Sv: Häst som inte får gå i hage!
Min ena står inne hela tiden nu men det pga. boxvila ordinerad av hovslageren... :smirk: (inte så ovanligt för henne, hon är fbl och lyckas alltid få små skavanker...) De övriga går ute från ca. 06.30 till 16.00 nu på "vintern" och så länge det bara går på sommaren (om de inte går på bete...) och två pållar går på lösdrift (förutom nu när de går in i varsin utebox vid halv tio, de ska föla vilken dag som helst...)
Vet att två av mina skulle dött om de behövde vara inne 23 timmar om dygnet... Hade för några år sedan med den ena till strömsholm, där fick de inte komma utmer än de två ridpassen. Min stackars älskling slutade då äta, hängde vid fönstret, och bara stegrade när man försökte borsta
Tur att kursen bara var tre dagar...
Men många av hästarne på Täby Galopp står ju inne förutom när de rids eller går lite på skrittmaskinen... Och får de väl komma ut är hagen inte mycket större än två boxar och fylld med...sand.
En av mina står nu inne som sällskap till den med boxvila, och han älskar det
Då får han komma ut på en liten promenad på morgonen, tre timmar på eftermiddagen i hagen plus bli riden 60-90 minuter, något som verkar falla honom i smaken nu när det ändå bara är ruskväder
Kanske ska tillägga att både han och den med boxvila har fri tillgång på hö och ensilage, eftersom de inte är sånna som blir ballonger då
så de har att pyssla med hela dagen