Harry Potter och Fången från Azkaban (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänker att det också gör att ulvarna får mer fritt fram för vågar ängeln skydda någon annan än siaren nu?
Ängeln fick det väl egentligen lättare nu? Annars är hon ju rätt blind första nattDL och att skydda sig själv med ond spion med i leken känns ju sådär.

Mina tankar ang Artline - Jag ser inget som gör att hon skall bli misstänkt kring sin motivering på niyama, jag tror att vi tänkte lite lika kring den. Rösterna på henne ska jag dock kolla igenom en gång till. :)

Mina tankar ang Artline - Jag ser inget som gör att hon skall bli misstänkt kring sin motivering på niyama, jag tror att vi tänkte lite lika kring den. Rösterna på henne ska jag dock kolla igenom en gång till. :)

rösterna på mig menade jag såklart. De som skulle kunna vara räddningsröster.

rösterna på mig menade jag såklart. De som skulle kunna vara räddningsröster.
Nog för att du kan spela hur skumt som helst och ändå förbli godförklarad, men det underlättar ju om du skriver så vi förstår någorlunda vad du menar. Och blanda ihop dig själv med Artline är väl ändå lite väl skumt .

Ja man vet ju aldrig om jag skulle dö inatt men
Nog för att du kan spela hur skumt som helst och ändå förbli godförklarad, men det underlättar ju om du skriver så vi förstår någorlunda vad du menar. Och blanda ihop dig själv med Artline är väl ändå lite väl skumt .

Haha vem vet vi kanske är samma spelare :D

Ängeln fick det väl egentligen lättare nu? Annars är hon ju rätt blind första nattDL och att skydda sig själv med ond spion med i leken känns ju sådär.

Så är det ju. Både och det här känner jag. Lättare för ängeln men också lättare för ulvarna.

Så är det ju. Både och det här känner jag. Lättare för ängeln men också lättare för ulvarna.
Fast det gäller väl på sätt och vis endast den här natten? Ulvarna vet ju inte i förväg vem ängeln väljer att skydda men måste nästan utgå från att det är siaren som skyddas i och med att den rollen är känd. Det gör ju att ängeln kanske kan skydda någon annan åtminstone vissa nätter?

Det verkar knepigt med blodgivaren och lilltess, bra att veta vem siaren är men jag funderar vidare på konsekvenserna i leken. Hoppas Ängel är vaken och gör sitt jobb.

Välkommen tillbaks lilltess, jag kunde inte riktigt föreställa mig att du skulle bli lynchad sådär.

Sådärja, nu har jag läst igenom allt sedan jag gick och la mig -
Det var ju en jäkla DL1 må jag säga. Dels hela diskussionen runt blodgivaren och hur Niyama tänker runt den och sen så händer just att siaren blir lynchad.

Jag tycker den är tråkig för att alla brukar börja följa den som väckts och sluta tänka själva, särskilt när den uppväckta behåller sina förmågor. Om man ska ha med den bör den kombineras med en ond självmordsbombare (så var det väl typ alltid förut?). Sen är det klart att den är en stor fördel för goda, men jag föredrar lekar där inte "facit" blir så tydligt.

På ett sätt så blir detta ett pedagogiskt experiment så vi kommer alla få bli varse om denna lek blir att alla följer lilltess(om ängeln skyddar henne inatt). Om hon uppenbart siar någon som ond så lär ju alla följa henne.

MEN röstningen under DL1 är ju mycket intressant och jag känner att spontant så är förstarösten på lilltess inte den som jag tycker känns mest misstänkt - en tidig röst när det knappt hänt något. Men sen med alla ändringar och grejer undrar ju i allafall jag hur många ulvaröster som döljer sig bland de som röstade på lilltess - det kan vara ett gäng eller så är det inga alls utan goda fixade det fint på egen hand

Jag har kollat lite på röstningen av de röster som ligger på mig, jag vet ju min roll så jag ville kolla lite extra där.

Och det är faktiskt Klara som sticker ut - hon lägger en röst som känns väldigt enkelt motiverad.
FiaM kan jag förstå - hon fick en röst av mig med en motivering som hon reagerar på
Koppens röst känns inte heller skitskum

Uppdatering

Cedric skyndade tillbaka mot Hogwarts. Besöket vid Hogsmead hade dragit ut på tiden och han var sen till samlingen, som prefekt för Huffelpuff var han tvungen att föregå med gott exempel.

Han skämdes fortfarande för faderns skryt efter gårdagens quidditchmatch, visst de hade vunnit men det var ju bara tack vare att dementorerna varit efter Harry.

Plötsligt kom en fantastisk känsla över honom, han kände sig fri – fri från alla tankar, allt ansvar och faderns påtvingade stolthet. Fri att göra.. Fri att göra precis vad som helst. Vad var egentligen Hogwarts, Cho Chang och Quidditch när han nu kunde göra vad han vill. Och just nu ville han inget hellre än att inte vilja något…

Dödsätaren skrattade förtjust för sig själv, när han sett den ensamma figuren hade han bestämt sig ögonblickligen och utkastat Imperiusförbannelsen som placerar sitt offer i trans. Mästaren skulle bli nöjd med honom.

Klara var Cedric Diggory (bybo)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 766
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 012
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka