Har jag cancer?

Sv: Har jag cancer?

Bra att du mår bättre och nej risken för att du skulle ha cancer är troligen minimal.

Dock verkar folk i tråden ha väldigt stort förtroende för läkare, typ "gå och kolla" så får du veta. Min erfarenhet är att läkarna med all rätt ofta inte misstänker cancer om folk söker sjukvård. Med all rätt menar jag att risken att folk (speciellt unga tidigare friska individer) ska åka på dödlig cancer troligen är jäkligt låg.
Dock tycker jag personligen att det verkar råda viss nonchalans när det gäller detta. Min pappa kärnfrisk 56 årig man som ALDRIG sökt vård i hela sitt liv fick helt plötsligt en mäng skumma symtom. Han sökte tillslut motvilligt sig till sjukvården, men där fick han antibiotika, alvedon och ett krya på dig.
5 veckor senare var han död.

Nu menar jag såklart inte att du ska måla upp detta scenario, bara det att man inte kan sätta all sin tilltro till läkarna alla gånger.
 
Sv: Har jag cancer?

Bra att du mår bättre och nej risken för att du skulle ha cancer är troligen minimal.

Dock verkar folk i tråden ha väldigt stort förtroende för läkare, typ "gå och kolla" så får du veta. Min erfarenhet är att läkarna med all rätt ofta inte misstänker cancer om folk söker sjukvård. Med all rätt menar jag att risken att folk (speciellt unga tidigare friska individer) ska åka på dödlig cancer troligen är jäkligt låg.
Dock tycker jag personligen att det verkar råda viss nonchalans när det gäller detta. Min pappa kärnfrisk 56 årig man som ALDRIG sökt vård i hela sitt liv fick helt plötsligt en mäng skumma symtom. Han sökte tillslut motvilligt sig till sjukvården, men där fick han antibiotika, alvedon och ett krya på dig.
5 veckor senare var han död.

Nu menar jag såklart inte att du ska måla upp detta scenario, bara det att man inte kan sätta all sin tilltro till läkarna alla gånger.

Men oj, vad fruktansvärt med din pappa. Fy :( det måste ha (och är säkert fortfarande) varit riktigt hemskt och känts så orättvist.

Jag har ingen större tillit till läkare så det kanske är lite därför jag inte ränner dit för minsta lilla åkomma. För hade jag gjort det hade jag blivit stammis :P. Känner inte riktigt att lite ont i magen är något att hänga i julgranen, speciellt inte när man kan fråga om råd någon annanstans!

Tack för ditt svar!
Beklagar än en gång sorgen för din pappa.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Ja kära buke. Google var inte min vän i den här frågan så därför kollar jag med er. Flera gånger när jag stått upp och rakat benen de...
Svar
8
· Visningar
1 553
Senast: underensten
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 834
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 899
Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
5 362
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp