Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2
exact, adla springaren behover inte klippas, han ar skogsmulle/racerhast.. och har klipps inget.. kan du tanka dig hur retad han skulle bli av sina kompisar i ridhuset om han kom cintrongul?? ni skulle Inte matcha ihop..Nej lamna honom harig du, tank TACKEN...
Och nu ar det monday morning, Tant Brimmis sover an haha, hon skall inte vakna forrann det ar tirsdag sa hon, skall bli skoj att hora hur hon klarat av den somnperioden..
Tant Voff ar sjuk, hon har fatt mina baciller helt sakert, jag ar frisk... ok jag ar sa frisk som jag skall bli tror jag.. Men ingen fever och bara lite hosta.. Kan bero pa de minusgrader som har infunnit sig i Varmland.. Inte mkt sno men mer kommer ar jag saker pa.. Och Idag far jag ga och gora en ny san spirography hos min oronnasahals doc..Och mer ventoline och andra med ar jag saker pa. Men innan dess skall jag hitta en langre sadelgjord till Bullen och ha en morgon tur genom traden. Yep, jag skall gora det alldeles sjalv. Han ar ju sa gosig och snall den dar fetknoppen, och jag tror han har "settled in" ganska bra nu, kanner sig hemma.
Jag angrar inte alls att jag investerade i honom, far hoppas han haller manga ar..
Dock har jag trakiga nyheter att formedla. Knappa vallacken har varit knapp en gang for mkt.. Vanlig rutin foljdes och jag hade ett stort hastgap i mitt ansikte, med alla tander framme och oron back vid grim patagning.. Sen en 180 och ett ben i min riktning.. Efter 45 minutes fick jag till slut pa grimman utan att riskera liv och limb, och ut vi gick, hoppig, nervos och i allmanhet en "onormal" hast.. Val i hagen fortsattes bitanden och sparkande mot hagkompisar som enormt kvickt samlades tillsammans och fros ut knappis. Som inte var sig sjalv.. Detta beteende fortsatte i 2 dagar, och nu ja han ar tillbaka till sin vanliga jag igen..
\MEN, dessa "anfall" ar inte normalt.. Och jag ar radd for att de kommer att komma mer och mer, med tanke pa hans uppvaxt (neglected pa losdrift i 1 1.2 ar) och tidigare agare som misshandlade honom ordentligt, finns det ingen atervando. Han HAR varit hyffsad i en 3-4 ar med normala hastbeteenden, men har ar i reverse tror jag..
Sa tid skall bestallas pa ATG idag eller morgon och sen blir det en one way ticket till stan. Visst, det ar tufft att ta bort hastar som fysiskt ar friska, men nar huvet inte ar med langre, kan man inte gora ngt.. Rapport kommer..
Hoppas ni alla har en underbar monday..