte stängt locket på foderlåren så när jag öppnade hoppade en vettskrämd liiiten mus ner i kornsäcken och jag hoppade ännu mer vettskrämd bakåt :eek: När dom sitter i halmen nere i ligghallen då är dom söta men i foderlåren då är dom äckligt otäcka :mad:
Fy 17 va ryyyysligt :cool:

Javisst är den lille inkörd, och han går med vagnen med glädje. Om nu det här går i lås så kommer jag att be om tiotusen råd, för min erfarenhet av körning är yttepytte. Jag kommer inte att äga krabaten, utan jag och dottern ska ta hand om den åt en vän till mig av olika anledningar. Men i så fall sköter vi honom som om den vore vår egen. Fodervärd kan man väl kalla det då.. Krabaten är söt som socker, och ett riktigt litet gosigt charmtroll, som man bara vill krama :)

Jag vet inte riktigt vad jag tänkt där, med sötnosen. Det kom lite hastigt på det här. En vän behöver hjälp och jag sa på typiskt mig-sätt "jamen visst kan jag hjälpa dig!!!". Sedna pratade jag med man och dotter och de var med mig, klart vi ska hjälpa vännen och sköta om Krabaten. Så prio ett är att den lille ska få det bra. Och så klart ska han användas. Han är inkörd och jag hoppas att det ska kunna locka sonen, som älskar hästar men är rädd att sitta på dem. Jag hoppas han vill prova att köra lite, med ledare i början såklart. Dottern är också väldigt intresserad av trickträning, det kan nog bli roligt för dem båda.

Åh vad kul!
Ni kommer nog att hitta på mycket bus med den lille :)
Det var mest på ren nyfikenhet som jag undrade vad ni skulle göra med honom. Men körning, trickträning och inte minst lite pedagogiskt för sonen är ju kanon :)

Åh tack så mkt båda två. Känner mej som en idiot nu :o
Nu är det bara 10 remmar till att klura ut, haha

Vi har precis tagit in våra ismonster. Trullan hade istappar under nosen , stackaren. Nu är första gången på 4-5 dagar som det inte snöar.

Vi ska låta dem stå och bli tina lite. Sen går vi ner igen och borstar igenom dom. Kanske jag tar och testar lite med selen och kommer på nåt :idea:

Kan väl inte köra ändå förrän väglaget blivit bättre och vi fått på alla sulor och broddar, men då kan jag ju öva med selen så länge :)

Och har har det varit musical boxes i afton.. Lille valdemar var sa confuserad nar hans dorr till veboa var stangd och undrade var hans mat hade tagit vagen.. sa jag ledde in honom i ladan/stallet och han gick rakt in i boxen, tittade runt for en minute och stoppade sen huvudet i sin foderhink.. och tank, dar var hans morot.. (han far bara mineral pellets och en morot pa kvallen). sen var det lukta pa vatten hinkarna (hans gamla) och ho och halm och snusa runt.. ga och halsa pa mirri pa andra sidan vaggen och han var hemma.. ar glad att han kan vara dar med mirri som behover en lugn influence..

annars gick allt bra idag. zibbers fick en tranq, stod och sov och sen akte jag. men bultpistolen var pa vag och de ringde och sa allt var ok. Det var jobbigt dock.. Men jag maste tanka positivt nu, det finns 2 unga saker har som behover all den ork och tid som jag kan ge dem.. utan att behova ta hansyn till en mentalt disturbed palle.. \Och sen ar det ju ocksa tant fjanta och bulle valdemar.. ja det ar fullt upp.
Tack for alla goda tankar ni har sant.. Jag ar ok med min decision, aven om det kanns hart just nu. Och med det gar vi vidare.. Tack igen..
Fortfarande inga flingor har, endast bullar och rabarber snurrar i luften, men kallt ar det och eldar gor jag.. och nu ar det dags att uppsoka den varma kudden..
Alla ha en god weekend.. jag ar hemma och stadar stall.. woohoo

Skönt att höra att du är okej. Även om beslutet är det enda rätta så är det ju inte mindre svårt ändå. Men ändå är det på någevis skönt när det är över.

Har du fortfarande inte fått nån snö??!! I Värmland brukar det väl vara flera meter djupt med snö när detär vinter :D. Du skulle se vad det gnistrar ute nu, det är sååå vackert!

Nej, nu ska jag nog gå och sova så jag orkar med lilla Mathilda i morron.

Kl
Jag får läsa ikapp imorgon. Steg upp halv fem i morse och begav mig till huvudstaden och globen.
Just hemkommen..

Taadaa!

Blev tvungen att testa för annars hade jag inte somnat :)

Inte tillpassat än, men allt på rätt plats iaf. Fast får göra nya hål för gjorden under magen. den var väldigt lång.
Fast remmen till svanskappan var jättekort. Kanske jag gjorde fel.

Ser nästan lite hårdrock ut.

31889403.jpg

Senast ändrad:

mkt vacket, och yep, a real hard rock leather chickie.. lol.. tittar och funderar sjalv var allt skall ga. jag letar baksele.. Men med herr gubbe et al skall det nog bli sele som funkar..

KL

Lobell: Du ska inte stressa upp dig så dant...."allt löser sig sa han som sket i vasken".... trixet är att lägga bort eländet en stund, andas med magen genom näsan och humma lite tyst för sig själv:laugh:

Här är det myggfritt precis som det ska vara... Planeringen för dagen är väl att mocka så tidigt som möjligt å sen kanske hinna iväg på en kamelskump...

GRATTIS till Tant Kat på hennes dag:bump: Hipp hipp hurra=)

Oh, fyller tant Kat år idag?? Jamen i så fall: GRATTIS och jag hoppas att du får en riktigt GLAD dag!! :banana::bump::rofl:

KL

Kom på en sak.... såg ni officiellt erkänner er som bönder å torpare.... jag måste ju absolut tillhöra den kategorin eftersom jag till och med måste ha med mig upphetsade rabiata babiezillas till klädbutiken för att komma ut med nått annat än stallvänliga kläder:eek:

och jag tackar och niger djupt.. yep, jag blir TANT idag woohoo.. nu har jag inga problem att smyga med min pall langre.. haha
har inte mkt, pallar ater annu, valdemar tycks tycka om sin nya boning och om jag orkar skall jag ta en tur pa bullen.. kom pa jagmaste nog hitta ljusstaken och satta fram i alla fall. mer behover goras men orken ar inte dar idag.. gardagen var enormt mkt mentalt och det kanner jag i kroppen idag. MEN jag skall ha en bra dag med pallar, stallstadning etc.. tack igen..

Hipp hipp hurraaaa för Tant Kat i dag!! Hoppas du får en toppenbr dag :banana: :bump: :banana: :bump: :banana:

Kallt så ända in i............ 11- och det blåser fortfarande. Snön yr den med men inte så att det blir nåt resultat direkt.

Har varit ner och gett kusarna frukost och när jag kollade i kornsäcken så satt väl musstackarn kvar så det var bara att börja baxa och kånka ur säcken och vicka på den så museländet kom ur.

awww stackars lilla mus elande.. han/hon vill ju bara vara varm i kornen och fa lite mat. de ar ju lika sota i fodret som i ho stacken lol..
jag har mus har i mitt skafferi.. emmakitty forsoker forstas att fanga den men det gar inte sa bra.. jaja, alltid trevligt med husdjur av olika sorter.

dagen gar sakta pa.. skall strax gora vatten till pallarna och fa dem ut. de ater sakta for ngn anledning.. sen ivag till granngarden for diverse saker.. toots yall

awww stackars lilla mus elande.. han/hon vill ju bara vara varm i kornen och fa lite mat. de ar ju lika sota i fodret som i ho stacken lol..
jag har mus har i mitt skafferi.. emmakitty forsoker forstas att fanga den men det gar inte sa bra.. jaja, alltid trevligt med husdjur av olika sorter.

dagen gar sakta pa.. skall strax gora vatten till pallarna och fa dem ut. de ater sakta for ngn anledning.. sen ivag till granngarden for diverse saker.. toots yall

Grattis! Hoppas du haft och får en fortsatt bra dag!!!! Ska nu till stallet, mocka och se om man kan göra ngt med hästarna som ännu inte fått sulorna på.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 464
Senast: Bubban
·
Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
Kropp & Själ Nu har jag behov av bukes samlade medicinska kunskaper, jag hoppas att ni vill dela med er om ni har några teorier.... I våras sökte...
2
Svar
36
· Visningar
7 657
Senast: Luff
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025

Hästrelaterat