Charmy

Trådstartare
Hej.
Har vart lite trassel hit och dit.. men jag hade iaf tänkt att åka på harvest. nu gick ju anmälningstiden ut igår.. Har ringt tusen gånger till ansvarig som står i inbjudan, men ingen som svarar :( lite dåligt med en kontaktperson som står, och som aldrig svarar:crazy: någon som vet någon annan man kan kontakta? sen undrar jag om det är helt kört med boxplatser? det antar jag eftersom tiden gått ut där med nu.. men ska bara tävla en av dagarna då, så det är inte hela världen.

Sv: Harvest

Jag har aldrig haft problem att få tag i kontaktpersonen, om dom inte svarat, så har dom alltid ringt tillbaka senare, fast lämnar du inget meddelande eller har dålt nummer så är det ju omöjligt för dom att få tag på dig. Kan du inte bara skicka in anmälan ändå? Det blir ju 300kr i efteranmälningsavgift, men något annat innebär det ju inte. Ring till grevagården angående boxplatser, dom borde ju veta hur många som finns kvar.

Halloj.
Det är inga problem med boxplatser!

/Emmi

okej. tack för svaren! nu blir det nog så att jag får skita i det iaf :( tar en annan liten tävling bara.. Måste vara ute i god tid nästa gång. hade ju vart tvungen att fixa hotell osv med.

vad synd!
Tävlingen kommer att bli jättestor....

Det är ju alltid krångel med Sqha bara blåbär som har hand om tävlingarna.
Det senaste jag såg var att efteranmälningar nu är tillåtet till breeders klasserna:
http://www.stallmagasinet.com/.
Mycket konstigt att det blir så efter att det blivit offentligt vilka prissummor det handlar om eller?
Man undrar ju vilken "höjdare" man gått tillmötes denna gång?
Och detta med att det skulle va att proppen kan feltolkas HA säger jag bara tydligare kan det inte vara.
Inte kul för dom som är anmälda och sett startlistorna.
Skärpning Sqha.

Usch vad tråkigt det är att läsa en sån kommentar. Nu har jag aldrig varit med och annordnat en tävling, skulle aldrig vilja heller p.g.a. av alla gnällspikar som hästmänniskor tenderar att vara. Om du nu är ett proffs på att anorda en tävling, kan du inte komma med konstruktiv kritik och goda råd så att det kan bli en bättre tävling i stället för att bara gnälla och hitta fel.

Själv har jag bara tävlat på aqha tävlingar sen 2006, men jag har aldrig haft någon dålig erfarenhet av sqha's tävlingar, kommentaren att dom som anordnar tävlingarna skulle vara blåbär förstår jag inte alls, jag har sett samma människor där i två år och dom som jag har träffat verkar kunna sin sak (själv förstår jag inte hur dom orkar hålla på så länge och spendera så mycket av sin fritid för att vi som har quarter hästar ska få en chans att tävla, men jag är tacksam så länge dom vill hålla på). Alla är oftast trevliga och tillmötesgående och jag åker ofta hem med tanken att det här var en riktigt trevlig tävling, hit vill jag åka igen, visst kan det vara saker som kan bli bättre, men jag ser ju hellre att det finns tävlingar ö.h.t. än att man lägger ner dom eller ställer in dom.

Propparna har jag aldrig haft problem med att förstå heller, och förstår man inte kan man ju alltid ringa och fråga. Dom gånger jag har ringt och frågat om något har jag alltid blivit bemött på ett trevligt sätt och fått ett svar på min fråga.

Varför är det så faligt med efteranmälningar i breeders klasserna, och att anmälningslistorna ändras, så är det ju i alla andra klasser? Spelar det någon roll om prispengarna ändras (höjs) p.g.a av fler anmälnignar, förstår inte alls varför det skullle vara negativt.

Varför sitter du här och gnäller? prata öga me öga me dem som fixar dessa trevliga välarrangerade SQHA tävlingar om ditt missnöjje istället. Men det kan kanske vara jobbigt för Bull när det snackas Bull shitt.
Ses där alla ni andra nöjda tävlande o publik, lastar bilen och åker ner denna gång utan häst men 5 året som nöjd hästägar familj :laugh:

Senast ändrad av en moderator:

Usch vad tråkigt det är att läsa en sån kommentar. Nu har jag aldrig varit med och annordnat en tävling, skulle aldrig vilja heller p.g.a. av alla gnällspikar som hästmänniskor tenderar att vara. Om du nu är ett proffs på att anorda en tävling, kan du inte komma med konstruktiv kritik och goda råd så att det kan bli en bättre tävling i stället för att bara gnälla och hitta fel.

Det är mååånga som försöker men det är ingen som vill höra.

(själv förstår jag inte hur dom orkar hålla på så länge och spendera så mycket av sin fritid för att vi som har quarter hästar ska få en chans att tävla, men jag är tacksam så länge dom vill hålla på).

Glömde att i mellanmjölkens land får man inte kritisera "frivilliga".

Jag håller också med!
Och jag vet vilka massor med timmar jag o morsan och alla andra som faktiskt är med i tävlingskomitten faktiskt lägger ner!
Det är otroligt mycket funderande och pusslande för att det skall bli bäst för alla som är med och tävlar och att det skall bli praktiskt genomförbart för alla inblandade!

/Emmi

Hallå hallå! Tänkte komma och titta imorgon, men har ingen aning om någonting :p När börjar det, vilka klasser? Och framförallt: Var ligger det? :p

Jag håller också med!
Och jag vet vilka massor med timmar jag o morsan och alla andra som faktiskt är med i tävlingskomitten faktiskt lägger ner!
Det är otroligt mycket funderande och pusslande för att det skall bli bäst för alla som är med och tävlar och att det skall bli praktiskt genomförbart för alla inblandade!

/Emmi

Klart du gör.
Vad är det senaste? hemsidan nere? alla koklasser inställda? sekretariatet går inte att nå?.
Ingen info går att få någonstans jo ni gör ett jätte bra jobb inga blåbär här inte.

Hallo!!Hemsidan har gjorts om!!!!Klar o snygg nu!!!!Kan SQHA göra något åt att boskapen har fått en sjukdom,är det deras fel...Frågan är vilket är ditt problem??

Hallo!!Hemsidan har gjorts om!!!!Klar o snygg nu!!!!Kan SQHA göra något åt att boskapen har fått en sjukdom,är det deras fel...Frågan är vilket är ditt problem??

Jo sidan ser bra ut men är det så smart att stänga den samma vecka som en av årets största tävlingar?
Nej SQHA kan inte rå för att boskapen fått en sjukdom, men det borde ju gå att få tag på annan boskap eller?
Inte första gången detta händer sist var det ringorm.
Jag har inget problem men det har ni!

Vad jag hörde så var dom inte alls sjuka. Därimot så hade endel av dom horn och var halta.

Det var ett par av korna som hade sommarsjuka, man kunde inte avgöra om alla kor var sjuka, därför ville varken veterinären eller sqha riskera att något av djuren skulle gå och bli riktigt dålig.
Med tanke på att det är blåtunga i nästan hela landet var det ett underverk att vi fick tag i några kor alls, man kan inte bara trolla fram 90 djur på två timmar, det är omöjligt.
Så är det med så.
Hemsidan krashade, det var inte alls meningen att den skulle ligga nere veckan innan Harvest började.
Och att det skulle vara svårt att få tag i sekretariatet har jag ingen förståelse för, alla som jag har pratat med på plats har fått tag på vederbörlig personal på telefon.
Dessutom får man faktiskt ha lite förståelse för att Ingrid som sitter i sekretariatet för det mesta har varit sjuk.

/Emmi

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 837
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
2
Svar
20
· Visningar
2 212
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 845
L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 620
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka