Hårspänne som sitter ordentligt

Presto

Trådstartare
Brukar alltid sätta upp luggen med hårnålar och man måste några gånger under kvällen rätta till dessa. Så om jag nu vill ta en mycket tjockare slinga att sätta upp kommer garanterat inte en hårnål hålla. Vad finns det för alternativ?

Jag har långt hår och vill sätta upp håret på sidorna bakåt, så att bara luggen blir kvar fram, om ni fattar? Så spännena ska sitta hyfsat högt upp bak på huvudet. Jag har inget emot att spännena är lite större eller så. Vill bara slippa oroa mig att dom ska halka ner eller lossna, vill inte behöva rätta till dom hela tiden.

Funderade på om man kanske kunde ta ett stort brett spänne och sätta i håret från båda sidorna i? Annars hade jag tänkt ett spänne till varje sida, men att dom skulle sitta bredvid varandra. Håret från sidorna ska sen hänga ner baktill tillsammans med det andra håret.

Någon? :)
 
Sv: Hårspänne som sitter ordentligt

Vad har du för hårnålar? De man köper i vanliga affärer håller inte för nånting, alldeles för klena. Skaffa riktiga hårnålar från frisör så ska du se att det sitter mycket bättre! Vill inte frisörerna sälja sina så vet jag en internetshop som säljer 100 pack ;)
 
Sv: Hårspänne som sitter ordentligt

Tack för svaren!

När jag tänker efter har jag nog bara haft billiga hårnålar, kanske därför :p

Jag vill inte ha diadem, jag vill fortfarande kunna ha min mittbena. Sen tänker jag också att hårnålar är inte snyggt, borde finnas några bra ordentligt hårspänner?

Sökte på "Magic Hair Comb" och det verkade lite för avancerat för mig, men sjukt snyggt :)
 
Sv: Hårspänne som sitter ordentligt

Det är inte alls avancerat, man bara sätter i två kammar och så är det elastiskt mellan dem, jag använder det precis så som du ville sätta upp ditt hår :)
 
Sv: Hårspänne som sitter ordentligt

Vet du några fysiska butiker som säljer det? Så man kan klämma och känna lite + att jag vill vara säker på att jag får det innan helgen :)
 
Sv: Hårspänne som sitter ordentligt

Kolla på glitter. Har för mig att jag sett nåt sånt där
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 281
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 175
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Jag har ganska tunt hår. Framförallt framtill och mitt på huvudet. Benan blir ganska bred och håller jag upp håret syns skalpen. Har...
Svar
12
· Visningar
1 686
Senast: Pilot
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
11 891
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp