”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

:D

Håller med gubbtjyven.... den bilden på förstasidan och jag köper kalendern på studs....

Jag får väl ta hela mittuppslaget för att få plats.
Har egentligen inte såå stora lår eller rumpa, men här ser det ut som rena Anja Pärson :o
Tror jag försöker räta till sned sadel eller nåt :)
Ser ju rätt smidig ut iaf..

31825018.jpg

Senast ändrad:

bjuder en 100 direkt o hade den haft ett skitigt rejält avtryck av en hästsko på ena skinkan hade jag höjt till en 500 :laugh:

Det går ju alltid att "photoshoppa" in det som saknas för att få den perfekta bilden....:angel:

nä nä de ska vara äkta vara :laugh: inget lurendrejeri, fyyyy på sig:laugh:

Då får någon låna ut sparkvänlig häst.:idea:

Mina sprätter inte på benen..:angel:
44215.jpg

Men de kan få havrestopp. He,he..
img(1).jpg

Låt inte så förvånad:laugh: vi grankottar till sadelluffare beriper ju inte sådant där finlir heller:laugh: Här körs de med naturrufs på allt:eek:

raking , klippning , skydd , matchning , inte hålls vi med sånt:angel:

tänkte bara om de var någon anledning till klippningen förutom en utseendesak ju och i dressyr vill man väl se halsen , förmodar jag .:)

Haha, I see. Fast nu funderar du ju själv på klippning så helt utåt skogen kan du ju inte vara :D

du har rätt ang. halsen.... plus att det går att trolla lite med en halslinje om man trimmar manen lite...... :angel:
Min luffar också massor i skogen, - med benskydd.

nyfiken på din häst: vad är det får ngn? :) Å vad har du för broddar? använd elit!

KL
vad härlig kalender!!!!

Här ylar snön och vinden tjuter eller hur det nu heter....Plockade in sju mkt sugna hästar vid halv tre redan, som ville in till box och eftermiddagsmat. vi har dåligt med skydd i våra hagar såna här stormdagar.

Senast ändrad:

Uppdrag till alla tanter och gubbe!!! Med nara van som photographer ta bild av baksida, pa ngt satt och sand sedan i email till mig, jag satter ihop en calendar for 2011 av oss, dock maste namn/bukenam sta pa bild sa vi kan kanna igen varandra.. Framatutlad kratsande hovar ar en jattebra pose... lol.. Denna emminenta calendar blir sedan utsand i january OM bilder kommer fore jul... Omslaget har blivit bokad, om ni vill ha speciell manad, skriv sa i email..

pftt lätt fixat :) bara för att jag är så jädra snäll får du välja på 1 ardenner , 2 nordsvensk , 3 min lilla illbatting o då kan du matcha hovavtrycket på ena skinkan med bitmärken på andra:angel:

Hoppar in i klipperidebatten....

Jag är ju en äkta skogsmulle... Här trimmas och fixas inget i onödan...
Men titta på de här bilderna ... inte många månader mellan de två första bilderna... Och det är samma häst....
I bland kan man ju klippa helt enkelt för att det passar hästen bättre...

Oklippt skogsmulle...
17859602.jpg

Nysnaggad dito....
17709323.jpg

Senare trimmades manen till och blev lite snyggare klippt....
Välklippt skogsmulle....
20736013.jpg

va har du för mail address då? Jag har en bakside bild när jagsitter till häst? är det godkänt?

det är ju det jag säger! självklart ska Mulle fixas till sin bästa fördel, oavsett användningsområde! ;)

du ser ju själv - himla fint resultat för din del! :bow:

ja va fasen en måste ju modernisera sig lite ju :laugh: och göra som de som kan gör

Min häst , tja fasen vet vad de är , förutom ett renoveringsobjekt:eek: Men enlig pass är han en travare , dock förvuxen , Var till tränare som 2 åring i 3 månader , skickades hem med orden " kör hem mjölken med han de kanske han duger till ":laugh:

Har inte köpt han , utan så kallade vänner ställde han i min ena box en dag när jag jobba :eek:

Jag använder Elitbrodd , de håller en aning längre på grusväg men inte så mycket , men byter hellre brodd än halkar omkring eller behöver ställa hästen.:)

Inga nyheter pa torpet idag. Jag tog ut bulle Valdemar for 30 minutes och sen ar de nu i hagen. De fick en bal of halm att tugga pa da de alla ser ut som riktiga bullar och behover ha diet.. Ja den balen ar nu uppaten.. Nej jag svalter inte mina pallar... Likasa halmen som de fick i gar kvall for pillmat ar det mesta uppaten.. Formodar de haller sig varma nar de star dar och pillar..

Det ar nu morkt sa jag far val ga och gora i ordning for natten, Petra hasttjej har dagen ledig men kommer i morgon sa da blir det full fart igen.
Orkar inte gora comments till alla, men alla inlagg far mig att smafnittra, och det ar en livstrad for mig just nu. Helgtider narmar sig och dessa klarar jag inte av sa bra. Detta ar far jag kanske kora till far over dagen, han vill inte aka hit nu for ngn anledning, vilket gor mig ledsen men forstar om det ar jobbigt for honom ocksa. Sen a andra sidan ar jag inte saker om jag klara att ha honom har for 4 dagar.. Ja, det loser sig val..
Ingen sno har kommit har annu, och inte mkt blast heller, kanske det ar sodra sverige och ostkusen som far det mesta.. Sno far garna komma dock..i sma mangder i taget sa jag hinner skotta..
ha en bra kvall..

Med tanke på skinkans storlek kanske det är lika bra att gå på ardennern?
:rofl:

Förräderi ju :eek: men måste tillstå att pålle blev fin till min förtrytelse.

bra bett förresten o rätt färg på huvudlaget :angel:

ha ha första bilden blir fullt begriplig om man ser den andra :angel:

Elemtärt Watson:D

Den sprättiga hästen är inte min..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 470
Senast: Bubban
·
Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
Kropp & Själ Nu har jag behov av bukes samlade medicinska kunskaper, jag hoppas att ni vill dela med er om ni har några teorier.... I våras sökte...
2
Svar
36
· Visningar
7 657
Senast: Luff
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka