Hår-tråden

Frågan är då... Hur går jag bäst till väga?
Måste jag göra en avfärgning först (har aldrig gjort det), alternativt bleka, eller kan jag färga över mitt mörkröda hår med någon brunt/mörkbrunt direkt och därefter använda mig av bronde-slingpaketet?
Håret är ju ganska fullproppat med diverse färg och toning nu, men jag vill så gärna det går undvika att bleka mer än "nödvändigt".

Jag var väldigt röd för inte så länge sedan. Jag valde att gå till frisören och låta henne helt enkelt göra jobbet - för mig var det ett bra val, det blev riktigt, riktigt snyggt! Helt klart värt varenda krona.

Bästa vägen är dock att gå via en brun nyans innan övergång till blondare toner.

Jag var väldigt röd för inte så länge sedan. Jag valde att gå till frisören och låta henne helt enkelt göra jobbet - för mig var det ett bra val, det blev riktigt, riktigt snyggt! Helt klart värt varenda krona.

Bästa vägen är dock att gå via en brun nyans innan övergång till blondare toner.

Ja, gå till frisören är väl ofta det egentligen bästa valet, men jag föredrar ändå att göra själv hemma :) Eftersom jag ändå misshandlar mitt hår så mycket med ständiga färgbyten, så känns det lite som att kasta pengarna i sjön att gå till frisör.

Men det kommer omöjligt bli bättre av att färga ett rött hår brunt, för att sedan övergå till en blond nyans. Det finns inga genvägar! Möjligtvis skulle jag avfärga (bleka) och sedan lägga i en ljus brun färg, om man inte vill bleka sönder håret totalt genom att bli blond från ena dagen till den andra.

Ju mer man har färgat håret, desto fler lager färg finns det på strået. Och ska man bleka hemma, blek längderna i ettapper nedifrån och upp.

Ja, gå till frisören är väl ofta det egentligen bästa valet, men jag föredrar ändå att göra själv hemma :) Eftersom jag ändå misshandlar mitt hår så mycket med ständiga färgbyten, så känns det lite som att kasta pengarna i sjön att gå till frisör.

Ja, eller så blir du flintskallig...

;)

Ja, eller så blir du flintskallig...

;)

Det är rätt edgy och coolt med flint också, så det är en risk jag är beredd att ta :up:;)

Har som sagt plågat det stackars håret själv en hel del, så rädslan för att tappa håret och liknande är jag förbi för LÄNGE sen. Händer det så händer det, det är ju bara hår :)

Jag behöver hjälp! Och ni verkar ju vara något av proffs på det här med hårfix och grejande ;)

Mitt stackars hår får byta färg ofta. Väldigt ofta... Jag försöker låta det gå så länge som möjligt innan jag tröttnar, men det tar aldrig mer än ett par månader innan jag vill byta färg igen. Ja, det är en dålig vana jag har, jag erkänner.

Iallafall. Just nu är mitt hår rött, och som alla som någon gång varit rödhårig vet krävs det ständigt fix med färginpackningar, toningar etc. för att hålla den där starkröda färgen kvar. Nu är mitt hår visserligen inte riktigt knallrött, utan lite mer mörkrött/vinrött.

Hur som helst så vill jag nu till hösten ha lite ljusare hår för att inte se så förbannat blek ut. Jag gick förbi hårfärgshyllan häromdagen, och såg något paket med någon typ av slingfärg för brunt/mörkbrunt hår som man vill färga bronde. Och det är ju det jag vill.

Frågan är då... Hur går jag bäst till väga?
Måste jag göra en avfärgning först (har aldrig gjort det), alternativt bleka, eller kan jag färga över mitt mörkröda hår med någon brunt/mörkbrunt direkt och därefter använda mig av bronde-slingpaketet?
Håret är ju ganska fullproppat med diverse färg och toning nu, men jag vill så gärna det går undvika att bleka mer än "nödvändigt".
Jag var tvungen att googla för jag fattade inte vilken färg du var ute efter :p men det verkar vara någon slags ombre-variant?
Det hade jag aldrig försökt göra själv, och definitivt inte när det involverar att bli av med det röda.

Har du hemmafärgat hår nu?
Det brukar ju vara ganska svårt att bli av med och sliter massor i processen. Om du är trött på det röda så är det nog klokt att antingen gå till frisör och låta hen fixa eller att bara slänga i en toning i någon mörkare nyans. Men ljusare kommer vara jättesvårt att få snyggt. Vet av erfarenhet :banghead:

Att färga brunt och sen bleka lär inte hjälpa alls, du har ju fortfarande röda pigment i håret.

HJÄLP!

Imorgon ska jag klippa mig (och bli ljusare :D ). Jag hade planerat att behålla längden som den är nu, strax nedanför nyckelbenen, men nu har jag blivit så jäkla less på mitt hår och funderar på att klippa av det ordentligt.
Jag kan vara vääldigt impulsiv så ni måste hjälpa mig nu innan jag gör nått galet. Å andra sidan så är det ju bara hår, det växer ut igen. :)

Första bilden är fegislängden :laugh: Det är dock den färgen jag vill ha. Bild nr 3 är det jag tänker mig.
331187fe4fffe5b48727942c7eb2dbb2.jpg
17f0bd79fe73d79e6723d871c0819f9d.jpg
12fca3d1d180e56ad077314bf050d402.jpg
aaabbd7058cc460cd4bdbda96992f047.jpg

Det som gör mig tveksam är att jag har ganska stort huvud och ganska rund i ansiktet (tycker jag iaf) och det känns som att en kort frisyr kanske får mig att se rundare ut?

Såhär ser jag ut nu... Lite kortare hår bara.
IMG_4735.jpg
IMG_4741.jpg

HJÄLP!

Imorgon ska jag klippa mig (och bli ljusare :D ). Jag hade planerat att behålla längden som den är nu, strax nedanför nyckelbenen, men nu har jag blivit så jäkla less på mitt hår och funderar på att klippa av det ordentligt.
Jag kan vara vääldigt impulsiv så ni måste hjälpa mig nu innan jag gör nått galet. Å andra sidan så är det ju bara hår, det växer ut igen. :)

Första bilden är fegislängden :laugh: Det är dock den färgen jag vill ha. Bild nr 3 är det jag tänker mig.
331187fe4fffe5b48727942c7eb2dbb2.jpg
17f0bd79fe73d79e6723d871c0819f9d.jpg
12fca3d1d180e56ad077314bf050d402.jpg
aaabbd7058cc460cd4bdbda96992f047.jpg

Det som gör mig tveksam är att jag har ganska stort huvud och ganska rund i ansiktet (tycker jag iaf) och det känns som att en kort frisyr kanske får mig att se rundare ut?

Såhär ser jag ut nu... Lite kortare hår bara.
IMG_4735.jpg
IMG_4741.jpg

Jag är asdålig på att se vad folk passar i- men frisörer är ju oftast väldigt bra på det! :D Det är ju skitsnyggt med de lite kortare varianterna så fråga frisören vad hen tycker är en bra längd? :)

Blondiner!!

Har ni upplevt att lilafärgad inpackning gör håret mörkare?? Hade Revlons color bomb i white platinum i håret i går och den har gjort det mycket mörkare och topparna är typ gulgråa. Så jäkla fult! Trodde den skulle göra håret ljusare och kallare, inte mörkt och grådaskigt. :mad:

Jag ska till min underbara frisör på fredag och fixa färgen. Han är så jäkla duktig, går som lärling på en riktig lyxsalong så om det behövs får han hjälp från ägaren som är en såndär superfrisör, samtidigt som han är "billig" eftersom han inte tagit gesällen än.

Jag har rätt länge nu haft en baylage (sling-ombre?) och får se vad det blir imorgon. Någon större uppdatering tänkte jag men exakt hur får frisören bestämma. Har lååångt och tjockt hår så det är inte helt enkelt heller att förnya sig.

Grymt snygga lockar!

Jag klippte mig när jag var på semester (kortare än det mellankorta jag redan hade), får se om jag lyckas ta en bra bild på det att lägga upp :)

Ett tag sen det var något liv i den här tråden nu, tänkte putta upp den eftersom jag är jättetrött på mitt hår och verkligen måste göra nåt åt det, ser ut som ett troll =S.

Klippte mig hos en ny frisör för ca 6 veckor sen och grät när jag kom hem... Jag måste bli bättre på att stå på mig, hon fattade inte alls hur jag ville ha det...

Har ni gjort nåt kul med håret på sistone?

//r

Blondiner!!

Har ni upplevt att lilafärgad inpackning gör håret mörkare?? Hade Revlons color bomb i white platinum i håret i går och den har gjort det mycket mörkare och topparna är typ gulgråa. Så jäkla fult! Trodde den skulle göra håret ljusare och kallare, inte mörkt och grådaskigt. :mad:

Både och, när man får håret askigare/gråare så upplevs det ofta som "ljusare" men samtidigt så är det ju faktiskt så att du färgar håret svagt lila, alltså mörkare. Särskilt då hårbotten vid utväxten blir ju ännu mörkare med en lila färg ovanpå.

Oj, jag har en frisörtid som jag inte riktig vet vad jag ska göra med. Nu är jag solblekt med utväxt, vill gärna vara blond i fortsättningen, men inte som det ser ut nu. Jag vill ha ett hår med lite liv i, som är kall (tror jag), nyansen som är nu är väldigt gul. Jag blir ju sugen på mörkare när jag ser tex @lizan's hår :love: Dock ska jag ha kvar det blonda.

Har ni några tips och idéer? Gärna bilder.

Ett tag sen det var något liv i den här tråden nu, tänkte putta upp den eftersom jag är jättetrött på mitt hår och verkligen måste göra nåt åt det, ser ut som ett troll =S.

Klippte mig hos en ny frisör för ca 6 veckor sen och grät när jag kom hem... Jag måste bli bättre på att stå på mig, hon fattade inte alls hur jag ville ha det...

Har ni gjort nåt kul med håret på sistone?

//r

Usch vad jobbigt :( Blev det jättefel?

Jag har inte gått till frisör på flera år, har nästan frisörskräck :o:p Delvis pga en väldigt otrevlig frisör senaste gången jag klippte mig - jag dömer inte alla frisörer efter henne men nu vågar jag liksom inte prova mig fram :crazy:

Men har toppat håret själv hemma istället, nu funderar jag på att kapa lite mer snart... Har ganska mycket självfall/lockigt, funderar på att klippa det typ axellångt. Vad kan gå fel liksom? :angel: :nailbiting:

Just ja, jag är så nyfiken. Är det någon här som gjort en sån där behandling (tror det heter keratin), som gör lockigt hår rakt under en period? Har själv börjat fundera lite på om det är värt pengarna och om den raka håret håller. Tänker när jag plattar mitt, så fort håret blir blött så lockas det. Så plattar enbart ibland, när det ska vara fint länge.

Liknande trådar

Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
877
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Jag har torrt frissigt och något lockigt hår som ser riktigt trist ut. Just nu kör jag balsammetoden och håret har blivit friskare och... 2
Svar
28
· Visningar
1 196
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
512
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder... 2
Svar
37
· Visningar
1 895
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mellanpudel
  • Guldfasanerna