Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
snigelfarmor skrev:Du kan inte vara så gammal om du tycker likdant som din mamma, men snart kommer puberteten och då kanske du får egna uppfattningar om hästar och godis ingen bra kombination i längden, men det funkar säkert för stunden på envisa små ponnyer.
Lite som att mata en skällig hund.
Gullan86 skrev:jaa stackars din häst som blir mutad med godis hela dagarna för ingenting den lär ju tro att du är en så svag individ som är livrädd för h*n och bara mutar med godis en sån "ledare" är inte värdig nog att ta egna beslut så då tar hästen över och gör som den vill för nån måste ju bestämma och visa vad som är farligt vad som ska göras m.m.
ni kan ju inte stå där som fån och glo på varann
åke skrev:Att stå och mata en häst med godis är som att tigga om bråk. Det är min åsikt iaf.
Gullan86 skrev:jaa stackars din häst som blir mutad med godis hela dagarna för ingenting den lär ju tro att du är en så svag individ som är livrädd för h*n och bara mutar med godis en sån "ledare" är inte värdig nog att ta egna beslut så då tar hästen över och gör som den vill för nån måste ju bestämma och visa vad som är farligt vad som ska göras m.m.
ni kan ju inte stå där som fån och glo på varann
åke skrev:Att stå och mata en häst med godis är som att tigga om bråk. Det är min åsikt iaf.
Gullan86 skrev:ja det är riktigt konstigt att han lärt sig så mycket på det knappa året jag haft han då HELT UTAN GODIS, konstigt va?
jag har lärt han flytta för skänkel, galoppskänkel, trav, alla kommandon, kört in han, lärt han tömmkörning(detta är inte i rätt orning hoppas du förstår haha), hoppat med han, ridit han utan sadel och träns(även galopperat) fått han att stå blix stilla vid uppbindningsstocken fast jag t.o.m kört iväg med bilen + transporten för att vända så mkt litar jag på att han står still, lärt han att ha tålamod och stå där vid stocken flera timmar när jag gör annat(bra att kunna) m.m m.m m.m m.m
allt detta + mer, UTAN godis....konstigt va? jag måste vara trollkar
bonny skrev:Självklart så skall man ju ge hästen berömm då den gör rätt. //bonny