Hästägare!

Sv: Hästägare!

Ja, men för mej så är "lyxtillvaro" något helt annat tror jag.

För mej är inte hästägandet en lyx...för jag tjänar då inget på att ha dom i alla fall. Så det där med att se hästarna som lyx, håller jag inte med om.

Förutom, naturligtvis, om du tjänar pengar på dom på något sätt.
Det gör då inte jag på mina....så ser jag på det i alla fall.

På vilket sätt är hästar lyx endast om man tjänar pengar på dem?

Det är väl snarare tvärt om. Tjänar man pengar på hästar så är det ens jobb. Det är ju knappast så att man sitter och pillar i naveln medan pengarna rullar in av sig själva.
Har man däremot hästar bara för att...ja, då är det lyx. Hästar är en jäkligt dyr hobby, det borde du veta som tom har två om jag inte minns fel.

Det är lyx att äga en ferrari också, men inte tusan tjänar man några pengar på det, snarare tvärt om (bensin, försäkring etc etc). Näh, lyx är snarare något man lägger massa pengar på utan att få någonting tillbaka förutom möjligtvis välbefinnande, glädje och sånt.

Men nu är du helt ute och cyklar.

Om du tjänar mycket pengar genom hästarna får du GIVETVIS behålla dem även om du är skuldsatt hos KFM - då hjälper hästägandet dig att komma ut ur skulden och den du är skyldig får pengarna tillbaka fortare.

Lyxtillvaro är något där man SPENDERAR pengar på något som inte är livsnödvändigt, eller nödvändigt för sina inkomster.

Först och främst: lyx är inget du tjänar pengar på. Lyx är något som man egentligen inte behöver för att överleva, en onöda som man ändå unnar sig. Om man tjänar pengar på något är det väl nästan motsatsen till lyx?

DU tycker jag är nedlåtande. Jag anser att jag är ifrågasättande och möter argument med motargument. Och jag vidhåller: ekonomiska trångmål är inte något som ramlar över en som en olycka vid ett övergångsställe. I 98 % av fallen går det att förebygga. Övriga 2 % brukar aldrig komma till KFM eftersom den kategorin vanligtvis tar tag i situationen (gör upp avbetalningsplan direkt med den skulden står till t ex).

Först och främst: lyx är inget du tjänar pengar på. Lyx är något som man egentligen inte behöver för att överleva, en onöda som man ändå unnar sig. Om man tjänar pengar på något är det väl nästan motsatsen till lyx?

DU tycker jag är nedlåtande. Jag anser att jag är ifrågasättande och möter argument med motargument. Och jag vidhåller: ekonomiska trångmål är inte något som ramlar över en som en olycka vid ett övergångsställe. I 98 % av fallen går det att förebygga. Övriga 2 % brukar aldrig komma till KFM eftersom den kategorin vanligtvis tar tag i situationen (gör upp avbetalningsplan direkt med den skulden står till t ex).

Jajaja...men frågan var hur du bemötte fokk med skulder?

Om det inte finns det minsta lilla sympati o förståelse för att folk kan hamna i en skuldfälla, så bör man kanske inte jobba med just det?

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 231
Senast: CaisaCax
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 545
Senast: mars
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
816
Senast: Ketrawzc
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 471
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt
  • Uppdateringstråd 30