Hasledsgalla?

Ireland

Trådstartare
Någon som har erfarenhet av hasledsgalla? Hästen är 15 år, ej igång. Gallan är ej genomgående. Han är inte halt.
Något att åka till veterinären för eller avvakta? Hästen är under igångsättning och ska endast vara promenadhäst.

Någon som har erfarenhet av hasledsgalla? Hästen är 15 år, ej igång. Gallan är ej genomgående. Han är inte halt.
Något att åka till veterinären för eller avvakta? Hästen är under igångsättning och ska endast vara promenadhäst.

Har gallan uppkommit nyligen?
Då kan det vara intressant att få reda på vad orsaken är eftersom det är "något" som gjort att en galla uppstått, och man kanske kan göra något åt det innan hästen blir halt. Eller så är det något som hästen kommer ha, och det inte är farligt. Men som sagt -är det något den inte haft "i alla år" så hade jag nog velat kolla upp det.

Gallan upptäcktes för ca 2 mån sen. Den finns på insidan av hasen men går även fram på framsidan av hasen. Svårt att förklara. Vätska både på insida och framsida av hasen. Upptäckte idag att han även var lite varm och hade en liten galla på insidan av andra hasen. Inte lika stor som på andra och ingenting framme på.
Spatt ger inte gallor?
Blir väl att åka in och röntga. Han är varm där vätskan sitter men jag ser ingen hälta. Men är han halt bägge bak så är det ju svårare att upptäcka..

Liknande trådar

Hästvård Någon som har erfarenhet av skadad SI-led och skadad disk mellan L6/S1? Disken är tydligen en följdskada av att SI-leden är skadad…...
Svar
2
· Visningar
343
Senast: slant98
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 958
Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 430
Senast: Zetly
·
Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 895
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar