Nä jag tycker det är märkligt att alla vet hur hästen betedde sig efter filmen tog slut
Ritten var obalanserad , jag tror inte ryttaren var så särskilt rutinerad för det ser inte så ut eftersom hon stör hästen mer än hjälper den. Jag förstår att hon trillade av och det orsakade hon själv inget snack om den saken, hon drar hela benet i sidan på hästen på väg ner så jag förstår om hästen börjar kicka och sparka det är en helt naturlig reaktion för en unghäst som blir rädd.
Jag tror inte hästen är farlig , elak eller dum bara för att den reagerar, det visar nog bara att det är en vaken häst däremot har jag full förståelse för att dom väljer att avliva hästen, dels för att Matilda inte vill att föräldrarna skall hantera hästen pga ångest och nu säkert rädsla. Jag tror inte på att lämna bort hästen till någon annan heller som skulle "korrigera" vad nu många tror det är att korrigera när det troligtvis beror på VEM som hanterar hästen.
Men vem sjutton kan leva med den oron det innebär att sälja en sådan häst och kan ni överhuvudtaget fatta det dåliga samvetet som Matilda och hennes familj skulle få OM det nu visar sig att hästen efter den är såld skadar fler människor?
JAG skulle aldrig kunna ha det på mitt samvete och kunna leva med den oron som det innebär och jag tror det var därför dom valde att avliva hästen istället för att sälja den vidare , för vem vet troligtvis skulle hästen kunna bli en vandringspokal och kunna bli väldigt illa behandlad och det tror jag inte heller Matilda och hennes familj skulle vilja.
Jag hade definitivt valt att ta bort hästen om jag var i samma skor som Matilda och man skall inte döma någon för dess handlingar innan man gått ett par mil i dennes skor!