Har jag någon talan...

E

Ejker

Jag väntar på att en boxplats ska bli ledig,hon som har hästen där nu är nästan aldrig där och hennes häst sparkar och biter sönder boxen som jag ska ha.
Hon som äger stallet är för snäll föratt be henne flytta sig fast hon inte tycker det funkar så bra med hennes häst.
Min fråga är då, har jag rätt att be henne flytta sig då det är jag som måste fixa allt hennes häst förstört innan jag kan ställa min häst där:confused:
Det finns inga kontrakt skrivna mellan henne och tjejen bara muntligt avtal att hon ska få stå där till sista december om allt funkat bra som det då inte gjort.
tacksam för svar

Sv: Har jag någon talan...

Du kan ju knappast säga upp det muntliga avtal dessa två har sinsemellan...

Om du ska hyra boxen sedan så vet du väl inte ens när/om den här tjejen tänkt flytta? Eller missförstår jag något?

Om boxen är förstörd är det väl upp till den som äger stallet att fixa den innan nästa hyresgäst flyttar in?

Jag tycker personligen inte du ska ha någon talan till att be någon flytta.
Det funkar lixom inte, skulle någon komma och be mig flytta mina hästar
för dem förstör skulle jag alvarligt talat inte ta dig på allvar.
Det är ju hon som står hos stallägaren, inte du. Du har än så länge inte något med stallet att göra.

Undrar också, du har en färdig stallplats till sista december?
Eller kan hon stanna kvar om hon nu frågar och stallägaren inte vågar säga ifrån?

Vad hästen gör eller inte gör i boxen är upp till stallägaren eller hästägaren själv.
Antingen kräver stallägaren att hon som äger hästen ska fixa boxen efter sin flytt eller så tycker jag du ska säga till stallägaren att fixa det.

Senast ändrad:

Det kan väl inte vara ditt ansvar att laga nåt som inte är din egendom och som din häst inte haft sönder?:confused:

Nej,givetvis har du ingen rätt till någonting om det inte är ditt stall och det är det ju tydligen inte. Och det är väl som någon annan skriver inte ditt ansvar att laga något du inte haft sönder heller.

Problemen lösta ungefär tio minuter efter jag skickat tråden så
ringde hon som äger stallet och sa att tjejen flyttat hästen idag:bump:

Kan bara gratulera! Hoppas du och hästen får det jättebra.

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 231
Senast: CaisaCax
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 326
Senast: Juli0a
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag fick ta över en häst som stod i samma stall som min häst. Jag hade under ca 8 månader skött om hästen mer än vad ägaren gjorde...
Svar
3
· Visningar
1 874
Senast: Oknytt
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 407

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt

Hästrelaterat