Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2
*Äntligen lite tid i sadeln*
Idag fick fröken avbryta sin semester och så gav vi oss iväg ner mot nedre täkten. Tog först en uppvärmningsrunda i skogen, där gjorde hon ett bra jobb. Lyhörd och samarbetsvillig. Lyssnade fint på neckreiningen, kul!
Sen körde jag lite finlir på täkten...plötsligt var det mesta "emot" och Rödhättan blev lite extremt mycket Rödhätta...Var på väg upp ett par gånger, började skria efter Rocket
...det har inte hänt på flera år!!! Koncentration på uppgiften "fanns inte" och så höll hon på ett bra tag. Fick påminna på skarpen att det finns vissa saker man måste förhålla sig till...
. Nu är hon ju inte dum på nåt sätt så hon insåg rätt snabbt att hon inte skulle komma undan allvaret förrän hon samarbetade. Där har hon ju helt rätt. Så fort jag kände att hon var med mig och inget "var emot" längre så skrittade vi hemåt. Total ridtid ca 40 minuter men det kändes lagom så här efter 3 veckors vila. Blev alltså bara skritt och trav.
Vi har ju rätt mycket snö här, ok snödjupet på backen är väl ca 20-40 cm men det hänger tungt i träden...det är KALL snö så det faller lätt av grenarna och då hamnar det så klart innanför kragen
...brrr!!! Nu är jag åter inne och ska torka upp lite. Är plaskblöt i nacken...