Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det finns hästar som tävlats framgångsrikt i hoppning och sedan gått över och tävlats framgångsrikt i dressyr, vad är en sån häst? Hopphäst, eller dressyrhäst?(ex. Ajax)
Jag undrar ärligt:
Om jag lägger dressyrsadel på min häst och kallar den dressyrhäst, för vem är det ett problem?
Om jag lägger westernsadel på min häst och kallar den westernhäst, för vem är det ett problem?
Håller med dig. Det är dumt tycker jag. Alla måste ju börja nånstans, eller hur? Även en nybörjare inom ridning har väl rätt att kalla sig ryttare? Vad skulle det annars heta? Häståkare? Har man skaffat westernsadel och vill rida western så måste man väl få säga att man rider western? Är man skogsryttare så säger man väl det? Rider man western i skogen så är man westernryttare. Som jag sagt tidigare, det finns väl ingen som har patent på ordet western? Jag tycker det liknar snobberi när man anser att man måste ha kommit till en viss (odefinierad) nivå för att få kalla sig westernryttare.
Håller med dig. Det är dumt tycker jag. Alla måste ju börja nånstans, eller hur? Även en nybörjare inom ridning har väl rätt att kalla sig ryttare? Vad skulle det annars heta? Häståkare? Har man skaffat westernsadel och vill rida western så måste man väl få säga att man rider western? Är man skogsryttare så säger man väl det? Rider man western i skogen så är man westernryttare. Som jag sagt tidigare, det finns väl ingen som har patent på ordet western? Jag tycker det liknar snobberi när man anser att man måste ha kommit till en viss (odefinierad) nivå för att få kalla sig westernryttare.
Så länge du själv har hästen är det väl inga problem alls men är det en häst som ska säljas så gör det väldigt mycket tycker jag.
Vänd på resonemanget: Är det är helt ok att som westernryttare med westernhäst en dag slänga på en dressyrsadel och fjanta runt på kandar och sedan säga att man helt seriöst provat dressyr, eller rentutav rider dressyr?
Självklart gäller det i båda riktningar.
Men jag tycker det är skrämmande vanligt med folk som slänger på w-sadel och säger att de minsann provat western.
Jag måste bara fråge eftersom jag älskar min westernsadel
Om man bara rider då och inte kallar det för något mer än att rida är det sadeln som avgör viken ridstill jag rider
Självklart gäller det i båda riktningar.
Men jag tycker det är skrämmande vanligt med folk som slänger på w-sadel och säger att de minsann provat western.
Är det verkligen vanligt? Jag har aldrig träffat ngn som resonerat så... Däremot känner jag flera som tvärtom rider western i engelsk sadel!
Vänd på resonemanget: Är det är helt ok att som westernryttare med westernhäst en dag slänga på en dressyrsadel och fjanta runt på kandar och sedan säga att man helt seriöst provat dressyr, eller rentutav rider dressyr?