malinsky

Trådstartare
..tråden om Artist.. jag har letat med ljus och lykta efter information om Abbot.. han fick inte många föl, men vet någon ngt om dem hur de blev osv, och hur var han? Har endast hittat honom på All Breed... Emalj och Pontus är också efter Abbe, giller inte riktigt stuket på Pontus och Abbot är inte så väldans tjusig själv heller..

Sv: Härmas..

Jodå, jag vet! Men inte utantill :o utan jag har en massa info i gamla hingstkataloger. Glömde bort att jag skulle tittat efter honom i dom i gårkväll...

ahh.. gulle dig! för jag har verkligen försökt att söka på nätet, men jag hittar nada!!

:bow:

Nu kom jag äntligen ihåg!

Uppgifter från hingstkatalogen från 1985;

Abbot föddes 1973 hos Öster Hermansson, Helås. Han växte upp hos Ingemar Andersson, Vara, och ägdes vid sin död i januari 1985 av Kirstine & Arne Bengtsson, Fotstad, Åled.
Han var mfux, bls, vt ul, vthxff, 192-185-22 cm. Prem B, insatt i avel 1976.

Exteriört utlåtande: Väl ansatt hals, välutvecklad manke, långt kors. Korrekt fram, ngt hastrång. God skritt, mycket god trav.

2 placeringar msv hoppning.

9 stamboksförda ston.

Han var inte mycket använd i aveln. Mellan 1978 och 1984 betäckte han 85 ston. Har tyvärr inte tillgång till hur många ston han betäckte sina första två år i avel.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 806
Senast: Lavinia
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 930
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 870
Senast: Lhas
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 932

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka