Hår-tråden

Jag har en fråga till er som är under 30 ;) (ok, även andra får svara såklart).

När är man "för gammal" för att göra roliga saker med håret?
Jag tycker t.ex att WS6 hår är jätteläckert färgat, men jag är snart 50 år... :o (ser dock mycket yngre ut ;)).
Men när ska man ge sig och inse att man är för gammal :confused::nailbiting:
Blir så nyfiken på vad WS6 är för nått? :) Googlade men det kom bara upp bilder på bilar :confused:

Jag har gått och blivit röd/lila i håret. Så himla roligt med färg nu till hösten!
12003891_10153163243063997_7697649729335103898_n.jpg

Ljuset är lite konstigt på bilden så färgerna stämmer inte exakt.. Men nästan ;)
Skiiiiiiiiitsnyggt!!!!!!! :love:

Jag har gått och blivit röd/lila i håret. Så himla roligt med färg nu till hösten!
12003891_10153163243063997_7697649729335103898_n.jpg

Ljuset är lite konstigt på bilden så färgerna stämmer inte exakt.. Men nästan ;)
JÄKLAR vad snyggt!! Hur gjorde du det? Hur länge kommer det hålla? Vad är din riktiga hårfärg?

Blir så nyfiken på vad WS6 är för nått? :) Googlade men det kom bara upp bilder på bilar :confused:
Det är ju en tjej här på Buke som lagt upp bilder i den här tråden på sin frisyr ;).

Kom fram till att nä, rött är inte min färg så efter två omgångar blekning så är mitt hår blont igen, om än ljusare än min naturliga blonda färg och med en liten svag ton av rosa inslag :D

Det rosa syns inte så jättemycket som tur är och om än håret är lent och fint så får det vila ett tag innan nästa blekning och sen när allt är klart, så får det bara vara sitt naturliga jag igen. Det är mest "jag" helt enkelt :up:

Tror anledningen att håret inte dog av 2x blekning är för att jag rakade av det igen i våras, så allt hår är nytt och friskt :) Inget jag rekommenderar att man utsätter stråna för i normalfallet alltså, men hade det blivit katastrof så hade jag ju bara rakat av det igen :idea:

Jag har äntligen vågat börja resan mot ett ljusare hår... :p Har inte färgat håret på närmare 10 år (och då var det mest åt det mörkare hållet eller blandat med rött, blått o.s.v.). Ska bli kul att pröva på att vara ljushårig.

Det är inte jättestor skillnad mellan bilderna (tagna i olika ljus också) men vi går långsamt framåt för att bibehålla hårkvalitéen och för att få fram en så naturlig färg som möjligt.

För första gången på länge ska jag också försöka bibehålla lite längd i håret. Vanligtvis klipper jag av det strax nedanför hakan varje höst. Men nu ska jag låta det bli lite längre så jag kan ha kul och göra fina flätfrisyrer :love:

har_zpspfpczb2m.jpg

Senast ändrad:
Nu har jag bokat frisörtid till i em! Hos en annan frisör, en salong jag gått till för många år sen och vet att jag blev nöjd då iallafall... Har inte riktigt bestämt hur jag vill ha håret, men det kanske är bra på ett sätt, så blir jag inte besviken om det inte blir precis som jag hade bestämt. Jag vet bara att jag vill ha det kort, lättskött och lite roligt...hoppas få en van frisör som ser vad jag skulle passa i =) wish me luck =)

//r

Nu har jag bokat frisörtid till i em! Hos en annan frisör, en salong jag gått till för många år sen och vet att jag blev nöjd då iallafall... Har inte riktigt bestämt hur jag vill ha håret, men det kanske är bra på ett sätt, så blir jag inte besviken om det inte blir precis som jag hade bestämt. Jag vet bara att jag vill ha det kort, lättskött och lite roligt...hoppas få en van frisör som ser vad jag skulle passa i =) wish me luck =)

//r

Nå, hur har det gått?

=) Den här gången blev jag nöjd! En erfaren frisör som fattade att mitt hår var kort och att jag ville ha en kort frisyr!

Nu är det maskinklippt på ena sidan och i nacken, snedlugg och lite längre på andra sidan... Har ingen bild just nu tyvärr men kan fixa =) Just nu ljust i längderna och så brunt (min riktiga hårfärg) där det är som kortast, men jag ska nog blondera mig igen...

//r

Mitt hår är otroligt slitet efter att jag har fått luskamma och är nog tyvärr bara att klippa det "kort" som gäller (ovanför axlarna i alla fall)
Finns det ens några såna snygga frisyrer?
Detta är typ mitt hår idag (inte så rött men frisyren är den samma)

Dessutom vet någon om det går att använda en färgbomb på ofärgat hår?

Vad gör jag med det här håret? Det håller sig i färg upptill men i längderna så ramlar färgen av och blir till det här snabbt som tusan! Någon som har något tips?

8_by_tontorollostorm-d9cqss7.jpg

Sen är jag sugen på att klippa lugg, men jag har ju precis sparat ut den! :arghh: Sen så vill jag gärna ha lockigt hår som Claire i outlander. :angel:

Liknande trådar

Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
877
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Jag har torrt frissigt och något lockigt hår som ser riktigt trist ut. Just nu kör jag balsammetoden och håret har blivit friskare och... 2
Svar
28
· Visningar
1 193
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
512
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder... 2
Svar
37
· Visningar
1 895
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31