Har Du valt hingst till ditt sto/dina ston för årets betäckningssäsong?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ameo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 1 950

ameo

Trådstartare
Moderator
För att stilla min nyfikenhet, hur många som redan NU har valt hingst, så kör vi en omröstning :D. Den här omröstningen kommer vara tidsbegränsad (två veckor från idag), så att vi får en tydlig värdemätare!

Välj det alternativ som passar DIG bäst!

Obs!
Du kan redovisa vilken hingst du valt i den här tråden http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=731076 så det låter vi bli här! Här pratar vi bara om NÄR vi gör våra val! :idea:

Senast ändrad:
Sv: Har Du valt hingst till ditt sto/dina ston för årets betäckningssäsong?

Jag har hingstval klart till 2 stycken, minst en till ska betäckas men jag har ingen aning om vad det blir och om det blir en, två eller tre till som betäcks.. :p

Vi har fyra ston som ska betäckas. Har bestämt helt säkert till ett. Två förmodligen klart och en väldigt osäker. Svårt...

Ja, vi har bestämmt till våra ston.

*kl*

Jag har 1 sto. Och jag har nu efter mycket grubblande bestämt mig för vilken hingst det blir i år!

Jag har två ston som skall betäckas i vår varav hingstval är klart till den ena. Till den andra kan jag inte ens bestämma mig för om jag skall välja hopp- eller dressyrhingst :smirk: .

Vi ska betäcka tre ev fyra ston. hingst bestämd till det ena varmblodet.
Till dom andra har vi några intressanta förslag, vi bestämmer oss efter bruksprovet...
Till welshstoet har jag ingen ide´alls-inte iår heller Alla förslag mottages med stor tacksamhet...

Vi har 5 ston, 3 som ska betäckas, hingstval klart till en, har lite idéer till de andra två men inte bestämt än, de fölar rätt sent så har lite tid till på oss att fundera...

Jag har ett sto som jag har bestämt ska betäckas o hingstvalet är klart, men funderar allvarligt om jag inte ska prova betäcka mitt andra sto också.:idea:

Vi har 9 ston och endast ett val är klart. men vi kommer ej att betäcka om alla. Men har iallafall 4-5 hingstval kvar. :crazy:

Gira :banana:

kl
Har tre ston, två ska betäckas, en ska säljas. Till den ena är det väl i princip bestämt vilken hingst det blir, till den andra är jag i valet o kvalet. Kanske hittar ngt på årets bruksprov till henne.

Har ett anglo sto på 151 cm. Har inte bestämmt mig, utbudet till henne är enormt. Vet inte ens vilken ras jag ska ta. Vill jag ha en framtida ponny eller en häst? Halvblod, fullblod, arab eller ridponny.....eller jag kanske skulle kolla efter en anglo?

Fjordstoet betäcks bara vartannat år så henne behöver jag inte fundera på.

Vi har fyra ston som alla ska betäckas. Två är hingstvalet klart till och den tredje velar jag mellan två hingstar och den fjärde är inte hingstval helt bestämt men har en favorit.

Har 2 ston som ska betäckas, ena är klar :) den andra har jag många funderingar kring...:confused:

Har ett sto, men har inte bestämt om jag ska betäcka eller inte

Jag har 4 ston men bara 2 ska betäckas.(har jag tänkt...man vet aldrig hur det slutar efter bruksprovet ;) )
Den ena vet jag med vem o den andre blir ev samma som förra året beroende på vad det blir för kön på bebben som kommer i år. Blir det ett sto blir det hingstbyte o jag vet inte till vem.

Liknande trådar

Islandshäst Nu är många av årets hingstbokningar gjorda... Vilken hingst har ni valt till erat vackra sto/ston? :bump: 7 8 9
Svar
162
· Visningar
24 068
Senast: nett
·
G
Övr. Hund Vissa har ju sett min första tråd om valpis, och nu är hon alltså vald! :banana: För ett par timmar sen ca kom jag hem från att ha... 2 3
Svar
55
· Visningar
4 507
Senast: Red_Chili
·
Avel Såg tråden om "vad man har för ston" från 2004 som kommit upp. http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=519917 Vad har hänt mer era...
Svar
4
· Visningar
1 287
Senast: ameo
·
Avel Eller… Dags att avsluta min korta karriär som uppfödare? Jag har läst och begrundat ett flertal trådar och nu börjar jag känna mig... 2
Svar
31
· Visningar
2 855
Senast: Flower_Power
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka