Inte för att vara sån men ... den här delade jag på facebook igår
http://www.keeptalkinggreece.com/2017/05/09/weather-greece-heat-wave-up-to-36c-may-2017/
Så peppande du är...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte för att vara sån men ... den här delade jag på facebook igår
http://www.keeptalkinggreece.com/2017/05/09/weather-greece-heat-wave-up-to-36c-may-2017/
Greklandspeppar ALLTIDSå peppande du är...Här ramlar det ner snö just nu
![]()
Greklandspeppar ALLTID![]()
Behöver jag ens skriva det? Dumpa!Jag försöker peppa min käre partner med det också men stör mig orimligt på att det inte går så bra (vi har alltså aldrig varit på semester tillsammans trots att vi varit ihop i sju år, våra jobb är ju lite rubbade tidsmässigt).
Behöver jag ens skriva det? Dumpa!
Buke säger dumpa. Då dumpar man.Fast han har goda sidor också![]()
![]()
Fy för digInte för att vara sån men ... den här delade jag på facebook igår
Eftersom du frågar varför: det KAN vara så att barnen har diagnoser som gör att hon får ett helvete med dem - eller rättare sagt med sura medpassagerare - om hon inte underhåller dem hela tiden när de åker tunnelbana. Jag säger inte att det ÄR så, bara att det KAN vara så. Jag har läst tillräckligt många vittnesmål från ledsna föräldrar som fått kritik från främlingar som inte fattar hur det kan vara att ha ett barn med t ex autism.Igår störde jag mig (helt rimligt) på en mamma med två barn på tunnelbanan. När jag gick på i Slussen stod hon där med sina två barn i en sådan där gigantisk barnvagn. Mamman håller på och nonsenspratar med barnen som måste varit mellan 4-6 år kanske. Gagaga, pingipingipiiiing, bloppbloppblopp, lölölölö låter det, barnen härmar och hittar på egna ljud
Redan där var jag måttligt road, men tänkte att mamman kanske bara gjorde detta eftersom de annars blev skrikande gråtande monster.
Men sedan eskalerade det där... till att, tio minuter efter, nästintill skrika. Alla dessa hittepåljud halvskreks maniskt ut.
När mamman efter 25! minuter säger till barnen att "nu kör vi vårskriket!"och barnen och mamman i kör började vårskrika rakt ut för full hals, då gick jag till andra änden av tunnelbanevagnen. Där hördes de ändå klart och tydligt.
När jag till slut skulle av, efter 40 minuter av detta, var jag helt jäkla slut i huvudet. Alltså varför gör man så? Jag fattar ingenting. Mitt i rusningstrafik dessutom.![]()
Fast det går ju att underhålla barn på andra sätt. Att be barnen skrika känns som ett väldigt udda sätt att försöka blidka "sura medpassagerare".Eftersom du frågar varför: det KAN vara så att barnen har diagnoser som gör att hon får ett helvete med dem - eller rättare sagt med sura medpassagerare - om hon inte underhåller dem hela tiden när de åker tunnelbana. Jag säger inte att det ÄR så, bara att det KAN vara så. Jag har läst tillräckligt många vittnesmål från ledsna föräldrar som fått kritik från främlingar som inte fattar hur det kan vara att ha ett barn med t ex autism.
Men poängen är alltså att HON vet bäst själv vad barnen behöver för att funka. Inte de sura medpassagerarna.Fast det går ju att underhålla barn på andra sätt. Att be barnen skrika känns som ett väldigt udda sätt att försöka blidka "sura medpassagerare".![]()
Det är ökar även luftmotståndet och därmed drar mer bränsle också.Lastbilar som drar ett högre släp, så fult![]()