Har han en flicktröja på sig?

Sv: Har han en flicktröja på sig?

Okej och det är fel menar du?

Har barnen alltid rosa och aldrig någon annan färg på sig eller vad ?

Vad jag förstått är rosa en färg som barn gillar ( oavsett kön ) i stor utsträckning, problemet är väl att inte alla pojkar får chansen att ha en rosa tröja.

Men att en tjej har rosa på sig, varför är det så fel och galet ?

Nej du missförstår mig. Jag tycker inte det är fel och galet. Tycker det är fel och galet när väldigt många föräldrar köper nästan bara rosa kläder, samma med mycket blått till söner.

Vad jag förstått är rosa en färg som barn gillar ( oavsett kön ) i stor utsträckning, problemet är väl att inte alla pojkar får chansen att ha en rosa tröja.

Ja precis. Tycker det är sjukt att färger påverkar så mycket.

Jag är sjukt trött så det verkar inte som att jag kan formulera mig så jag blir förstådd :p

Tycker det är fel och galet när väldigt många föräldrar köper nästan bara rosa kläder, samma med mycket blått till söner.

Rosa är min favoritfärg. Jag känner mig fin när jag har rosa på mig. Men om jag skulle ha rosa kläder jämt, då skulle det ju inte längre kännas speciellt och fint. Jag skulle nog bli trött på mig själv. (För att inte tala om vad andra skulle bli.) Jag känner inga - förutom några småflickor - vars hela garderob går i en enda färg. Så jag håller med dig.

En kompis fd var helt övertygad om att barn fick autism av att gå på tårna:crazy:
Så är det naturligtvis inte. Däremot har jag läst och hört att tågång är vanligt hos autistiska barn. Autismen kommer naturligtvis före tågången.

Bara helt apropå. ;)

Senast ändrad av en moderator:

Så är det naturligtvis inte. Däremot har jag läst och hört att tågång är vanligt hos autistiska barn. Autismen kommer naturligtvis före tågången.

Bara helt apropå. ;)

Ja visst är det så, men han var övertygad om att tågång gav autism och att om han då fick sina barn att sluta gå på tå så skulle han även "häva" autismen.
Nu har inget av hans barn autism men med tanke på hans förfarande mot dem så har de nog andra, mer ementionella skador:(

kl

Vi diskuterade just detta med könsuppdelade färger på föräldragruppen igår.
Alla var överrens om att färger inte borde bestämmas av kön.

Altså borde ingen sucka över att en tjej har en helrosa garderob heller ;)

En del gillar rosa. Ska man säga att de måste ha blått för att föregå med gott exemepl med avseende på genus?

Vi har haft en kille på mitt jobb som alltid hade rosa. Det var aldrig någon som sade något om det. Däremot sade han till mig, att mitt barn (som då låg i magen), kanske blev som han och bara gillade att leka med tjejer ;)

Liknande trådar

Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 776
Senast: Cocos
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 101
Senast: alazzi
·
Äldre Jag är en kvinna med båda fötterna på jorden. Ibland. Att åka till ett annat land(skap) för att besöka människor jag aldrig träffat...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
13 224
Senast: Enya
·
Småbarn Sonen (fyller 3 om två månader) började på dagis för lite mindre än en månad sedan. Från början var det tänkt och sagt att han skulle gå...
2
Svar
35
· Visningar
5 040
Senast: Lupin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar