Hård svullnad hf baktill över kota

Malinjohansson

Trådstartare
Jag rider en ganska stor och tung häst, tycker att han har varit lite knackig nu på sista tiden.. Han är ofta relativt halt de första 5 min som man rider men sen är han fräsch resten av ridpasset. Hade inte varit så orolig om det inte var för att han har en hård svullnad precis över kotan baktill.. inte varm och ömmar inte men blir orolig när han är ojämn i början på varje ridpass.. Någon som vet vad det kan vara ?

Jag hoppas innerligt att detta är ett dåligt försenat aprilskämt.
Man rider inte en halt häst, även om det värmer ur. Se nu till att hästen får åka in till en duktig veterinär för hältutredning på klinik omgående.

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 151
Hästvård Min häst är halt och vet inte vad det kan vara, hur jag ska gå tillväga eller vad det kan bero på! Hon är en ädel maxad d-ponny på 8år...
Svar
10
· Visningar
2 914
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej. Får snart panik över min häst, vet inte vad jag ska göra med henne. Hon fick mugg/rasp i sommras, inifrån då det var torrt och...
Svar
19
· Visningar
4 208
Senast: Hedwig
·
Hästvård Nu måste jag dryfta lite med någon annan. Blir liksom inte riktigt klok på vad som är fel på vår ponny. För något är det, det känner jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 719
Senast: prallan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025