Jösses!

Jag trodde det var enormt noggrant när det gäller slakterier! Hård kontroll och så vidare. Men det här stället verkar ju vara hur hej, hå och slarvigt det bara går! Man kan ju bara hoppas att de åtminstonde varit humana när de slaktat hästarna allafall, så det inte var djurplågeri också!
Såg kommentarerna i Ridsport på artikeln, flera ansåg detta med hästpass vara en flopp. Jag håller med! En för hästägaren totalt onödig kostnad, jag hade bla en häst som bara hade reg bevis, ingen "bok", och det kostade att fixa pass till honom! När han var 22 år fick han en foderstrupsförstoppning och behandlades och blev frisk. När han var 25 år blev han skruttig i benen, sprutades i flera leder vid flera tillfällen och blev promenadhäst. Vid 26 år fick han kolik, det rejält vid två tillfällen innan han togs bort, behandlades med diverse preparat med livstids karens. Inte NÅGOT av preparaten han fick skrevs i passet! Han behandlades med privatpriaktiserande veterinär och på klinik.
Min nuvarande häst fick ont i ryggen förra sommaren. Muskulärt konstaterades på klinik, 5 dagar med Finadyne. Antecknades inte i passet.
Så vad f-n ska vi med dessa pass till?!