”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Appropå juligt.
Är det någon som tagit "julkort" med sina hästar? Egentligen skulle det kunna vara en egen tråd - men jag är nyfiken på era pållar också. Lägger in mitt bidrag när jag är hemma....

Dr.Kat!

Tack både för tips och erbjudande:).Visste inte att det fanns sådan expertis ibland oss,värdefullt!

Han blir mer och mer misstänksam mot medicin i fodret och jag måste blanda med mer hela tiden så snart får jag ta till sprutan,tror jag.

Kom på att jag kanske kunde tigga till mig en spolspruta från jobbet,den borde väl vara stor så det räcker;).

Han får Finadyne 10 g x 2.

Tråkigt med hästen,men du måste tänka på din säkerhet först!

Jag tog detta förre året.

Vi har inte snö här, då blir det ju inte bra julkort.
Jag har flera, från förra året!;)

Sicken liten sötnos , va härlig den ser ut. Första åsnan som jag sett för vagn

ja jäsiken i de :laugh:

Det är väl inte ovanligt att köra med åsnor.
De är ju för små till att jag kan rida dom, men är där småbarn på besök kan de så klart rida åsnor.
Hon är 96cm så det är enbart helt små barn som får rida .

å snön den bara trillar ner :) de är vitt vitt vitt ... håller vädergubbarna va de lovar så blir de slädföre till helgen:idea:

hade ja inte jobbat hela julen , hade de blitt tomte jobb med släde o allt , om nu snön ligger kvar då.

hej tomtegubbar slå i glasen o låt oss fulla vara ,,,hick:laugh:

nja hur många åsnor förutom dina har du sett köras i de här landet, ja har inte sett någon vad ja minns , men kanske fins flera neröver än här.:)

håller med dig Kat :) verkar vara en typisk Tant ponny flinga ju ,,, starta operation övertalning :laugh:

Men , vad söt den är! :)

Jag har inga juliga kort, men ska försöka fixa nåt snart.

Tack!
Så här ser hon ut på sommaren! man skulle inte tror att det var samma djur.
Åsnor har vinterpäls som en shettis.

Kl
Puh!
Nu var vi då hemma efter en ganska nervpåfrestande resa,alla lås på transporten som kunde frysa fast hade naturligtvis gjort det:mad:tog lite tid att få loss,det var glashalt på småvägarna,men ok på de lite större men jag är ju så ovan att köra med släp.

Lite lustigt var att allt gick bra tills vi hade ca 500 m kvar på min smala grusväg där det "aldrig" är trafik.Just i en backe fick jag möte:eek:brorsonen med kompisar som har kört rally på ett gärde.Fick ju stanna och sedan bara spann hjulen.Var beredd att lasta av och gå hem men fyra killar+svägerskan lyckades få oss framåt:).

Det gick inte att få på någon sula av något slag på hästen,då var risken att allt skulle lossna alltför stor.Det blev travskor runt om och det blev väldigt fint.
Vi var på hovslagarskolan så jag antar att det blev gjort efter konstens alla regler.Nu ska det förhoppningsvis sitta ca 8 veckor sedan kanske han kan skos vanligt igen.Jag ska raspa hovkanter efterhand så de inte flisas upp.
Detta är resultatet:

31880919.jpg

När vi kom hem var det till att brodda igen sedan ville båda ut i hagen så fort som möjligt,H.hade stått inne under tiden.

Nöjda pållar:

31880908.jpg

I morgon ska jag ta tag i egna problemet,har en inflammerad armbåge efter ett fall för 2 veckor sedan som inte blir bra.Får bli samtal till V.C.

Halloj tanter och farbröder!

Kylan sitter i, var minus 15 i morse, lika nu ikväll. Knarrar gott under fötterna när man går i snön.

Får se om jag hinner göra nåt vettigt med hästarna ikväll...kanske lite linlöpning iallafall. Nu ska jag ha upp värmen i huset...fridens :D

...och jag har inte julpyntat än, tar det närmare 1:a advent:cool:

Appropå juligt.
Är det någon som tagit "julkort" med sina hästar? Egentligen skulle det kunna vara en egen tråd - men jag är nyfiken på era pållar också. Lägger in mitt bidrag när jag är hemma....

065-1.jpg

Gubbtjyv: det citrongula hade bleknat lite då bilden togs ca en månad efter klippning förra året. Men you get the idea : )

Vad har du i botten på din låda? Vi satte våra på pall, och det funkade tills jag tittade ut och såg Lasse stå och kasta iväg allt i 3 delar.
Då hade vi satt fast allt med snören i 4 hörn, men han ville åt det som hamnat under pallen :)

KL*

Det där citrongula ni pratar om, ser ju nästan ut som Trullan är i pälsen utan klippning :o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 471
Senast: Bubban
·
Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
Kropp & Själ Nu har jag behov av bukes samlade medicinska kunskaper, jag hoppas att ni vill dela med er om ni har några teorier.... I våras sökte...
2
Svar
36
· Visningar
7 657
Senast: Luff
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka