”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

grönsåpa trixet funkar inte.....
använd glasslockssulor! :)

Hmm de kanske har fått blodad tand så vänta bara tills de drar med dej nästa gång.Då kanske de inte godkänner byxor:D

Det är ju det jag fruktar...:crazy:

Godmorgon alla goa...här är det stök, stök och ännu mera stök som gäller.... advent ska fram å samma töser som förvandlades till babiezillas i klädbutiken har numera utvecklat ytterligare en personlighet...nämligen Städoholic's:eek: Dom är som 2 furier.... Jag är rädd.... dom rusar fram som besatta, hänger i fönstren, ligger på golvet,svetten yr och deras hår står på ända, dom domderar, ryter och härjar likt en överstinn gammal militär, pojkarna jagas med blåslampa och möblerna flyttas för att komma åt bakomliggande lister:eek:

Antingen så är det jag som i min tidiga moderroll traumatiserat dessa stackars flickebarn med mina storstädningar eller så är det drakgenen från min mor som slagit till med full kraft....

Det enda jag vet är att själv flyr jag fältet....jag går ut å mockar... gladeligen alla 4 boxarna....:cool: för personligen så är jag rädd för dessa tokar, vill verkligen inte komma i deras väg...

MEN:........

å så fint det blir:love:

Ha en bra dag allihopa...

Jag var i Algarve, de hade Lusitanos och korsningar Lusitanos/araber. Mycket dressyrträning blev det :d

He he he, låter livat värre!!! :D

Tack och lov har jag lärt mig "våga låta bli" och gör det som behövs bara. När man haft långhåriga hundar några år så ger man liksom upp till slut. En storstädning slutar med "FRUSTRATION" då golven genast blir täckta av nyfallna pälsbollar:cool: Hundarna har inte tillgång till hela huset men vad hjälper det...pälsbollarna hakar tag i våra kläder och följer med oss var vi än går och släpper taget där dom helst inte ska vara alls...suck!

Påminn mig om att jag ALDRIG ska ha långhåriga hundar mer:mad:

Cizma du skriver så roligt så att man bara sitter framför datorn och skrattar:p

Hade jag haft sådana barn hade jag varit överlycklig, mina försvann i ilfart så snart de misstänkte städning:o

Senast ändrad:

Och morrmorr till er alla. Ingen snofall, ingen sol men det kanns skont dar ute.. Pallarna fick aterigen se sin matmor iford tomatdrakten aka morgonrock och denna gang Ugg!!! Ja jag har inforskaffat ett par sana som reservtofflor nar det blir jattekallt. Dessa ar boots alltsa skaft men oh sa skona, mina annars iskalla tar tror de har akt till Pippiholmarna..
Valdemar bulle har lart sig nu att tomatdrakten inte ar farlig och den kommer med mat.. han sag mig och gnaggade.. eller sa var han bara hungrig. Han ar verkligen valdigt sot, och har lugnat ner sig betydligt.. Skall bli hart att lata honom aka i june, MEN da vet jag att han kommer tillbaka i Augusti igen woohoo.
Jag vet att det ar dumbt, vem koper en 23 arig fjordis forutom jag?? Han har kanske 3-4 ar kvar och senblir det pension for honom, men ja, jag bara tycker om de dar bullarna sa mkt..

Tant Kamel, 4 stall ar inte hart att mocka, satt pa mp3 spelaren och rocka ivag, lev i din egen varld och lat toserna stada.. Forresten, hyr du ut dem? Mina 53 kvadrat skulle verkligen behova ha sig en genom gang.. Och for att gora livet riktigt intressant sa behover de inte gora ngt med min forradslokal det som egentligen skall vara vardagsrummet.. eller sadelkammare... eller ja vad jag kan slanga in dar..

grönsåpa trixet funkar inte.....
använd glasslockssulor! :)

Attsingen med.. har varken hunnit prova det ena eller det andra..:crazy:
Hästen vägrar lyfta hovarna tillräckligt länge för att jag ska hinna rita av en mall till glasslockssulorna.. Men jag får väl på han igen, nångång så ska jag väl få ihop en bra sula :rofl:

ok mina pallar ar barfota, och sen jag inte ar van med sno, vad skall jag gora da for att inte far styltor?? och vad ar glasslockssulor?? informera den okunniga pls..

Oj, nu är snön borta igen :eek:

Cizma: Stackars dej som har barn som vill städa! Måste vara jobbigt :cool:
Här försvinner alla in på sina rum innan man hunnit hitta dammsugaren.

Jag har hört att hovfett ska var bra mot styltor.

Näe, om man skulle ner och mocka lite ..

Kl

Ska ju åka med D ett antal mil i morgon,till hästklinikens hovslagare.Känns inte precis kul att ge sig ut på hala vägar men måste ju,enda lediga vardagen den veckan.Får som tur är med min svägerska som sällskap och hjälp:).

Han har ju fått medicin några dagar nu och just nu går han ganska obehindrat.
Har provat två sätt att ge honom medicinen som är i pulverform.

Dels utbandat med en liten mängd foder och lite vatten.Funkar ganska bra för han är matglad men han ska hela tiden upp med huvudet ur hinken när han tuggar, så för att inte spillet ska hamna på golvet får jag vara beredd med hinken under munnen hela tiden.

Det andra sättet jag prövade var att blanda pulvret med vatten i en 20 ml-spruta som jag fick av vet.och ge direkt i munnen.

Var ganska besvärligt att göra själv,han kastade med huvudet,och en del åkte nog ut igen.Var även lite för liten spruta så det blev för tjock blandning.

Hur ger ni medicin?

Återkommer med rapport efter besöket.

Min skulle nog kunna äta sprutan om hon fick :)
Hon äter allt man ger oavsett smak. Nu har jag aldrig gett nåt i pulverform, men skulle kanske strö det på lite större äpplebitar eller lägga i fodret.

Nu har jag hittat min rockard, blev inte den första då det till slut kändes som ett renoveringsobjekt, vilket sambon inte har tid med.
Hittade en lite längre bort, lite dyrare, men jag behöver inte meka en massa med den.
Ska hämta den på torsd förmiddag.
Nu ska jag bara bestämma mej för vilket sele jag ska köpa :crazy:

Cizma: Stackars dej som har barn som vill städa! Måste vara jobbigt :cool:
Här försvinner alla in på sina rum innan man hunnit hitta dammsugaren.

JA, det är döjobbigt... :eek: verkligen hemska rysligheter....:crazy:

Måste installera msn igen...den försvann då gubben ominstallerade datorn...:crazy:

Jag har aldrig använt msn. Är ju envis Linuxanvändare :D

som sagt forut, kop pa apotek 20ml spruta, skar bort pipen pa den och gor storre hal, senblanda med med vatten. du kanske far ta tva sprutor om det blir for tjockt, och inte far plats i en spruta.
sen om du ar hogerhant, sta pa hastens hogra sida och lagg vanster arm under huvudet, och handen upp over nosen sa han inte kan forflytta huvudet sa att saga. Du tar spruta i hoger hand och for in den i mungipan sa langt bak som du kan, garna pa sidan sa att saga. och sen trycker du pa plonkaren och vipps ar meds i munnen, Da reser du huvudet sa hasten svaljer annars kommer det ut igen..
Upprepa som nodvandigt..
mvh
Doctor Kat (jo jag ar faktiskt en doctor, i Vetmed...)

Du kan ocksa be om att fa kopa en 60ml "matningsspruta" som ar storre forstas, igen skar bort pipen sa halet blir storre och da ar det inga problem.. Och forklara for tanterna pa apoteket vad du skall ha den till, ibland kan de vara "dumma" nar det galler forsaljning av sprutor/nalar och annat som vanliga doda inte skall egentligen hantera..
om du behover mera av dessa, fraga lokal vet eller pm mig och jag sander dig ett forrad.. Hade ju med mig min vetbag plus gor bestallningar titt som tatt fra det stora landet sa jag har.. lol. plus valdigt god kontakt med fd granne/lokal vet.. behover jag sa far jag.. lycka till.

De är inte lediga för äktenskap? Min son skulle behöva en som körde igång honom:cool: Fast då skulle han väl bara charma tösen att städa alltihopa, så slipper han fortfarande...

Här har det annars varit en hästfri dag, har haft släkten på brunch, då maken fyllde år i veckan. Så vi har haft en trevlig fm-em med alla barnen hemma, några respektive, syskon och föräldrar:) Kul att träffas!

Snön är borta igen, här har det regnat hela dagen. Grått, grått, grått.

Här regnar snön bort oxå, härligt! Händer för mycke olyckor med snö o elände :(

I dag var min vita lilla ponny och dottern o tävlade i hoppning, klubbmästerskap stod på programmet. Först en CR på 60 cm o sen 2:a i KM på 70 cm för ponny. :D

Kan inte jag få låna dina döttrar?

KL
Ni som har problem med snöstyltor, varför skor ni inte med snösulor? För mig är det lika viktigt som broddar på vintern. Nu har jag inte fått på några än, blev lite överrumplad att snön kom så tidigt, och dessutom ligger kvar. Men nästa skoning så!

Atte har gått lite sporadiskt, bla pga underlaget, de senaste 2 veckorna, men idag blev det ett kravlöst pass i paddocken. Trav på stora volter med skritt på 1/4 av volten, pga av isbeläggning där, blev bra, delvis påtvingad tempoväxling.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 471
Senast: Bubban
·
Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
Kropp & Själ Nu har jag behov av bukes samlade medicinska kunskaper, jag hoppas att ni vill dela med er om ni har några teorier.... I våras sökte...
2
Svar
36
· Visningar
7 657
Senast: Luff
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Textilåtervinning
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.