Häst pass??

P

piipiis

Är det någon som vet hur lång tid det tar innan man får sitt häst pass? Jag skickade in alla nödvändiga papper och betalade omgående när allt var skickat. Nu har det gått ca 3 månader. :confused:

Sv: Häst pass??

Ring och fråga! Ibland tar det längre tid och ibland går det fort enligt mina erfarenheter. En gång väntade jag på ett pass rätt länge och när jag ringde så hade det hamnat i fel hög :confused: men sen kom det på bara ett par dar. :)

För mig tog det också en evighet, men efter att jag ringt och frågat vart det tagit vägen tog det bara två veckor!

Tog 3 dagar från STC och en vecka från ASVH.
Betalade gjorde jag när det kom med en medskickad faktura.

Ti_Ti

Varför måste man ha hästpass? är inte så insatt i det där. Har en 7-åring som jag funderar på att börja tävla nästa år. Måste man skaffa hästpass?

Det beror alldeles på vilken ras du har på din häst. De flesta bruakr dessutom skicka ut sina pass mot postförskott

From utgången av nästa år ska samtliga hästar i Sverige vara försedda med pass. Det är rent av snack om att veterinär inte behandlar passlösa hästar annat än av djurskyddsskäl. :eek: Jag har ingen aning om det stämmer, men de kommer troligen att vara anmälningspliktiga.

TACK för hjälpen!!

Tack ni som svarade av egen erfarenhet. Piipiis :)

Tror att det tog ca 1½-2 månader innan jag fick passet efter det att jag betalat och skickat in alla papper.

Ca 1-2 månader tog det för mig, men då skickade jag in i våras - innan alla säsongens fölungar började strömma in!

skicka in för ca 3 veckors sen till svenska hästavelsförbundet och har inte hört ett jota sen dess :-/ men jag antar att det tar tid

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 109
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 545
Senast: mars
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 406
Utrustning Jag har köpt en helt ny sadel som är utprovad av sadelutprovare. Sadeln har visats sig vara för lång för hästen. Sadeln ligger ca 3-5cm...
Svar
3
· Visningar
739
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama