S
serious
Sv: Hästägare!
jaja, okej. Tycker det låter hemskt i alla fall.
Och som jag skrev tidigare så trodde jag väl det också, om det var så att man t e x tjänade på att ha hästen...eller som du säger, att den kanske måste vara värd något pengamässigt då.
Ja, det är tur att jag kan betala min skuld då, utan att vara rädd för en utmätning av hästen
Fast å andra sidan...dom är inte så mycket värd heller, i pengar alltså, men däremot för oss här hemma.
Jo, fogden kan mäta ut hästar. Har själv, i egenskap av fodervärd till en häst där ägaren hade stora skulder, pratat med fogden vid flera tillfällen om utmätning av just den hästen. Nu blev det inget med det, eftersom hästen hade för lågt värde, men det är fullt möjligt (var det inte A Assarssons häst som hämtades av fogden för att hästens ägare hade stora skulder??? Minns jag fel då?)
jaja, okej. Tycker det låter hemskt i alla fall.
Och som jag skrev tidigare så trodde jag väl det också, om det var så att man t e x tjänade på att ha hästen...eller som du säger, att den kanske måste vara värd något pengamässigt då.
Ja, det är tur att jag kan betala min skuld då, utan att vara rädd för en utmätning av hästen
Fast å andra sidan...dom är inte så mycket värd heller, i pengar alltså, men däremot för oss här hemma.