S
serious
Sv: Hästägare!
Kort o gott...mina hästar betyder alldeles för mycket för mej, för att jag bara ska slänga iväg dom för pengar!
Det är det absolut sista tänkbara.
Det går att köpa en ny häst sen?
Jaja, vad ska jag säga?
jag tycker nämligen om dom jag har...för mej är det inget slänghäng bara!
Det är väl inte fördosfullt eller översittarfasoner att anse att man ska göra rätt för sig?
Har man skulder så ska man först och främst betala av dem. Har du råd att betala av hela skulden på en gång så är det väl lugnt. Men om du måste göra upp en avbetalningsplan med KFM på längre tid så är det vä inte mer än rätt att man säljer hästen och på så sätt kan betala av sin skuld mkt snabbare.
Jag har skulder, inte till KFM utan till min mamma, och jag ska sälja hästen så att jag kan betala tillbaka pengarna till henne.
Att ha häst är som många har påpekat, en lyx och ingen rättighet.
Man kan inte dra alla över en kam men genrellt sett så anser jag definitivt att man bör göra sig av med onödiga kostnader (hästen) för att kunna betala tillbaka pengarna.
Nu vet jag absolut inget om ditt fall men jag tror inte att man hamnar hos KFM överhuvutaget om man har en ordnad ekonomi.
Ps. Det går alltid att köpa sig en ny häst sen, när man har betalat sina skulder och fått iordning på ekonomin.
Är hästen inte mycket värd så kan man också låna ut den på foder för att kunna lägga månadskostnaden till KFM.
Kort o gott...mina hästar betyder alldeles för mycket för mej, för att jag bara ska slänga iväg dom för pengar!
Det är det absolut sista tänkbara.
Det går att köpa en ny häst sen?
Jaja, vad ska jag säga?
jag tycker nämligen om dom jag har...för mej är det inget slänghäng bara!