Hår-tråden

11988421_1188951187797320_5371632311412022914_n.jpg

I fredags så var jag och gjorde en permanent på mitt hår och jag är så fantastiskt nöjd :banana:
Jättefint!

Fråga från en som inte kan nåt om sånt här. Kan man borsta håret när det är permanentat eller försvinner lockarna då? Samma med att man tvättar håret? Känns ju inte som man vill lägga ner pengar på att permanenta håret om det försvinner vid första tvätten :p

Jättefint!

Fråga från en som inte kan nåt om sånt här. Kan man borsta håret när det är permanentat eller försvinner lockarna då? Samma med att man tvättar håret? Känns ju inte som man vill lägga ner pengar på att permanenta håret om det försvinner vid första tvätten :p

Första gången jag svarar på något så hoppas dett blir rätt med inlägget ;)
Man ska bara borsta håret med bredtandad kam, i duschen när man har balsam i. Om jag borstar håret när det är torrt så går lockarna ur lite och håret blir stort, men de kommer tillbaka när jag duschar håret.
Lockarna försvinner alltså inte när man duschar ;)
Det här är vad jag har lärt mig i alla fall och permanenten håller olika länge för olika personer :) Hoppas det hjälpte dig!

Jag har en fråga till er som är under 30 ;) (ok, även andra får svara såklart).

När är man "för gammal" för att göra roliga saker med håret?
Jag tycker t.ex att WS6 hår är jätteläckert färgat, men jag är snart 50 år... :o (ser dock mycket yngre ut ;)).
Men när ska man ge sig och inse att man är för gammal :confused::nailbiting:

Jag tycker t.ex att WS6 hår är jätteläckert färgat, men jag är snart 50 år... :o (ser dock mycket yngre ut ;)).

Tack! :D Bara kör på! Jag lever efter "man är inte äldre än man känner sig" och är själv 28! Jag har inga planer på att sluta än på många år, detta är liksom jag, jag trivs otroligt bra i knallrött! ;)

(Varning, jättebilder..) :p
Jag får inga bra bilder på hela håret och har ingen som kan hjälpa mig..
Men iaf, så här rött är det röda :D
CAM06082_zpsbyzqguy6.jpg

Och så här lila är det lila i topparna, är blåare längst ut i topparna slängde i lite blått där, men det syns inte så bra.. :p
CAM06103_zpsisky7cn4.jpg

Jag är nöjd :love: ;) :D

Öppen fråga till alla, vad använder ni för shampoo & balsam? Köper ni på Ica eller kör ni frisörsmärken? :)

Jag använder Schwartzkopf Gliss color protect shampoo + balsam och sen Maria Nila Colour Refresh Bright Red inpackning för att fräscha upp färgen mellan färgningarna! :)
Jag har provat en del schampoo från min frisör som ska vara "så bra" för håret, men mitt hår håller inte med :p

när ska man ge sig och inse att man är för gammal :confused::nailbiting:

Ptja, jag är 43 och gick från mitt normala, naturliga blonda till rödhårig häromdagen

roumltt_zps1nuyjfef.jpg

I solljus blir det stoppsignal, fast jag vet inte om det räknas till att göra nått roligt med håret dock ;)

Öh, jag råkade kapa lite mer ikväll... :angel: Jösses, såhär kort hår har jag nog inte haft på 10-15 år :rofl: Precis till axlarna nu! Måste snygga till det lite men det får duga så länge :D

Aldrig för gammal!
När jag är 70+ och gråhårig tänker jag ha roligare än någonsin och prova alla möjliga färger :D

Alltså åh, jag är SÅ missnöjd efter mitt besök hos frissan idag. Visade bilden som jag lade in här ovan, men kom ut med ett ganska mörkt hår med lite mörkare slingor. Jag var ju riktigt ljus hade världens utgångsläge. Var med på att färgen i hårbottnen lite mörkare blond, hon lade även in blondering på vad jag trodde skulle bli de ljusa kalla partierna, för hon sa själv att hon tyckte att det skulle vara ännu ljusare i de här partierna än vad det var innan. Tyvärr blev effekten inte alls ens i närheten av det jag ville ha, eftersom jag fortfarande vill vara ljusblond till största delen, med mer effekt.

Jag var grinfärdig när jag åkte hem, så när jag kom hem ringde jag direkt och sa att jag var missnöjd. Fattar inte att hon kunde misslyckas så radikalt. Så nu får det väl bli många ljusa, nästan vita slingor och en kall nyansering (om nyanseringen ens är möjligt nu).

Det är inte fult, men det är INTE vad jag vill ha. Och jag var verkligen tydlig, men hon måste ha missförstått helt ändå, trots det och bild.

:(

Ge henne en chans att kostnadsfritt rätta till, men byt frisör sedan?

Absolut! Jag har fått en ny tid så då får hon nog helt enkelt lägga in massor med slingor och verkligen ljusa upp mitt hår igen. Det måste vara enkelt och kunna ske utan missförstånd. Beroende på hur det går, så kanske jag kan komma tillbaka igen, men tyvärr verkade hon inte så uppdaterad och till en början verkade hon inte alls ha ngn plan.

Just detta att du inte gör dig förstådd hade varit ett aber för mig. Jag har jättebra kontakt med min frisör och vi pratar verkligen igenom både kort- och långsiktigt vad jag vill göra med håret. Hur ljust, vilket övervägande intrycks ska vara, hur det INTE får bli etc.

Känner du dig bekväm i frisyren, skit i vad andra känner när de ser din frisyr. De får väl skaffa ett eget liv...

Liknande trådar

Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
877
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Jag har torrt frissigt och något lockigt hår som ser riktigt trist ut. Just nu kör jag balsammetoden och håret har blivit friskare och... 2
Svar
28
· Visningar
1 193
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
512
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder... 2
Svar
37
· Visningar
1 895
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31