Hår-tråden

Har kört med olaplex i mitt hår och det gör absolut ingen skillnad. Känns snarare torrare... skitgrejj.

Vad kör ni med på torra toppar. Har inga kluvna toppar, bara torra toppar. Klippte av ett par cm nu, men skulle behöva få lite hjälp på traven.

Använder Redkeen extreme serien med shampo, balsam, inpackning och antisnap. Någon olja kanske? Kokosolja?

Kokosolja! :love:
Ha i håret över natten, men se till att tvätta ur ordentligt. Kan lätt se flötigt ut. Annars måste jag tipsa om balsammetoden, överlägset!

@Lovisaleonora
@lisa412

Ja det är precis någonting sådant jag funderat på! Känns dock så himla löjligt att jag är så obekväm att klippa kortare än en dm eller två.. En del av mig vill klippa till axlarna och njuta av hur fräscht håret skulle bli och den andra delen vill ha kvar min trygga lejonman. Det kanske är bäst att bara boka klipptid och be frisören att göra som hen vill så länge det är lättskött :angel:

@Lovisaleonora
@lisa412

Ja det är precis någonting sådant jag funderat på! Känns dock så himla löjligt att jag är så obekväm att klippa kortare än en dm eller två.. En del av mig vill klippa till axlarna och njuta av hur fräscht håret skulle bli och den andra delen vill ha kvar min trygga lejonman. Det kanske är bäst att bara boka klipptid och be frisören att göra som hen vill så länge det är lättskött :angel:

Det kommer kännas så skönt att klippa av håret! Jag skulle dock inte våga ge frisören fria händer:D

Jag letar efter något jag inte vet vad det heter.. eller om det ens finns längre.. :angel:
Men när jag var liten och medlem i pollux och fantasieclub osv så fick man "hår clips" (vill jag kalla det, men det är något heeeelt annat enligt google..) ett litet smycket liksom som man klämde fast på ett fåtal hårstrån lite överallt i håret..

Någon som förstår/vet vad jag menar? Finns det sådana? Var isf? Vad heter dem?

Hellre ett lite kort och fräscht hår än ett långt och nött/smårisigt hår är min åsikt. Ser så många med jättelångt hår som har yttersta decimeterna (som minst!) nötta och risiga :down:

Förstår känslan av att inte vilja klippa det, men gör man inte det som långhårig så ser det till slut bara tråkigt, frissigt, nött och trist ut.

Hellre ett lite kort och fräscht hår än ett långt och nött/smårisigt hår är min åsikt. Ser så många med jättelångt hår som har yttersta decimeterna (som minst!) nötta och risiga :down:

Förstår känslan av att inte vilja klippa det, men gör man inte det som långhårig så ser det till slut bara tråkigt, frissigt, nött och trist ut.

Beror ju helt och hållet på hur man tar hand om sitt hår (och sin kropp)!
Jag har hår till halva låren ungefär, färgar det knallrött ett par gånger om året och klipper det endast 1-2gånger per år, då går min frisörska genom hela håret men det är inga decimeter som klipps av..
Mitt hår är allt annat är "tråkigt, frissigt, nött och trist" !!

Men du klipper det vad jag kan förstå och de jag pratar om gör det inte/för lite och sånt hår ser inte roligt ut öht!

Ja, ett par millimeter varje år klipps bort vid 1-2 tillfälle, oftast en gång/år..
Jag var nog lite trött när jag skrev igår..

Idag händer det ( kanske..)!! :nailbiting:
Jag har köpt Revlon färgbomben, fast jag köpte bara en liten tub, i färgen 200.

Jag vill ju inte ha så starkfärg så jag funderar på om jag kan blanda med ett silverbalsam jag har? För att få en mer lila rosa ton?

Inspo (även om det här är lite mer färg än vad jag tänkt just nu) :D

image.jpg
image.jpg

Idag händer det ( kanske..)!! :nailbiting:
Jag har köpt Revlon färgbomben, fast jag köpte bara en liten tub, i färgen 200.

Jag vill ju inte ha så starkfärg så jag funderar på om jag kan blanda med ett silverbalsam jag har? För att få en mer lila rosa ton?

Inspo (även om det här är lite mer färg än vad jag tänkt just nu) :D

image.jpg
image.jpg

Du måste blanda om du har blont hår som är slingat eller behandlat! Annars blir det väldigt knalligt rosa :D

Nä, silverbalsamet räcker inte, hade ju bara en testförpackning så... Det blir inget rosa hår idag :(
Tänkte beställa revlons 1002 och hoppas på det bästa.

Jag håller med! Men så sitter jag här med mitt långa risiga och nötta hår ändå och drar mig för att klippa. Varför??
Ska verkligen pusha mig själv att klippa den här eller nästa vecka. Det är bara tid som jag inte har så mycket av (säger jag som sitter och dricker kaffe och kollar buke, måste skärpa till mig :cool:).

Jag letar efter något jag inte vet vad det heter.. eller om det ens finns längre.. :angel:
Men när jag var liten och medlem i pollux och fantasieclub osv så fick man "hår clips" (vill jag kalla det, men det är något heeeelt annat enligt google..) ett litet smycket liksom som man klämde fast på ett fåtal hårstrån lite överallt i håret..

Någon som förstår/vet vad jag menar? Finns det sådana? Var isf? Vad heter dem?

Jag vet vilka du menar! Små blommor och sånt typ... Frågan är vad de kan heta...

Mitt hår verkar hata kokosolja... Den absorberas öht inte och håret ser flottigt ut trots dubbla schamponeringar. Blir inte återfuktat glansigt etc.

Jag har torrt hår så kan inte förstå varför det blir såhär??? Någon annan som upplevt att kokosolja inte funkar?

Liknande trådar

Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
877
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Jag har torrt frissigt och något lockigt hår som ser riktigt trist ut. Just nu kör jag balsammetoden och håret har blivit friskare och... 2
Svar
28
· Visningar
1 196
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
512
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder... 2
Svar
37
· Visningar
1 895
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka