Häst med igenmurat öga.

jassica

Trådstartare
min häst måste ha fått något bett, för ögat har börjat svillna igen, detta har skett på bara någon timma.

Hur gör jag med detta, avvaktar jag eller bör jag kontakta vetrinär? Misstänker att det är bromsbett, som träffat lite illa, då vi har massa och stora broms.

Sv: Häst med igenmurat öga.

verkar som de som haft insektsbett avvaktar någon dag, och bara skäljer så då gör jag det jag också.

Hur ser ögat och konjunktivan ut? Är du säker på att det inte är en ögoninflammation? Om så bör du låta vet kolla upp det snarast.

Tror inte att det är någon ögoninflammation, eller är nästan hundra på det, då man ser att han har ett stick.

Jag kollade till honom för någon timme sen och då har svullnaden gått ner, men det rinner lite ur ögat.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 868
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
12 409
Senast: Ajda
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 574
Senast: monster1
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 577
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka