”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Nu innan hovis kommit och satt vinterkittet har vi skor med broddhål enbart i trakterna.

Jag skruvar alltid ur broddarna bak, men de fram får sitta. Och anledningen är att två unghästar tillika halvsystrar går tillsammans, och de vänder gärna upp baken mot varandra för att kicka, så med tanke på skaderisken tar jag gärna den stunden extra för att skruva i och ur :)

:rofl:mm en sak vet jag i alla fall , du hade om du varit i närheten fått löpa maraton i 100 mweters tempo:laugh:

nu kommer jag ju att vela o bli mer gråhårig ju :eek: fy fabian vilken beslutsångest:o

nåja kommer vi till skott meddelas resultatet . Men säger bara hämnden är ljuv:devil:

Kl.

Snart slut på helgen och den har varit full med ungar, som vanligt. Äldsta jäntans kommentar till det är "Ni får väl skylla er själva när ni skaffa 4 stycken ungar"

Jo visserligen, men det var ju så länge sen och då var det ju bara dom fyra. Nu är det ju en hel bröta med respektiven och en hel hög med småyngel :D.

Aktiviteter i hästväg har väl som vanligt bestått av utfodring, mockning, klappande och borstning. Det är ju hur tråkigt som helst :mad:

Muntra upp mej lite med bilder på en citrongul Ädel Springare, snälla snälla :bow:.

amen :) va fasen , en sådan vädjan blir ju inte beslutsångesten mindre av :eek:

Nu är ni inte snälla med mig :cry:

Skit i dom, klart hästen ska få ha sin päls ifred ;)

exact, adla springaren behover inte klippas, han ar skogsmulle/racerhast.. och har klipps inget.. kan du tanka dig hur retad han skulle bli av sina kompisar i ridhuset om han kom cintrongul?? ni skulle Inte matcha ihop..Nej lamna honom harig du, tank TACKEN...

Och nu ar det monday morning, Tant Brimmis sover an haha, hon skall inte vakna forrann det ar tirsdag sa hon, skall bli skoj att hora hur hon klarat av den somnperioden..
Tant Voff ar sjuk, hon har fatt mina baciller helt sakert, jag ar frisk... ok jag ar sa frisk som jag skall bli tror jag.. Men ingen fever och bara lite hosta.. Kan bero pa de minusgrader som har infunnit sig i Varmland.. Inte mkt sno men mer kommer ar jag saker pa.. Och Idag far jag ga och gora en ny san spirography hos min oronnasahals doc..Och mer ventoline och andra med ar jag saker pa. Men innan dess skall jag hitta en langre sadelgjord till Bullen och ha en morgon tur genom traden. Yep, jag skall gora det alldeles sjalv. Han ar ju sa gosig och snall den dar fetknoppen, och jag tror han har "settled in" ganska bra nu, kanner sig hemma.
Jag angrar inte alls att jag investerade i honom, far hoppas han haller manga ar..
Dock har jag trakiga nyheter att formedla. Knappa vallacken har varit knapp en gang for mkt.. Vanlig rutin foljdes och jag hade ett stort hastgap i mitt ansikte, med alla tander framme och oron back vid grim patagning.. Sen en 180 och ett ben i min riktning.. Efter 45 minutes fick jag till slut pa grimman utan att riskera liv och limb, och ut vi gick, hoppig, nervos och i allmanhet en "onormal" hast.. Val i hagen fortsattes bitanden och sparkande mot hagkompisar som enormt kvickt samlades tillsammans och fros ut knappis. Som inte var sig sjalv.. Detta beteende fortsatte i 2 dagar, och nu ja han ar tillbaka till sin vanliga jag igen..
\MEN, dessa "anfall" ar inte normalt.. Och jag ar radd for att de kommer att komma mer och mer, med tanke pa hans uppvaxt (neglected pa losdrift i 1 1.2 ar) och tidigare agare som misshandlade honom ordentligt, finns det ingen atervando. Han HAR varit hyffsad i en 3-4 ar med normala hastbeteenden, men har ar i reverse tror jag..
Sa tid skall bestallas pa ATG idag eller morgon och sen blir det en one way ticket till stan. Visst, det ar tufft att ta bort hastar som fysiskt ar friska, men nar huvet inte ar med langre, kan man inte gora ngt.. Rapport kommer..

Hoppas ni alla har en underbar monday..

Senast ändrad:

nej, men en tysk tränare som heter Petra, vet dock inte efternamn, kom aldrig till det:o I alla fall var hon kanon. Sedan red vi för en portugis och en fransman, som var bra på sitt sätt men inte som Petra:laugh:

Hon heter Viol i efternamn - tror jag, om det är hon, men det är det säkert. Jättebra har jag förstått. Hon var i Sverige i veckan (Skåne).

KL
Här snöar det som f-n! Stora gosiga flingor. Maken är snäll och kör mig till stallet ikväll <3 Och väntar där när jag tar min lektion. Hyvens är vad han är!

Tant Kat: Men vad tråkigt!!!! Sympati får du från väst.....

Senast ändrad:

ohh sand lite flingor den har vagen.. sa mysigt nar det faller ner.. och tar ju hellre sno an regn det ar helt klart..
och tack, det ar trakigt men man kan inte gora ngt at en trasig skalle.. inte nar man forsokt i flera ar..

dags att satta igang med saker.. ha en bra dag alla

Bra gjort Kat , även om de är tråkigt , så finns den en gräns för allt och man ska inte hålla på i absurdum bara för att.

Det är sällsynt att de funkar på alla plan , när psyket pajjat och i mina ögon är de mer humant för alla parter att då ta bort hästen.

Det ska vara roligt för alla och ha häst . Hästen mår inte bra själv o har inget riktigt hästliv. Så jag håller med dig , de är de enda o göra o så fort som möjligt innan de slutar med förskräckelse.:bow:

Här kan du hitta bra ponny. Lagom storlek om tjejen är långbent.
http://fellponny.webs.com/
Jag är 50 år jag har ridit alltid utan uppehåll.
Jag har varit medryttare sen 9 års åldern. Haft egna hästar sen jag var 23år.

Här är jag med min ponny som jag har haft i 25år och mitt sto som bara är 5 år.

Haha, jag ska överväga att knäppa några kort på min citrongula - så kan gubbtjyv överväga mer konkret menar jag : )

Jag fick av misstag öppnat första sida av tråden!
Därför detta konstiga inlägg!:crazy:
Jag måste ha blivit senil-dement.:confused:

har du inga gamla skor kvar då som du kan ha som mall :angel:

Jodå, men vår hovslagare varmskor.. så det e lite olika varje gång..
Men visst funkar den som en grövre mall :grin:

Nää då, brimmis är vaken, inte kan jag sova ända till tisdag när jag har fullt sjå att försöka sova en halv natt :D.

Åhh va tråkigt Kat, men ändå ett helt rätt beslut. Man kan inte riskera liv och lem för ett djur som inte mår bra, hur ledsamt det än är. Skickar dej en hel hög med styrkekramar!

Mackan: jag väntar med spänning på att få se en citronguling :bow:

Karin: välkommen in i de senildementas underliga värld :rofl:

Gubbtjyv: jag håller helt och hållet med Lobell, låt häststackarn behålla pälsen på. Den Ädle Springaren kommer ju att bli förnärmad för resten av sitt liv annars :D

Ponnytant: skicka hit snövädret :laugh:

Jag fick av misstag öppnat första sida av tråden!
Därför detta konstiga inlägg!:crazy:
Jag måste ha blivit senil-dement.:confused:

..... det var inte så konstigt. Jag tror inte att ngn ponny är inköpt än......

Ser att du är av samma goa årgång som somliga av oss andra! Gôtt....
Vad är det för härliga hästar du har? Ser ut som welsh cob (?) - eller nå't.
Härlig situation iaf.

Jag vet inget om vilken ras min ponny är.
Men han är 136cm hög. Lagom för en som är min storlek. Jag är rätt kortbent.
Så här ser han ut:

Mitt sto är quater/arab korsning. Hon är dotter till min Hingst som är samma korsning.
Här är han:

jaha nu ar det bestamt.. fredag 26 nov klockan 1000h skall jag vara pa atgkliniken med knappis.. INTE skoj men maste goras nu annars blir det inte av. Det blir tomt i stallet.. far ju aka tidigt, men han kan ata frukost pa vagen, och sen flyttar bulle valdemar rakt in i den boxen sa det blir ok.
NU maste jag forsoka hitta knappis pass .. tyvarr vet jag inte var det ar.. jaja jag vet skulle val ha battre ordning pa papper..
nu ar det dags att gora ngt igen..

Delvis KL

Tant Kat: Du har tagit ett klokt beslut, ibland så måste man fatta såna i egenskap av djurhållare, det är aldrig kul men tvunget... skickar med en liten styrkekram...

Nu kan jag meddela att julen får komma vilken dag den så vill.... allt är klart... töserna har förvandlats tillbaka till dryga tonåringar:D igen å jag är så nöjd... Dom har verkligen gjort fint och jag är så stolta över dom... risken att jag ger bort dom är ganska obefintlig, jag menar, har jag ju nu ändå dratt omkring på dom i 17/16 år vill jag behålla dom de år som är kvar... tids nog rusar dom ut genom dörren för att endast komma tbx på besök...:p

För er som funderar om giftemål kan meddelas att käre maken håller för öronen och nynnar en visa så fort det näms att töserna en gång ska bli vuxna, gifta sig å få barn....:crazy: Han lever i villevallan att dom ska söka sig till kloster och bli nunnor:eek:

I övrigt så händer inte så mkt, vi har väldans myggfritt just nu, -23 så ridning blir inte på tal....

Ha det gott i alla stugor...:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 471
Senast: Bubban
·
Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
Kropp & Själ Nu har jag behov av bukes samlade medicinska kunskaper, jag hoppas att ni vill dela med er om ni har några teorier.... I våras sökte...
2
Svar
36
· Visningar
7 657
Senast: Luff
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10
  • Lugnande medel till hund.

Hästrelaterat