Härnösand

ufot

Trådstartare
Nu är det klart!
1 april börjar jag min nya tjänst i Härnösand.
Det ser jag verkligen fram emot, efter alldeles för många år i Skåne.

Nu vill jag veta ALLT om Härnösand, både bra och dåligt.

Bostäder
Hunddagis
Hundträning
Kattpensionat

Osv…

Med i flytten är katten och Dvärgpudeln.
Hunden kommer till viss del vara med mig på jobbet, men kommer att behöva hunddagis till och från.

Sen åker jag bort till och från och behöver även pensionat till både hunden och katten ibland.

Boende (hyresrätt till en början) behöver jag ju såklart också.

Träning med hunden + övriga aktiviteter med hund är också alltid roligt.

Alla tips mottages tacksamt!

De har en väldigt fin konsthall, dit upp åker jag varje gång jag är i Sundsvall. 😊

I övrigt vet jag inte så mycket om Härnösand trots att jag bodde i Sundsvall i 25 år. Säger väl emdel iofs. 😅

Nu är det klart!

Bostäder
Hunddagis
Hundträning
Kattpensionat

Osv…

Hunden kommer till viss del vara med mig på jobbet, men kommer att behöva hunddagis till och från.

Sen åker jag bort till och från och behöver även pensionat till både hunden och katten ibland.

Att få tag på bostad har jag förstått inte är något större problem.

Jag tror att det finns två hunddagis men jag har inte använt själv och känner vad jag vet ingen som anlitat heller.

Det samma om pensionat, det finns men jag har aldrig använt.

Brukshundsklubben är aktiv och det arrangeras återkommande gemensamma promenader.
Det finns även privata som har spårträningar.

Nu är det klart!

Bostäder
Hunddagis
Hundträning
Kattpensionat

Osv…

Det är blåsigt 😁 i alla fall efter kl. 11 på förmiddagen.

Väldigt fin natur. Fina badställen, både i sjöar och havet.

Grattis! Så kul med en nystart :)

Jag vet inget mer om Härnösand, mer än att det verkar fint och mysigt de två gånger jag varit där. Jag köpte min förlovningsring och min vigselring på Kallings där om du är i behov av det :D.

Nu är det klart!

Bostäder
Hunddagis
Hundträning
Kattpensionat

Osv…

Härnösand är i mitt tycke tyvärr bland de tristare av kuststäderna. Hudik och Sundsvall är mysigare och har mer liv och restauranger. Men du har ju Hernö outdoor lodge, som är fint med vacker utsikt över stan, och Hernö destilleri som är lite roligt. Men själva stan har jag nog tyvärr upplevt som relativt trist. Nu har jag bara passerat igenom, för all del. Gillar man lugn och ro eller bor utanför stan i ett hus kan det säkert vara trevligt.

Att få tag på bostad har jag förstått inte är något större problem.

Jag tror att det finns två hunddagis men jag har inte använt själv och känner vad jag vet ingen som anlitat heller.

Det samma om pensionat, det finns men jag har aldrig använt.

Brukshundsklubben är aktiv och det arrangeras återkommande gemensamma promenader.
Det finns även privata som har spårträningar.
Jag har redan blivit erbjuden några lägenheter, varav jag kommer att tacka ja till en.

Enda nackdelen är att E4:an går nära, så man hör buller.

Annars en bra lägenhet tills jag får råd att köpa hus om något/några år.

Ska kontakta hunddagis nu i veckan.

Brukshundsklubben verkar jättebra. Ska bli skönt att kunna träna på vintern också. Här i Skåne finns det knappt några kurser alls vintertid…

Det är blåsigt 😁 i alla fall efter kl. 11 på förmiddagen.

Väldigt fin natur. Fina badställen, både i sjöar och havet.
Det kan omöjligt vara värre än Skåne.

I Skåne blåser det 300 dagar per år. Resterande dagar stormar det…

Bad roar mig inte, men jag tycker om att se på vattnet. Naturen längtar jag till. Längtar till skogen och att kunna åka skidor igen (om knäna tål det vill säga…)

Grattis! Så kul med en nystart :)

Jag vet inget mer om Härnösand, mer än att det verkar fint och mysigt de två gånger jag varit där. Jag köpte min förlovningsring och min vigselring på Kallings där om du är i behov av det :D.
Nja, behovet av just vigselring är minimalt. Jag har varit singel hela livet och trivs oerhört bra med det.

Partner är det sista jag längtar efter…

Nystart däremot längtar jag väldigt mycket efter 😄.

Härnösand är i mitt tycke tyvärr bland de tristare av kuststäderna. Hudik och Sundsvall är mysigare och har mer liv och restauranger. Men du har ju Hernö outdoor lodge, som är fint med vacker utsikt över stan, och Hernö destilleri som är lite roligt. Men själva stan har jag nog tyvärr upplevt som relativt trist. Nu har jag bara passerat igenom, för all del. Gillar man lugn och ro eller bor utanför stan i ett hus kan det säkert vara trevligt.
Jag har totalt noll intresse av affärer, restauranger osv.

Jag vill ha lugn och ro, men ändå inte ha jättelångt till affären när jag väl måste köpa något.

Har aldrig någonsin gillat att titta i affärer. Tvärtom undersöker jag noga det jag behöver hemma vid datorn i lugn och ro och kör sedan till den berörda affären (om det inte går att köpa online, eller om det är något jag måste prova innan köp, typ byxor och skor). Jag går sedan in i affären, tar det jag ska ha, provar det och går ut så snabbt som möjligt…

Bad roar mig inte, men jag tycker om att se på vattnet. Naturen längtar jag till. Längtar till skogen och att kunna åka skidor igen (om knäna tål det vill säga…)
Jag tänkte precis skriva att om man bott i Skåne vet man i alla fall att blåsten inte kan vara värre i Härnösand. :D Skåne och Skottland är tvillingsjälar där.

Jag tänkte precis skriva att om man bott i Skåne vet man i alla fall att blåsten inte kan vara värre i Härnösand. :D Skåne och Skottland är tvillingsjälar där.
Precis.
Jag har aldrig varit med om att varken regn eller snö har kommit rakt ner från himlen. Det kommer alltid från sidan och det blåser alltid motvind, vilket håll man än vänder sig åt…

Tror det brukar finnas i alla fall rätt så bra med skidspår. Och slalombacken är trevlig, åtminstone var den det förr 😊.

Lätt att hitta bär och svamp om man är intresserad av det, men det stämmer kanske på hela Sverige.

Jag har totalt noll intresse av affärer, restauranger osv.

Jag vill ha lugn och ro, men ändå inte ha jättelångt till affären när jag väl måste köpa något.

Har aldrig någonsin gillat att titta i affärer. Tvärtom undersöker jag noga det jag behöver hemma vid datorn i lugn och ro och kör sedan till den berörda affären (om det inte går att köpa online, eller om det är något jag måste prova innan köp, typ byxor och skor). Jag går sedan in i affären, tar det jag ska ha, provar det och går ut så snabbt som möjligt…
Men då blir det jättebra med en stad där det inte finns så mycket! Inte affärer heller förstås, men det gör väl inte så mycket. En lägenhet i något litet samhälle några mil utanför stan kanske? Då finns garanterat varken restauranger eller butiker. Och kan vara enklare och billigare att få tag på än lägenheter i stadsnärhet.

Backarna i skidpåret är i alla fall maffigare än i skåne. :D
Definitivt.
Sen känns det nästan pinsamt att erkänna att jag aldrig åkt utför (kommer ursprungligen från Norra Sverige).

Jag är heller ingen vidare framstående skidåkare … min far har åkt 10 Vasalopp. Om man nu säger så går jag inte i hans fotspår…

Jag gillar mest att nöjesåka i lugn och ro på antingen skoterspår eller preparerade skidspår. Det sistnämnda går ju bort nu när jag har hund.

Definitivt.
Sen känns det nästan pinsamt att erkänna att jag aldrig åkt utför (kommer ursprungligen från Norra Sverige).

Jag är heller ingen vidare framstående skidåkare … min far har åkt 10 Vasalopp. Om man nu säger så går jag inte i hans fotspår…

Jag gillar mest att nöjesåka i lugn och ro på antingen skoterspår eller preparerade skidspår. Det sistnämnda går ju bort nu när jag har hund.
Här är draghundssport stort så det är många hundar i spåret, framförallt på Bondsjöhöjden.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 070
Senast: _Taggis_
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 566
Senast: Thaliaste
·
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 122
Senast: TantAgda
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 876

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka