Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2
Kl
Puh!
Nu var vi då hemma efter en ganska nervpåfrestande resa,alla lås på transporten som kunde frysa fast hade naturligtvis gjort det
tog lite tid att få loss,det var glashalt på småvägarna,men ok på de lite större men jag är ju så ovan att köra med släp.
Lite lustigt var att allt gick bra tills vi hade ca 500 m kvar på min smala grusväg där det "aldrig" är trafik.Just i en backe fick jag möte
brorsonen med kompisar som har kört rally på ett gärde.Fick ju stanna och sedan bara spann hjulen.Var beredd att lasta av och gå hem men fyra killar+svägerskan lyckades få oss framåt
.
Det gick inte att få på någon sula av något slag på hästen,då var risken att allt skulle lossna alltför stor.Det blev travskor runt om och det blev väldigt fint.
Vi var på hovslagarskolan så jag antar att det blev gjort efter konstens alla regler.Nu ska det förhoppningsvis sitta ca 8 veckor sedan kanske han kan skos vanligt igen.Jag ska raspa hovkanter efterhand så de inte flisas upp.
Detta är resultatet:
När vi kom hem var det till att brodda igen sedan ville båda ut i hagen så fort som möjligt,H.hade stått inne under tiden.
Nöjda pållar:
I morgon ska jag ta tag i egna problemet,har en inflammerad armbåge efter ett fall för 2 veckor sedan som inte blir bra.Får bli samtal till V.C.