Hästannonser

Sv: Hästannonser

Nej en häst behöver inte vara DYR för att kosta 100.00, det beror på vad du får för pengarna, en dyr häst är för mig en häst som kostar för myckt till vad den är värd, en häst kan vaa dyr även om den abra kostar 5000:-, medans en annan kan vara billig för för 500.000:-

Du kan jämnföra med en ny posche, den är billig om den kostar 300.000:- men vill någon ha en det priset för en gammal rostig Fiat så är det väldigt dyrt.

Sen att 100.000 är mycket pengar det kan jag hålla med om, det är det för mig också.

det är såna här spek man vill slippa om man skriver det :
1. Vad kostar den? (oftast bara nyfkna människor som inte änns är intresserade av hästen)
2. De som ringer för hästen är såå söt.
3. Kan vi få ha er ponny på foder?
3. Oj är den lite het?
4. oj är den svår att lasta?
Om nägon vill ha en bra häst och verkligen vill satsa så bryr de sig inte om den är lite svårlastad eller lite knepig..det är sånt man får ta..

Men om man skriver ut priset slipper folk ringa och fråga vad man tänkt för pris på hästen. Man kan skriva "lånas ej ut på foder" istället för "endast seriösa" så slipper man den frågan.

Är jag oseriös om jag inte vill köpa en svårlastad häst??

Jag fattar inte.

JAg undrar liksom många andra varför det är oseriöst att börja med att fråga vad hästen kostar? Har man en budget för vad man kan lägga spelar det ju ingen roll om hästen är väl värd sitt prios, har man inte peengaran har man inte.

Likaså att man tappar intresset om det fins last problem eller hästen är het, vet man med sig att man själv har problem med lastning kanske haft en svårlastad häst tidigare tex eller om man trivs bättre med sävliga hästar är det väl bättre at fråga sånna saker tidigt än att ta en massa tid till annat prat och kasnke tom provridning.

Var och en som letar häst har sina krav som de inte vill släppa på och vet man vilka det är är det väl snarare seriöst att inleda med att fråga om det.

När vi letade häst första gången hade jag som två starka krav just lättlastad och inte het/bockig. Jag hade aldrig haft häst förr och står så att jag skulle bli tvungen att transportera en hel del, tyckte att det var läskigt nog at lära mig köra transport, ville inte ha en häst som jag var tvungen att oroa mig för lastningen med. Att den inte skullevar het/bocka berodde på att jag skulle dela med sambon (för alldel jag vill inte heller trilla av) och han har börjat rida som vuxen och slår sig halvt fördärvad varje gång han trillar av så även om man aldirg kan få garantier mot avfallningar så ville vi iallfall minimera risken.

Tycker inte at man ska ifrågasätta varför köpare ställer vissa frågor, var glad att det tas upp tidigt istället.

Har däremot full förståelse för att man blir trött på att folk försöker få hästen på fooder när de ringer på en sälj annons.

Jag tror inte ett skit på att du får mindre sånna frågor bara för att du skriver "endast seriösa köpars ombedes ringa".

Liknande trådar

• Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 228
Senast: Gunnar
·
Gnägg Funderade på att göra ett inhopp i annonsera mera men väljer att starta en egen tråd. Vet att ämnet pris på häst dyker upp här från och...
Svar
12
· Visningar
2 710
Senast: Whirlie
·
Hästmänniskan Nu måste jag få skriva av mig och få lite input och andra människors synpunkter i detta. Vet inte själv vad jag ska göra och tiden...
Svar
2
· Visningar
1 231
Senast: Dorinda
·
Ekonomi & Juridik Bland den typen av hästar (lite äldre) och i den prisklass jag letar anser jag att priserna ofta ligger för högt. Annonserna kommer ut...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 395
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar