Häst som vägrar stå still vid selning

Sv: Häst som vägrar stå still vid selning

så du har aldrig gett din häst godis ?

Jodå! Tex efter ett pass, i stallet, eller vid trickträning. Men inte ex på tömkörningspasset när hon gör en fin halt. snacka om att förstöra allt genom att gå fram o ge godis då.
Min häst vet att jag är nöjd då jag går fram och smeker henne över halsen o kliar henne bakom örat. Eller kanske säger ett braaaa! Eller gör ingenting alls, det är oxå beröm-eftergift.

Något skumt har hänt, för nu står han blickstilla vid selning och stressar inte väg från stallplanen. Jag är förvånad men glad.

Har du läst högt för honom ur den här tråden??:devil:
Elaka människa ;) men det verkar ju som om det hjälpte!
Lotta

Ja, jag förstår ingenting. Och han är lika pigg framför vagnen.

snigelfarmor skrev:
Jodå! Tex efter ett pass, i stallet, eller vid trickträning. Men inte ex på tömkörningspasset när hon gör en fin halt. snacka om att förstöra allt genom att gå fram o ge godis då.
Min häst vet att jag är nöjd då jag går fram och smeker henne över halsen o kliar henne bakom örat. Eller kanske säger ett braaaa! Eller gör ingenting alls, det är oxå beröm-eftergift.

jag skulle aldrig gå fram och ge min häst
en godis bit när hon vart duktig vid en halt
när man tränar som du säger.
dy missuppfattar ju allt bara.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Nu behöver jag verkligen hjälp. Har ett sto på 14år som åkt hästtransport regelbundet sen hon var fem. Problemet är att hon brötar...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 001
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 933
Senast: Milosari
·
Körning Jag har ett shettissto på 8 år vi har haft sedan hon var 1. Hon rids av mina barn och vi har kört in henne. Jag har tömkört henne en del...
Svar
11
· Visningar
2 304
Senast: Mezcal
·
Hästhantering Jag blir snart tokig på detta trampandet, hoppandet och sparkandet. :crazy: Jag har en femåring, egen uppfödning, som åkt regelbundet...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 035
Senast: Kirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar