Har du köpt en hund från en annons...

Sv: Har du köpt en hund från en annons...

Japp, hittade våran collie på blocket:).

har några vänners hund som min egen, och dom har hittat henne på blocket!

Ja, och jag annonserar själv ut valpar där om jag behöver annonsera.

Nej inte någon gång.

Men jag skulle inte ha några som helst problem att köpa hund genom blocket heller :)

Japp, det har jag gjort

Blir lite fundersam på några här inne som gärna "hugger" så fort blocket nämns men ändå använder/kan tänkas använda blocket själva ... Är det dubbelmoral ?

Ja, vi hittade vår lilla Sigge där.

Min åsikt; Fler seriösa renrasuppfödare borde annonsera där!

Är ju så att ev. oseriösa/knäppa valpköpare som ringer har inget med stället man annonserar på att göra. De får man på halsen oavsett var annonsen finns ;)

Som uppfödare bör man vara kapabel att avgöra vilka som är bra och inte och dessutom klara av att neka de man inte anser håller de krav man som uppfödare har på sina valpköpare.

Inte att förväxla med att man ställer krav på vad de ska göra med sin hund, utan mer att (som ex) jag säljer endast mina jakthundar till jägare men inte till jägare som har enbart hundgårdshundar, utan vettiga jägare som aktiverar hunden året om och har den som familjemedlem.

Vem av dom som svarat i tråden har någonsin huggit på blocket som annonssida?

Jag fick ett bra tips av kennelägaren jag jobbade på ; sätt ut så mycket annonser du kan överallt. För först då vet du vad du vill ha av en köpare.

Väldigt bra sätt tycker jag, för även om man svarar på en annons eller säljer så har man rätt att kräva att säga "nej tack, det är inte intressant längre".

Varför klassar du det som ett misstag?

Liknande trådar

Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 084
Senast: Digbil
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 850
Senast: Otherside
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 180
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Min hund är besatt av att ta mina vantar eller min mössa när jag kommer hem efter att ha varit någonstans utan hunden. Får hon inte det...
Svar
4
· Visningar
480
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka