ZaNdRoRiA
Trådstartare
Jag köpte en sadel via en nätbutik.(ny)
När jag öppnade paketet ser jag att den inte alls är som jag förväntat mig.
Jag ringer till säljaren och förklarar vad felen är, det är olika färger på lädret samt att den är skitig på undersidan.
Hon tror att det är ett såkallat måndagsexemplar jag fått.
Hon fick sadeln från tillverkaren men tog inte upp och kollade den innan hon skickade den vidare till mig. Det säger hon själv.
Hon säger att jag ska provrida den iaf, och sedan får jag antingen bestämma mig för prisavdrag eller byta den. Sadeln ser bedrövlig ut i mina ögon så något prisavdrag vill jag inte ha.
Samt att jag vill inte stå och vänta ytterligare 2 v på att få den utbytt.
Jag provred sadeln igår. Skulle göra det idag med men varken jag eller hästen tyckte om den samt att jag vill inte ha den så som den ser ut.
Då jag fått betala en frakt på 350 kr, och det kostar ju säkert lika mycket att skicka tillbaka den, kan jag begära de kostnaderna av säljaren eftersom det faktiskt är fel på sadeln och det är orsaken till att jag skickar tillbaka den?
Har kollat på nätet men jag hittar inte bra svar vad det gäller just fraktkostnaden.
Tacksam för svar!
När jag öppnade paketet ser jag att den inte alls är som jag förväntat mig.
Jag ringer till säljaren och förklarar vad felen är, det är olika färger på lädret samt att den är skitig på undersidan.
Hon tror att det är ett såkallat måndagsexemplar jag fått.
Hon fick sadeln från tillverkaren men tog inte upp och kollade den innan hon skickade den vidare till mig. Det säger hon själv.
Hon säger att jag ska provrida den iaf, och sedan får jag antingen bestämma mig för prisavdrag eller byta den. Sadeln ser bedrövlig ut i mina ögon så något prisavdrag vill jag inte ha.
Samt att jag vill inte stå och vänta ytterligare 2 v på att få den utbytt.
Jag provred sadeln igår. Skulle göra det idag med men varken jag eller hästen tyckte om den samt att jag vill inte ha den så som den ser ut.
Då jag fått betala en frakt på 350 kr, och det kostar ju säkert lika mycket att skicka tillbaka den, kan jag begära de kostnaderna av säljaren eftersom det faktiskt är fel på sadeln och det är orsaken till att jag skickar tillbaka den?
Har kollat på nätet men jag hittar inte bra svar vad det gäller just fraktkostnaden.
Tacksam för svar!