Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
nej, det gör det inte. Det fanns ett förslag, men det stoppades av bla. ridsportsförbundet.
nej, det gör det inte. Det fanns ett förslag, men det stoppades av bla. ridsportsförbundet.
begränsad rörelsefrihet, inskränkningar i möjligheten till sociala kontakter och en torftig miljö är viktiga faktorer i bakgrunden till att beteendestörningar uppstår
tyvär styrs ridsportsförbundet av en massa medelålders män med penningintresset främst. flera av dom är även ägare till ridskolor i stockholmsområdet... det är samma personer som invände mot att hästar skall ha box inte spilta. det går ju både fortare och är lättare samt går inte åt liga mycket strö i en spilta mao det blir billigare... men så är det tyvär pengar går först...nej, det gör det inte. Det fanns ett förslag, men det stoppades av bla. ridsportsförbundet.
Varför är det så, att dom som försvarar att hästar hålls instängda 23/7, ALLTID påstår att hästar som går ute ALLTID hålls av odugliga amatörer, ALDRIG får omvårdnad och ALLTID tvingas stå i leriga frimärksstora hagar och käka dålig mat?
Karriär? Se Nordstedts svenska ordbok:
1 levnadsbana inom ett yrke(sområde)
2 (högsta) fart, särsk. hos hästar: "det bar av i full karriär".
Något säger mig, att den högsta farten inte har något att göra med hoppa tävling eller nöta dressyr etc.
Det är människans pengabegär, vinnar och självhävdelse-behov (dvs människans karriär!) som hästarna används för. Hästens behov och intressen struntar man blankt i. Skulle en häst kunnat formulera "sin karriärambition", hade denna förmodligen rört sig om att käka så mycken god mat som möjligt samt sätta några föl till världen. Inte vinna pengar eller medaljer till en människa.
Du kan inte tänka tanken att hästar förmår sysselsätta sig själva? Om man ger dom förutsättningar till det?
Varför anser "proffsen" ALLTID att hästar är till för människans nöje och behov och inte har något egenvärde?
Varför ser ni proffs ALLTID ned på dom som har häst av annan orsak än ni och håller häst på ett annat (hästligare) sätt än ni?
Jag vet inte om du platsar bland proffsen, men du anstränger dig hårt för att visa att du inte tillhör det andra alternativet.
LIA
Det kan inte vara som så, att hon fullkomligt haaatar att vara instängd, och jublar varje gång hon slipper det?Min häst fullkomligen ääälskar sin hage, hon brallar iväg varje morgon hon släpps ut.
Det här förstod jag inte.Men det innebär inte att jag kan ha förståelse för elithästarnas tillvaro. Och jag tycker LBekipagen som är inlindade i bomull och hålls inne så fort det droppar från himlen är värre.
Men var är din förståelse för hästarna? För deras behov och krav på sin tillvaro? Varför är det alltid människan som kommer först (i a fall "proffsen") enligt din uppfattning?men jag har förståelse för att när man har 10-15 hästar som ska skrittas, skötas om, ridas, fodras, mockas osv osv osv kanske man inte har tid att leda ut och in 15ggr på en dag.
nej jag säger inte att det ersätter.
men jag har förståelse för att när man har 10-15 hästar som ska skrittas, skötas om, ridas, fodras, mockas osv osv osv kanske man inte har tid att leda ut och in 15ggr på en dag.
Utan att man låter hästarna stå inne på fm tills alla är ridna.
Jo min häst skulle säkerligen helst gå ute dygnet runt.
jag har dock inte funnit nåt sätt där det fungerar då hon dels kräver mycket mat + sätter noll vinterpäls.