”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

ja, jag insåg magin i tömkörning och är helsåld, vilken effekt det gav, och vilken hjälp det var vid ridningen :)

Man blir aldrig fullärd, men man kan lära hela tiden och bli bättre:p

haha, tack! Och till Gubbtjyv också som kallar mig ungdom ;)

Ja rödfuxar är härliga! På alla sätt och vis, både till färg och integritet!

Trevlig tråd som sagt, jag fortsätter kika in och dela den om jag får!

Men hallåå Mackan :D ...tänk att jag har jättesvårt att se dig som "tant" men så är det ibland :o ... Mycket välkommen, här är det go stämning. Klart du ska kika in här. Kram!!!

Skalmar är travspråk för skacklar.:D
Kikade på den och tror det blir ett utmärkt val.:banana:

Cizma och Mackan.
Rödfuxar i all ära. Men varför kalla dem RÖD fuxar.
Jag vill ha en BLÅfux.
Ha,ha. Det smäller nog högt i färgaveln.:rofl:

Välkommen hit! Kul med fler räserhästar, eller du har funderat att byta till haflinger? Det verkar vara en populär ras i den här tråden;)

Kl - Idag har jag och pållen haft kvalitetstid, 20 minuter i ridhuset:crazy: Ungefär som när Maria Lundqvist (Sally) river av Sound of Music på 5 minuter:D

Så går det när man får oväntat (om än trevligt) besök på fm-kaffe och ska börja jobba kl 13.

ja, jag insåg magin i tömkörning och är helsåld, vilken effekt det gav, och vilken hjälp det var vid ridningen :)
Man blir aldrig fullärd, men man kan lära hela tiden och bli bättre:p

Jag tilltalas av arbete från marken ö h t. Alltså lång tygel och även löslongering. Som flera här vet så är jag galen i (små-)ponnisar och när jag väl får till den där hästflocken jag drömmer om är det mycket kul man kan göra med welchen och russet.... även om man är för stor för att rida. :D (dream dream)

Att "långtygla" är dessutom så enkelt m a p utrustning - och kan göras överallt. Det är ngt jag vill förkovra mig i!

Jag måste lära mig o tömköra snart, alla som gör det är helt lyriska ju...

Idavallen - jag tror att Cizma är typen som tycker att ett par capes (i olika material - en för sommar och en för vinter) skulle kunna räcka i klädväg! Så'na som hobbitarna och Aragorn har...
Det bor en Niemi i henne!

Men TYP!!! Hatar å handla kläder... :mad: Jag gillar bekväma kläder som funkar till ALLT.... tss, sicket dravvel å pynta upp sig för 1 dag.... jobbigt ju.... men men... töserna var så nöjda över dagens shopping och maken verkar förväntansfull.... sötlöken min:love: så man får ju leka med lite.... så blir alla glada...

Men Cizma, i vissa lägen får man acceptera klädköp för "nöjes" skull :p

Stilpoliser är inte bara av ondo, även om man muttrar lite:cool:

Men dom blev ju som totalt förbytta, gick från vanliga normala töser till värsta galningarna...:eek: dessutom så lyste ögonen läskigt mkt ju mer dom fick matcha och comba:eek: snacka om att utveckla en personlighetsklyvning.....nästan så jag fick mardrömmar inatt.... :crazy: såg för mitt inre ögonlock 2 st babiezillas som lätt bakåtlutad springer runt med hemska utrop i kolass med ...."ÅÅÅå, men asså guuu, men asså O M G, den ba måsse ja ha, guuu, va fin,åå kolla,fettnice, etc etc":eek:

Jag vaknade upp alldeles kallsvettig:crazy:

lol och sa later jag i Hooks eller 3 hastar.. man bara MASTE ha... klader ar bara till att stanna varm i, och koper hellre nya ridklader an stadsklader...
kom forresten pa att jag inte har nagra stadsklader. jo lite sommarklader men det ar allt. man gar i sin overall/hangsel byxor och gummistovlar och ar konstant skitig.. sista gangen jag kopte underklader var ja en sa dar 5 ar sedan.. inte undra pa att allt ar slitet. men 300 till en bra eller 300 till ho, vad valjer man.. lol allt pekar soderut i alla fall.. Jag hoppas dock tant Kamel med sotlok far en underbar anniversary..

Har ar det lordag. Och flingor dansar genom luften. pallar ater och tittar sa forunderligt pa det vita. Blir stallstadning idag, sedan det inte blev gjort igar.Sen skall det sagas och klyvas ved.. De pratar om kyla nasta vecka.. vad ar -9C for ngt da?? inte nog med kyla??
Och beroende pa tid, kanske lite borstning pa hastar.. Forresten, hur gor ni ren era borstar? diskmashinen eller bara skakar ur, och skjoler?? Jag tanker narmast de som inte ar tra/riktigt har/dyra saker..
HHa en underbar dag alla..

Men dom blev ju som totalt förbytta, gick från vanliga normala töser till värsta galningarna...:eek: dessutom så lyste ögonen läskigt mkt ju mer dom fick matcha och comba:eek: snacka om att utveckla en personlighetsklyvning.....nästan så jag fick mardrömmar inatt.... :crazy: såg för mitt inre ögonlock 2 st babiezillas som lätt bakåtlutad springer runt med hemska utrop i kolass med ...."ÅÅÅå, men asså guuu, men asså O M G, den ba måsse ja ha, guuu, va fin,åå kolla,fettnice, etc etc":eek:

Jag vaknade upp alldeles kallsvettig:crazy:
Haha, jag ser hela scenariot framför mig!

KL
Ja, jag smygläser fortfarande, har dock inte så mkt eget att komma med. Jag mockar, rider eller tömkör, svär över snön (har inte fått på snösulor än). Hästen är för tillfället lagom pigg och trevlig att rida.

Jag tycker egentligen att det är jättekul med kläder men det här med att prova kläderna! VARFÖR måste provhytterna vara så små så de stora speglarna kommar ända in på bara skinnet och man ser varendaste valk och annat elände in i minsta detalj :eek: Det är ju fullständigt vidrigt!! Och allt man sätter på sej upptill ser det ut att vara en hel massa volanger fastsatta på sidorna bak och får man ner hela röven i ett par byxor är dom så vida i benen att man kunde ha båda benen i ett byxben :cool:.

Ja nog om detta elände. Fmpasset är avklarat vid pållarna så nu ska jag och gubben åka till sonen och hjälpa honom att fixa skorstenen. Få se om det blir en sväng på julmarknaden i byn oxå. Måste ju ha en granriskrans att hänga på ytterdörren!

Ingen aning..men den skulle garanterat väcka uppmärksamhet. Ha.ha

Jag tyckte att det var kul med kläder tills jag fick småskruttarna.
När jag träffade sambon så gick jag inte ut och köpte mjölk utan smink, färgade linser, sprayat hår, och matchade kläder. Hade inte varit osminkad på nästan 20 år. Solade solarium och hade löshår.

Sen flyttade vi hit och jag fick skruttarna, gick upp ca 20 kg och då var det inte lika kul längre. Nu har jag inget smink alls hemma. De små har lekt sönder en del och resten har bonusdottern gjort slut på.
Köpte lite nytt till förra julen och allt bara försvann. Så det får väl snart bli en mascara iaf. :)
Innan ägde jag bara finkläder och tunna kläder för att ha till och från jobb eller bil och buss.
Nu går jag mest med joggisar, reflexjacka och jodphurs eller muckboots. Håret i en tofs och glasögon vilket jag hatade innan.
Glammigt värre :cool:

Fast en del snygga ridkläder har jag ändå :D

De gånger vi åker för att köpa kläder till mej, så får jag ångest i provrummet och köper typ en tjock tröja som man kan ha i stallet :p

ok kompis ringde och vi skall pa fredag aka till Bergvik (shoppingcenter i karlstad) och ha lunch och sen kopa ig stadsklader (top bottom och undies). Och sen blir det forstas Hooks for ngt hehe.. ochhon tycker om att handla lika mkt som mig, alltsa inte alls.. jo hastbutiker gar an, kladbutiker nej tack..
i alla fall, vi skall fira en dag tidigt och det gar toppen for mig. sen ar det ju forstas om froken P kommer pa fredag hahaha.. ja omjag sager jag inte ar hemma, da far det bli sa som dt blir.. antingen ar boxar mockade eller inte..
nu skall jag ut till mina snohastar och stoppa en morot i ansiktet pa dem.. tror ni den fra stanna som prydnad?? troligtvis inte...

Även jag gillar kläder, har nog att göra med att jag alltid har skitiga stallkläder på mig, jobbar i en lagård, bor på landet, har häst, jag är ju aldrig ren!!

Så när jag är ledig, och inte är i stallet, har jag ett jättestort behov av att sätta på mig rena, hela och SNYGGA (inte bara varma, tåliga, och sköna) kläder

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 472
Senast: Bubban
·
Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
Kropp & Själ Nu har jag behov av bukes samlade medicinska kunskaper, jag hoppas att ni vill dela med er om ni har några teorier.... I våras sökte...
2
Svar
36
· Visningar
7 657
Senast: Luff
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka