Hår-tråden

Jag tänker satsa på att bli ännu färggladare i höst och då i karamell-/pastellfärger. Frågan är hur ljus jag måste vara för att få ordentlig effekt? Och vilka färgförstärkare/inpackningar är vettiga för just karamelleffekt?

Jag tänker typ såhär:
dip_dye_tie_dye_pastel_pink_purple_blueombre_hair_extensions_remy_hair_37644bf6.jpg

9ae521547d1d2d5b11fa774c0f00e775.jpg

eller kanske såhär starkt:

il_570xN.364804511_2lna.jpg
För de två första bilderna måste du ha nästan vitt hår. Den blå kommer annars bli grön och dassig i färgen, tänk typ moss/träskmonster. ;) (jag blekte från svart till vitt för att få blått. Några slingor blev blonda, den blå blev då grå/grön/dassig. Skittråkigt...

Den nedre bilden ser det ut som om hon bara färgat med en rosa färg över sin normala hårfärg. :)

För de två första bilderna måste du ha nästan vitt hår. Den blå kommer annars bli grön och dassig i färgen, tänk typ moss/träskmonster. ;) (jag blekte från svart till vitt för att få blått. Några slingor blev blonda, den blå blev då grå/grön/dassig. Skittråkigt...

Den nedre bilden ser det ut som om hon bara färgat med en rosa färg över sin normala hårfärg. :)

Jag tror att jag ska börja med göra som på de två nedre bilderna, alltså bara bleka topparna. Ser det sen för jävligt ut eller jag inte orkar hålla på med färgandet så är det ju bara att klippa av det :) (Jag är alltså betydligt mörkare än på den nedre bilden.)

KL*

Någon som tar några tillskott för håret? Jag som förr hade riktigt tjockt hår har tappat en hel del pga stress och dåligt mående (som bidragit till dålig kosthållning). Har nu börjat vända på det ordntligt och äter mycket bättre, samt stressar mindre, men tycker det går trögt. Finns det några tillskott för håret som verkligen fungerar?

KL*

Någon som tar några tillskott för håret? Jag som förr hade riktigt tjockt hår har tappat en hel del pga stress och dåligt mående (som bidragit till dålig kosthållning). Har nu börjat vända på det ordntligt och äter mycket bättre, samt stressar mindre, men tycker det går trögt. Finns det några tillskott för håret som verkligen fungerar?

Jag tappade hälften av mitt hår i början på förra året, det har inte börjat växa tillbaka förens nu och då kapade jag håret över axlarna. (Hade långt tjockt ner till midjan.) Det som har hjälpt är att vara ute i solen mycket och äta bra mat. Äter D-vitamin tillskott då jag har brist på det. Men det tar lång tid. För mig har det tagit 1.5 år innan det börjat växa igen.

@Tonto tack för svar :) sol är tyvärr en bristvara, måste bli bättre på att vara ute när det är soligt. Kanske borde skaffa D-vitamin tillskott, det hjälper ju mot en massa annat med. Vilken sort äter du?

Det jag mest funderade på annars är de vanliga: priorin, silicea, stora hårkuren etc.

KL*

Inte just enbart för håret, eller inte ens för håret.. :p Men jag käkar zink som är bra för hår, naglar, läkning.. Jag käkar de från WNT!

Jag tänker satsa på att bli ännu färggladare i höst och då i karamell-/pastellfärger. Frågan är hur ljus jag måste vara för att få ordentlig effekt? Och vilka färgförstärkare/inpackningar är vettiga för just karamelleffekt?

Jag tänker typ såhär:
dip_dye_tie_dye_pastel_pink_purple_blueombre_hair_extensions_remy_hair_37644bf6.jpg

9ae521547d1d2d5b11fa774c0f00e775.jpg

eller kanske såhär starkt:

il_570xN.364804511_2lna.jpg

För att få så ljusa färger måste du bleka det rejält, som nämnts.

Jag är ordentligt mörk och har nu mörklila men var ändå tvungen att bleka ordentligt för att få till någon färg alls.

min naturliga färg.
Jag%20och%20Cookie%20Han%20fixade%20till%20min%20frisyr%20fAcircr%20foto_zps6kbepxik.jpg

Nyfärgat lila, ja jag ser allmänt mupp ut på bilden..
DSC_0213_zpsx7f8sw8l.jpg

oj, stor bild, sorry.

Eftersom jag bor på Öland och vattnet här är lite speciellt, ser mitt hår ut så här efter ett tag, och det är väl ok tycker jag.
DSC_0589_zpsr2ewvs9q.jpg

Senast ändrad:
Jag kunde inte hålla mig, tröttnade på det blonda så nu är det rött igen :love: med lite svart i.
Blir nog troligen aldrig blont igen, då mitt hår inte verkar gilla det (frissigt och går av).

Före:
11830922_1029856343711878_677301779_n.jpg

Efter:
11824038_1029856363711876_1300034676_n.jpg

Jag sitter o tittar på din bild och funderar över hur ditt hår mår. Är det väldigt torrt? Jag blir nyfiken och funderar över hur det skulle se ut efter en
honung/olivolje-inpackning. Jag får känslan av att det behövs o skulle ge håret hjälp. Nu vet jag ju så klart inte hur du brukar behandla ditt hår eller hur det brukar vara. Jag har ju bara en bild och en känsla att gå efter.

Jag sitter o tittar på din bild och funderar över hur ditt hår mår. Är det väldigt torrt? Jag blir nyfiken och funderar över hur det skulle se ut efter en
honung/olivolje-inpackning. Jag får känslan av att det behövs o skulle ge håret hjälp. Nu vet jag ju så klart inte hur du brukar behandla ditt hår eller hur det brukar vara. Jag har ju bara en bild och en känsla att gå efter.
Ingen aning hur det mår, men det känns bättre nu än innan knepigt nog, inte alls lika torrt och tovar sig knappt om jag låter det vara utsläppt. Innan om jag hade det utsläppt så blev topparna toviga.

Jag behandlar inte mitt hår så mycket, mer än nån färgning då och då. Det var nog dock några blekningar som fick håret ur balans, nu blir det inga fler blekningar så håret borde återhämta sig.
Duschar just nu med doves intensiv repair schampo, balsam och intensiv balsam. Köpte även Doves inpackning nourishing oil care igår och testade den idag.

Det jag märkte idag när jag duschade är när jag schamponerar blir inte håret lika "hårt" som det blivit tidigare utan behöll sin mjuka form lite grann. Planen är att ta slut (är för snål för att slänga eller ställa undan när det är så lite kvar i flaskan) på schampot och sen börja med balsam-metoden.

Jag har självlockigt hår och det har aldrig varit så "fint" som de som har rakt hår.

Jag tror att jag ska börja med göra som på de två nedre bilderna, alltså bara bleka topparna. Ser det sen för jävligt ut eller jag inte orkar hålla på med färgandet så är det ju bara att klippa av det :) (Jag är alltså betydligt mörkare än på den nedre bilden.)
Om du vill ha det väldigt rosa, som dessutom sitter mer än en tvätt måste du bleka ordentligt ja :) Tips är ta en blondering som ska bli silverblond sas för då blir du av med de gula tonerna.

Jag har ju haft lila hår, som färgat ur till blått - men tog mig precis i kragen för att beställa ny rosa färg. Snart blir jag mig själv igen :D

Bara för att, var just och klippte mig och för första gången på mycket länge och 4 frisörer avverkade, kände jag att jag blev lyssnad på och fick den frisyr jag bad om. Innan har de bara sagt att "nej, vi gör så här" och klippt som de tyckt = mycket missnöjd @SusieQ . Nu blev jag faktiskt nöjd, ska bara pytsa i ny lila färg så blir det kanon!
För övrigt älskade frisören min hårfärg, jag som var rädd att få den vanliga tillrättavisningen: "du måste ta hand om ditt hår, klippa oftare och inte bleka och färga själv bla. bla bla." :) sorry för stor bild (igen).
DSC_0637_zps9fzu4nqy.jpg

Alltså, wow!
Du är alltid snygg i håret, men det där var verkligen fantastiskt fint!

För övrigt lite lik @Jaulgreis på sista bilden. Finisar är vad ni är! :love:
Tack! :love: Var lite osäker på den varma tonen uppe och kallare tonen i topparna. Tycker det ser ut som en dålig hemma blekning då ju! :p
Men de menar på att det är rose blont/persikofärgat och bla bla bla (eller så lät det i mina öron) Men jag har redan börjat vänja mig och gillar det, men vill antingen ha mer askig ton i bottnen eller varmare ton i topparna tror jag, men vet liksom inte riktigt vilket. Köpa silverschampo eller goldtonad inpackning. Det är frågan det!:D

Har nu fått i färg, gjorde själv så det kanske inte är så jämnt, sparade lite blått i luggen med mening.

Ni får ursäkta men min mobil anser tydligen att storleken på bilderna ska vara så här stor...
DSC_0699_zpse3volhlr.jpg

Jag behöver hjälp! Och ni verkar ju vara något av proffs på det här med hårfix och grejande ;)

Mitt stackars hår får byta färg ofta. Väldigt ofta... Jag försöker låta det gå så länge som möjligt innan jag tröttnar, men det tar aldrig mer än ett par månader innan jag vill byta färg igen. Ja, det är en dålig vana jag har, jag erkänner.

Iallafall. Just nu är mitt hår rött, och som alla som någon gång varit rödhårig vet krävs det ständigt fix med färginpackningar, toningar etc. för att hålla den där starkröda färgen kvar. Nu är mitt hår visserligen inte riktigt knallrött, utan lite mer mörkrött/vinrött.

Hur som helst så vill jag nu till hösten ha lite ljusare hår för att inte se så förbannat blek ut. Jag gick förbi hårfärgshyllan häromdagen, och såg något paket med någon typ av slingfärg för brunt/mörkbrunt hår som man vill färga bronde. Och det är ju det jag vill.

Frågan är då... Hur går jag bäst till väga?
Måste jag göra en avfärgning först (har aldrig gjort det), alternativt bleka, eller kan jag färga över mitt mörkröda hår med någon brunt/mörkbrunt direkt och därefter använda mig av bronde-slingpaketet?
Håret är ju ganska fullproppat med diverse färg och toning nu, men jag vill så gärna det går undvika att bleka mer än "nödvändigt".

Liknande trådar

Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
877
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Jag har torrt frissigt och något lockigt hår som ser riktigt trist ut. Just nu kör jag balsammetoden och håret har blivit friskare och... 2
Svar
28
· Visningar
1 196
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
512
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder... 2
Svar
37
· Visningar
1 895
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Vad heter den här?
  • Valp 2025