Sv: Här kastas Matilda Berggren av sin häst
De olyckor jag har råkat ut för med hästar har jag sett min del i, jag har efteråt analyserat vad som hände och har på så sätt kunnat lära mej något.
Att Matildas olycka och vad som orsakade den diskuteras på nätet har ju enbart med att göra att de själva har gått med på att bli intervjuade.
Visst kan det svida att andra anser att de inte var mogna för tävling men det är ju sanningen och något som jag tror att de har lärt sig något av och jag hoppas att andra kan lära sig något av det med.
När jag såg filmen o hörde komentatorn till den så trodde jag hästen skulle få total fnatt, vi kan ju helt komma överrens om det inte var vad som skedde, utan komentatorn är ingen hästmänniska överhuvudtaget.
Men det är ju inte grejjen här, det är inte för att Matilda ramlade av hästen som är anledning till att hästen togs bort.
Och vad som är märkligt är alla dem som anser att Matilda med familj inte kan hantera hästar, att de är nybörjare, inte mogna för tävling och borde lämnat bort hästen till någon som klarar av den..
Hur fasen kan man veta det efter att ha sett ett par språng och inte ens sett själva olyckan? Vad som skedde egentligen?
Vi har ju bara ett ögonvittne med i tråden som anser att hästen slog
åt Matilda när hon reste sig upp...
Hästen borde inte varit trängd, så den borde inte slagit utan flytt om den blivit rädd..
Detta kunde ju lika gärna hänt hemma eller på träning? Någonstans måste man ju börja och hästen är 4 år...
Så Jag förstår inte riktigt vad själva ritten har med saken att göra?
Jag rider inte ens hälften så bra som Matilda och skulle jag visa film från jag hoppar bana med min häst skulle nog de flesta hålla för ögonen och hoppas på gudskelov, men vad har det med min grundläggande hästkunskap att göra?
Är bedömningen enbart efter hur bra man rider och på det kan man basera allt om vems fel olyckan var och vad man kan och inte kan?
Rider man inte som Eliten så kan man inte heller häst i vardagen?
Enligt Coari skulle han ,efter det han dömmer folk efter enbart ritten, anse att jag skulle gärna skulle kunna sparkas ihjäl dagligen, för jag kan inte rida särskillt bra....