T
Tranquility
Har just flyttat till ny gård i vintras med ridhus och allt. Tänkte börja hyra ut boxar till hösten. I februari blev jag kontaktad av en tjej som inte hade sällskap till sin häst då hennes kompis hon bodde med flyttat och tagit hästarna med sig utom tjejens som nu stod ensam. Hon sökte stallplats hos mig. Då hon inte hade det så gott ställt med dubbel hyra osv skulle hon hjälpa till mot lägre hyra och sedan betala mellanskillnaden. Exakta summor vad som skulle dras av för vad finns överenskommet. Men nu i slutet av april blev hjälpen mindre och mindre och det tackades nej till att hjälpa till. Jag sa då att då får hon betala, och hon hade inte betalt sedan hon flyttade in i mars och det började springa iväg. Hon menade att hon skulle betala när hon fick skattepengarna och allt var löst... trodde jag. På kvällen ringer hennes pojkvän mig konstant i 3 timmar och trackaserar och hotar mig. Hon skall minsan inte betala för hon har gjort så mycket... Jag sa upp henne med omedelbar verkan pga hot. Jag sa att de fick hämta hästen när hyran var betald. De kom morgonen efter och tog hästen ändå och gick, men lämnade alla saker kvar. Min fråga: Kan jag nu behålla dessa i pant eller vad gör man? Sadel osv värd ca 2500 och hon är skyldig mig ca 5000.
Tacksam för svar...
Tacksam för svar...