”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Kram på dej Tant Kat.

kL*
Här snöar det för fullt. Fast.. vi har faktiskt mygg här. Blev biten av en envis igår.

Har betalat in handpenning på rockarden. Vill försäkra mej om att få den på torsdag. Ska bara berätta för gubben sen, att det visst tar en timme extra att åka. Råkade se fel på eniro. Oops!
Vi ska även kolla på 2 timmerkälkar. Tänkte hästarna kunde dra lite träd som ska huggas till nästa vinter. Är nog därför sambon ville åka.

kl yipeeeeeeeeeeeee de snöar de snöar :laugh: hemkommen i ett stycke , gudarna håller sin hand över oss.

Mysigt i skogen när snöflingorna tillrar och Springaren pigg , husse ylande

i hemsk tonart ... jag såg mamma kyssa tomten jag .... men inga älgar så långt vi såg :o

nu ska vi bara hitta staken också,,, vete fåglarna var den hamna ifjol. märkligt :eek:

Den här älgen har skottat snö. fixat stall, kokar kalops och befann sig troligtvis i badet för att tina frusna lemmar när du ylade som värst:rofl:

hmm nu förstår jag inte alls :angel: Kan du vidareutveckla de där resonemanget en aning:devil:

Helsicke... vart bor du kvinna .. kalops:laugh: som varande ordförande för HKF , borde en avsmakning vara på sin plats.

Även om du låg i badet borde ylandet ha hörts , såvida du inte hade öronen fulla av vatten förstås:laugh:

Okej då, jag ska förklara....

Jag brukar ta bort mitt julpynt och lägga in i garderoben. Så det finns då stor chans att stakar och kulor ligger på samma ställe.
Så om du lyfter på kulorna så ligger säkert staken där under.

Fattar du?

Du är välkommen.
Klipp lite citrongula fartränder på kusen så är du här i ett naffs. Nämligen bäst att skynda sig för sambon kommer hem vid halv fem och sedan lär det inte finnas något kvar..:rofl:

Du får gärna förklara för mig också.
Hur gör du för att få in julsakerna i garderoben tex.
Mina kan upphittas i flertalet OLIKA garderober. Även längst in, längst ner i förådet. Hur de hamnar ibalnd barnens leksaker kan jag faktiskt inte riktigt svara på..:confused::angel::D

Så jag står ständigt inför det svåra valet. Städa...eller köpa nytt:p

de där krångla du dig ur bra :laugh: fast här har vi de tvärtom :o kan ju vara olika i olika bygder , så att säga :angel:

Haha, ja jag kom på det precis när jag skrivit att man även kan ha tvärtom :)
Är nog vanligare.

Förstod väl att de skulle skita sig , alltid någon hake , suck:confused:

Jag skulle nog bestämt vilja hävda att min variant är betydligt mer vanlig än din ,,, :angel:

Samma här.
Jag köper nytt varje år, för de försvinner mystiskt under året.

Tänker varje år att jag ska lägga allt tillbaka i sina lådor och sen i en garderob. Men nu hittar jag mest tomma lådor, och har även köpt 3 nya så jag borde ju ha 3 över nånstans och det fattas till 4 fönster.

Hittade även 2 ljusnät och båda hade gått sönder :crazy: måste vara möss.
Kanske de sitter på vinden med en massa julgrejer och firar.

Får nog bli en tur till Jula och köpa nytt, såg en massa fina saker till sambons förfäran.

Tror du? . Du kan kanske sätta in ett kort på din variant ? :idea:

Det tror jag inte vi ska utsätta mänskligheten för:o

Nu tor jag de är bäst jag går o skottar skit innan jag trasslar in mig i något jag inte kan ta mig ur:laugh:

lägger benen på ryggen o flyr slagfältet :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 471
Senast: Bubban
·
Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
Kropp & Själ Nu har jag behov av bukes samlade medicinska kunskaper, jag hoppas att ni vill dela med er om ni har några teorier.... I våras sökte...
2
Svar
36
· Visningar
7 657
Senast: Luff
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka