Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2
Kl
Hej på er alla tanter och gubbar....
Nu var det ett tag sen jag slank in här i er goa värme... Har en stund över ...
Eller rättare sagt... Jag börjar bli bättre efter att min mage havererade i lördags och kan nu hålla mig från toaletten en längre stund..
Maghaveriet beror på stress... efter ett antal veckor med dubbla arbetsuppgifter fick magen nog... Håller nu på att få avföringen fast nog för att våga mig tillbaka till jobbet..
På hästfronten intet nytt skulle man kunna säga...
Det har inte hunnits med mer än lite daglig hantering och några korta pass för att repetera tömkörningen med 3 åringen.
Under dessa korta pass får 1 åringen träna på att stå i box i stallet själv.
De senaste dagarna har vi haft syndafloden över oss. Och som lite lök på laxen så har det blåst stormvindar. Hästarna är som dränkta katter på kvällen och de är mer än villiga att komma in i stallet... Tänk om dumskallarna kunde använda lösdriften till det den är tänkt för.... Men ...Nope... På sin höjd de går in och skiter där...
Såg att ni talat om jul och julpyntning... Själv pyntar jag inte... varken stall eller hem... Plockar fram lite extra ljusstakar bara...
Här har ni nämligen en äkta antijul människa...
Vi brukar ha en alternativ jul här hos oss för de människor som önskar komma undan stressen och hetsen kring julen... det blir fler och fler som ansluter för varje år... Den som kommer med en julklapp är inte välkommen..
Nu skall jag försöka äta en bit mat och sen är det dags att gå ner och orda till stallet inför kvällen...