Har han en flicktröja på sig?

Sv: Har han en flicktröja på sig?

jag tänker banne mig inte följa strömmen bara för att det är enklare att flyta medströms.

Härligt!:bow:
Min 2,5-åring älskar oxå rött, rosa och orange. Än har han inte fått några kommentarer, och jag hoppas han slipper det.

Jag har en killkompis (36 år) som kände sig tvungen att byta älsklingsfärg från rosa till blått när han var liten. Först som vuxen vågade han erkänna att han faktiskt gillar rosa bäst. Lite sorgligt, tycker jag.

Fem myror gick ju en dag i veckan på Bompa för inte så länge sen, t.o.m. sensommaren typ.

Alla småbarn tittar kanske inte jämt och ständigt på Bolibompa? :) I sensomras var sonen inte ens 2½ och han tittar väldigt sällan på Bolibompa, det är inget som förekommer regelbundet nu heller. Det blir nog inte ens en gång i månaden, eller ens varannan, som vi sätter på TVn så sent på kvällen. Vår TV sover då. :angel:

Härligt!:bow:
Min 2,5-åring älskar oxå rött, rosa och orange. Än har han inte fått några kommentarer, och jag hoppas han slipper det.

Jag har en killkompis (36 år) som kände sig tvungen att byta älsklingsfärg från rosa till blått när han var liten. Först som vuxen vågade han erkänna att han faktiskt gillar rosa bäst. Lite sorgligt, tycker jag.

Tragiskt. :(

Och jag blir så himla trött på korkade kommentarer (som av någon anledning oftast kommer från sonens farfars sambo) i stil med att sonen riskerar bli bög för att han går på tårna... :crazy:

Köp den här boken till förskolan:

OmslagSandalerKLAR.jpg

Tack för tipset. Det kan vara värt den slanten att köpa in några ex själv. :)

Och jag blir så himla trött på korkade kommentarer (som av någon anledning oftast kommer från sonens farfars sambo) i stil med att sonen riskerar bli bög för att han går på tårna... :crazy:

Ja, om han både har en rosa tröja OCH går på tårna så tillhör han nog riskgruppen :grin: Det är ju helt vansinnigt vad folk kan hitta på.

Isak 10 månader går också på tårna.
Det enda man oroar sig över där är väl att hälsenor eller så är för korta.
Men hitills har alla hävdat att det inte är någon fara, det växer bort.
Han kan ju stå plant också.

Men att man blir bög av att gå så låter ju lite löjligt:rofl:

Det är lätt att konstatera om hälsenorna är för korta, i så fall är det svårt att gå på hela fotsulan eller sitta på huk med hela foten i golvet.

Sonen har inte problem med något av det och säger man till honom att gå ordentligt, på hela foten, så gör han det. Ett tag i alla fall, tills han får lite bråttom. :) Det är ju så himla vanligt och de absolut allra flesta slutar självmant. Och jag blir så förbannad när somliga genast ska skämta, göra narr och sätta en blivande-bög-stämpel. :mad:

Hade någon sagt så om mina barn så hade jag svarat att det gör inget så länge hen blir lycklig, och förtydligat att homosexuell är något man föds som, inte något man blir.

En kompis fd var helt övertygad om att barn fick autism av att gå på tårna:crazy:

Japp, det gör den. :) Jag länkade till den lite tidigare i tråden. :D

Inte behöver du be om ursäkt. :o Bara bra med en påminnelse. Jag tyckte det var en bra artikel. :)

Alla småbarn tittar kanske inte jämt och ständigt på Bolibompa? :) I sensomras var sonen inte ens 2½ och han tittar väldigt sällan på Bolibompa, det är inget som förekommer regelbundet nu heller. Det blir nog inte ens en gång i månaden, eller ens varannan, som vi sätter på TVn så sent på kvällen. Vår TV sover då. :angel:

Okej, nä det var bara en idé till var han kan ha fått det ifrån helt enkelt. :)

I så fall har vi oxå en liten bög här hemma!:love:;) Vad spännande! Jag känner ingen annan bög personligen.

Jag hoppas att han och hans framtida pojkvän hittar ett bra sätt att fixa barnbarn.;)

I så fall har vi oxå en liten bög här hemma!:love:;) Vad spännande! Jag känner ingen annan bög personligen.

Jag hoppas att han och hans framtida pojkvän hittar ett bra sätt att fixa barnbarn.;)

Det kanske blir en hel massa regnbågsfamiljer om sisådär 20-30 år :-)

Jag bytte blöja på ett av barnen idag på förskolan som hade en sån tröja. Tänkte Vaarför måste alla tjejer ha rosa...

Alla tjejer har väl inte alls rosa, nu överdriver du ju åt det andra hållet istället.

Pojke med den tröjan = skitbra

Flicka i samma tröja = mindre bra

Eller vaddå?

Nej jag menade inte att alla har det... Men många har iaf minst ett rosa plagg. Jag vet ju inte hur det är på alla förskolor. Men den jag jobbar på nu är nästintill så.

Liknande trådar

Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 776
Senast: Cocos
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 101
Senast: alazzi
·
Äldre Jag är en kvinna med båda fötterna på jorden. Ibland. Att åka till ett annat land(skap) för att besöka människor jag aldrig träffat...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
13 224
Senast: Enya
·
Småbarn Sonen (fyller 3 om två månader) började på dagis för lite mindre än en månad sedan. Från början var det tänkt och sagt att han skulle gå...
2
Svar
35
· Visningar
5 040
Senast: Lupin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar