Sv: Få att stå mer still i transporten?
Vi har varit iväg ikväll igen, den vanliga turen.
Jag tänkte att jag får testa en sak i taget och då oljud legat närmast i tanken en tid redan så åkte bomulllen i öronen och huva på för att hålla kvar den. Fullt hönät och jag körde som jag brukar, för att inte ändra flera variabler samtidigt. Resultatet var att hon stod i princip still förutom fullt normala omtramp och lite annan rörelse någon gång. Jätteskön resa!
Så på hemvägen
precis samma som tidigare, tramp, hopp, spark och studs. Fortfarande bomull och huva. Hönätet var dock tomt. MEN hon har ju betett sig samma lika med fullt hönät också. Jag är dock inte förtjust i att ha hö efter träning/tävling när de är dåliga på att dricka.
Sista halvan av resan drog jag ner rejält i körandet istället, tänkte att då testar jag väl det. Det var 10km/h genom rondeller, lugna 70 på rak landsväg, bromssträckor i det oändliga innan svängar osv, tur klockan var mycket och inte så mycket trafik.
Nada skillnad, nästan värre.
Så fort jag stannar och kollar henne (var tvungen idag så hon inte fått av huvan och den hängde och störde.) så står hon still.
Så nu har jag testat dämpa ljud, funkar delvis. Köra som en snigel, funkar nada. Fullt hönät, bättre men har rumlat runt även med fullt så där vet jag inte.
Får testa höger sida som nästa och se om jag kan hitta ett släp att låna med hel bom fram.